آوای جنوب

درستادبحران مطرح کردند

نبود بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد برای مواقع بحرانی/ اعتبارات بحران کافی نیست

نبود حتی یک بالگرد در استان زیبنده نیست و لازم است مسئولان کشوری این نیاز استان را برطرف کنند

بالگردنبود بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد برای مواقع بحرانی و کمبود اعتبارات بحران با وجود نیازهای شدید در این بخش از جمله مسائلی بود که بازهم در نشست ستاد بحران استان بیان شد.

آوای جنوب؛

بعدازظهر شنبه نشست ستاد بحران استان با حضور مسئولان و اعضای این ستاد در یاسوج برگزار شد و آنچه بیشتر از همه چیز در این نشست به گوش می رسید کمبود اعتبارات مقابله با بحران و نیاز شدید استان به یک فروند بالگرد برای مواقع بحرانی بود.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اولین کسی بود که نیاز شدید به یک فروند بالگرد در این استان را متذکر شد.

سردار غلام عباس غلام زاده گفت: این استان دارای جغرافیایی کوهستانی و دارای مناطقی صعب العبور است و وجود یک بالگرد در مواقع بحرانی در استان ضروری است.

وی بیان داشت: مردم در دو شهرستان بویراحمد و دنا که اغلب به طور کامل کوهستانی هستند، انتظارات بیشتری برای امدادرسانی در مواقع بحرانی و حوادث ترافیکی دارند.

ایجاد مرکز اورژانس هوایی تحقق نیافت

پس از آن، مدیرکل فوریت های پزشکی استان هم به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: این استان جزو اولویت های اول برای ایجاد مرکز اورژانس هوایی بود اما این مهم به دلیل نبود هوانیروز در استان تحقق نیافت.

جلال پورانفرد افزود: هم اکنون بسیاری از استانهای کشور به اورژانس هوایی تجهیز شده اند.

وی بیان کرد: اختصاص یک بالگرد به استان برای ایجاد اورژانس هوایی می تواند نقش مهمی در امدادرسانی به موقع داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم در این زمینه گفت: نبود حتی یک بالگرد در استان زیبنده نیست و لازم است مسئولان کشوری این نیاز استان را برطرف کنند.

یوسف افشار نیا افزود: شرایط این استان ایجاب می کند حداقل یک فروند بالگرد در آن مستقر شود.

نیاز به بالگرد برای امداد و نجات و اورژانس هوایی و اطفای حریق جنگلها

بالگردمعاون عمرانی استاندار استان هم به پیگیری های انجام شده در راستای اختصاص یک بالگرد به استان اشاره کرد و گفت: امداد و نجات هوایی، اورژانس هوایی و اطفای حریق جنگلهای استان از جمله موارد مورد نیاز به بالگرد در استان است.

پژمان نیک اقبالی افزود: هم اکنون یک بالگرد نیمه وقت مربوط به هلال احمر ۱۵ روز در ماه در استان حضور دارد و ۱۵ روز دیگر را در شیراز به سر می برد.

وی عنوان کرد: در بودجه امسال مبلغ خوبی برای خرید بالگرد در اختیار هلال احمر کشور است که باید در راستای اختصاص یک بالگرد به استان اقدامات لازم انجام شود.

نیک اقبالی اظهار داشت: این استان جزء استانهای اولویت دارد در این زمینه است و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه انجام می شود.

وی بیان داشت: لازم است توجه ویژه ای به استانهایی همچون کهگیلویه و بویراحمد که فاقد هوانیروز است، شود.

اعتبارات ستاد بحران ناکافی است

مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: به دلیل بارش باران در فروردین امسال حدود ۳۵۰ میلیارد ریال و در فصل تابستان سال جاری نیز به دلیل بارش باران ناهنگام و رگبارهای پراکنده حدود ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های کشاورزی، ابنیه، ساختمان، عشایر و راه این استان وارد شد.

علی وفایی مقدم افزود: مکاتباتی برای اختصاص اعتباری برای جبران خشارتهای ناشی از این بارشها انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۳ اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال برای جلوگیری از بروز حوادث پیش بینی نشده احتمالی در بخش های راه و کشاورزی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری این استان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: این اعتبار متناسب با حجم زیاد راههای کوهستانی و برفگیر استان نیست.

وفایی مقدم گفت: به دلیل کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد و بارش های سالانه در بیشتر اوقات بروز سیل خسارت هایی را به بخش های ابنیه، تاسیسات، راه و عشایر این استان وارد می کند.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت های وارده به بخش های مختلف کهگیلویه و بویراحمد ناشی از بارش ها و به ویژه سیل است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president