آوای جنوب

موفقیت داوران کهگیلویه و بویراحمدی در تست‌های پیش فصل لیگ برتر فوتبال

داوررئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از موفقیت داوران کهگیلویه و بویراحمدی در تست‌های پیش فصل لیگ برتر فوتبال خبر داد.

آوای جنوب؛

سید پرویز موسوی عصر امروز در نشست با کمیته داوران هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه‌ریزی برای شروع رقابت‌های فوتبال رده‌های مختلف سنی فصل جدید استان اظهار کرد: باید داوری کهگیلویه و بویراحمد همچنان که در سال‌های اخیر در کشور موفقیت‌های زیادی به دست آورده کماکان همین روند رو به رشد را ادامه دهد.

وی شرط موفقیت داوران جوان هم استانی را قبل از هر چیز دانش‌افزایی دانست و گفت: اگر یک داور فوتبال همیشه در اوج آمادگی بدنی قرار داشته باشد اما با آخرین دانش داوری آشنا نباشد قادر به حضور در رده‌های بالای داوری کشور نخواهد بود.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز دانش و علم داوری را متضمن موفقیت یک داور دانست و افزود: حضور در کلاس‌های داروی و همچنین استفاده از ابزارهای روز همانند فیلم‌های آموزشی از راه‌های افزایش علم داوری است.

موسوی در ادامه یکی دیگر از فاکتورهای موفقیت داوری را تمرینات مناسب و به روز ذکر کرد و گفت: داوران جوان ما باید توجه داشته باشند که تمرین غیر علمی هم باعث بروز صدمات زیادی خواهد شد بنابراین هر گونه تمرین برای حفظ آمادگی داوری باید به صورت علمی و متناسب با شرایط باشد.

این مسئول در ادامه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک داور جوان فوتبال را پرهیز از ورود به حواشی دانست و گفت: داوران بسیاری وارد عرصه شدند اما بعد از مدت بسیار کمی از دور خارج شدند که دلیل آن به حاشیه‌پردازی برمی‌گردد.

وی با ابراز تأسف از اینکه داوری فوتبال در سال‌های اخیر در کشور و در این اسیتان دچار حاشیه‌هایی شده است، افزود: به همین خاطر داوران جوان فوتبال باید نهایت سعی خود را برای حفظ سلامت روانی و پرهیز از حاشیه‌ها داشته باشند تا بتوانند راه بزرگان داوری استان را ادامه دهند.


داوران جوان کهگیلویه و بویراحمدی در کنار مسعود عنایت رئیس جدید دپارتمان داوری فوتبال کشور

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با تبریک موفقیت داوران هم استانی در تست‌های پیش فصل لیگ برتر فوتبال کشور گفت: خوشبختانه سیر موفقیت داوران ما که از سال‌ها قبل آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و اکنون داوران جوانی مانند محمد راهی و روح‌الله شریفی در حال درخشش در عرصه داوری فوتبال کشور و در بالاترین سطح هستند.

موسوی از برگزاری کلاس‌ توجیهی پیش فصل لیگ برتر فوتبال کشور در تهران با حضور داوران طراز اول فوتبال کشور خبر داد و گفت: داوران و کمک داوران در این دوره در تست‌های بدنی و آزمون ویدئو تست جهت بررسی دانش داوری شرکت کردند و توانستند از این آزمون‌ها سربلند بیرون بیایند.

وی با تبریک به روح‌الله شریفی و محمد راهی به دلیل موفقیت در این آزمون‌ها از این داوران خواست تا برای حفظ آبروی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد سه شاخصه دانش‌افزایی، آمادگی بدنی و پرهیز از ورود به حاشیه‌ها را سرلوحه برنامه خود قرار دهند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president