آوای جنوب

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از متوسط کشوری است

هم اکنون ۲۴ هزار جوینده کار در این استان از بی سواد تا دکترا وجود دارد هرچند هر جوینده کاری بیکار نیست

مظاهریمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش بیکاری در این استان طبق داده‌های مرکز آمار خبر داد.

آوای جنوب؛

صابر مظاهری اظهار داشت: نرخ بیکاری در این استان از ۱۶٫۵ درصد به ۱۷ درصد رسید و البته بیکاری فصلی است و امکان دارد این عدد تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده و پایش آمارهای ۱۴ مرکز کاریابی در این استان هم اکنون ۲۴ هزار جوینده کار در این استان از بی سواد تا دکترا وجود دارد هرچند هر جوینده کاری بیکار نیست و شاید بخواهد شغل مورد نظر و دلخواهش را پیدا کند.

مظاهری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از متوسط کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد ولی در این استان به ۱۷ درصد رسیده است.

دبیر شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی بالا بودن نرخ بیکاری در این استان عدم نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی است، افزود: در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه های ویژه ای از جمله جشنواره کارآفرینان برتر را در دستور کار دارد.

مظاهری با اشاره به اینکه فرهنگ کارآفرینی در این استان نهادینه نشده است، بیان کرد: جوانان جویای کار این استان بیشتر به مشاغل دولتی و اداری علاقه‌مند هستند و نسبت به مشاغل آزاد رغبت چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های آموزشی و ارتقای مهارت کارگران، اصلاح ساختار کارگاه‌های که دارای شرایط سخت و زیان آور، ارتقای ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار از جمله برنامه‌های این اداره است.

مظاهری تصریح کرد: همچنین ترویج بخش تعاون، آشنا کردن افراد با قانون کار و تعاون، فعال کردن تعاونی‌های غیر‌فعال، برون سپاری بخشی از فعالیت‌های اجرایی، افزایش تشکلات کارگری و کارفرمایی و هدایت و حمایت تسهیلاتی از کارگاه های تولیدی نیز در دستور کار این اداره است.

وی ابراز کرد: نزدیک ترین شعار به بحث عدالت اجتماعی یکی از شعارهای محوری دولت تدبیر و امید بحث توسعه بخش تعاون است که با جذب سرمایه‌های اندک بستر خوبی برای توزیع عادلانه امکانات و ایجاد اشتغال، تولید و خدمات است.

مظاهری گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌ها مقوله‌ای خارج از مولفه‌های بازار و دیگر سیاست‌های اقتصادی نیست تحت تاثیر آنها قرار دارد از این رو عملکرد تعاونی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مثبت است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president