آوای جنوب

یادداشت

موحد همیشه فرمانده «موحد» است / سربازان منتظر تصمیم سناتور

موحد همیشه فرمانده بوده و هست و خواهد بود. اندکی صبر سحر نزدیک است …

موحدآوای جنوب:مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.مخاطبین  می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

آوای جنوب؛ سپهر مجیدی

نیازی به قلم فرسایی در رابطه با مقبولیت و نفوذ موحد در بین عوام و خواص نبوده و نیست.

و این امر جز بدیهیات اولیه می‌باشد که هیچ نیازی به به بحث در مورد آن نبوده و نیست.

در نفوذ و مقبولیت موحد همین بس که تقریباً در اکثر معادلات سیاسی استان همیشه موحد جایگاه ثابتی داشته است و هر گونه نقد / تحلیل و برنامه ریزی انتخاباتی منوط به حضور یا عدم حضور موحد بوده است و هر چند وقت یک بار گمانه‌زنی‌های انتخاباتی حضور موحد را در حوزه‌های انتخابیه بوشهر / ماهشهر / گچساران / یاسوج و حتی تهران محتمل می‌دانند و این گمانه‌زنی‌ها گذشته از استقبال بسیار زیاد مردم و فعالان انتخاباتی آن حوزه‌ها موجی از واکنش‌های متفاوت را بر می‌انگیزد و اکثر کاندیداهای احتمالی آن حوزه ها مجبور به واکنش راجع به آن گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌کند.

شاید همین نکته خوب به خوبی دامنه نفوذ موحد را بیان می‍‌کند. مردی که کاریزمای ذاتی دارد و پیروزی جزیی از فلسفه ی وجودی اش می باشد و فرمانده ای شده که پس از ۲۰ سال نفوذ و مقبولیت ایشان روز به روز گسترش یافته و حجم عظیم مراجعات مردمی به ایشان همچنان ادامه دارد و در بین سیاسیون و مسئولان استان قطعا بالاترین حجم مراجعات است. فرمانده موحد همچنان مانند ۲۰ سال گذشته در بین مردم حضور دارد و مردم ایشان را در قلب خود.

موحد مردی است که از پس سال‌ها همچنان در دسترس مردم است و نه مانند برخی سیاسیون تا مراجعات مردمی از ۱۰ نفر در روز بیشتر می شود عملاً از دسترس خارج می شوند و با واسطه‌ی رسانه‌ها با مردمی از عملکرد ناکرده خود سخن می‌گویند که حتی مردم با ریشخند و استهزا به سخنان آنان می‌نگرند.

فرمانده موحد مردی است که سربازان زیادی را در دیگر پست‌ها حمایت کرد/ میدان داد/ رایزنی کرد/ و … تا بتوانند سری در میان سرها شوند و این چنین است که فرمانده موحد همچنان سربازان آماده به خدمتی در سراسر کشور دارد که بارها وفاداری شان را به فرمانده اثبات کرده اند و در قدرت فرمانده موحد همین بس که اکثر قریب به اتفاق کاندیداهای احتمالی استان و شهرستان های همجوار با تضرع کامل درخواست حمایت ایشان را حتی در حد چند کلمه حرف دارند و می دانند این چند کلمه یعنی پیروزی.

می‌دانند سربازان فرمانده این چند کلمه را آویزه گوش کرده و روستا به روستا. کوچه به کوچه سخنان فرمانده را منتقل می کنند و به آن عمل می‌کنند. می‌دانند این چند کلمه از فرمانده موحد موجی را ایجاد می کند که حتی کیلومترها دورتر از دهدشت نفوذ فوق العاده ای دارد و پل پیروزی است.

می‌دانند سربازان فرمانده موحد همچنان منتظر تصمیم گیری سناتور می باشند. سربازانی که آن قدر تعدادشان هست که برای فرستادن یک که نه برای فرستادن چند نفر به بهارستان کفایت می‌کند. فرمانده همچنان فرمانده است این را حجم مراجعان موحد/ استفبال مردم در اقصی نقاط از حضور ایشان / مراجعان کاندیدهای احتمالی / تحلیل های انتخاباتی و…. بسیاری پارمترهای دیگر که تنها مختص موحد هستند می گوید. فرمانده موحد مردی که همچنان مانند ۲۰ سال گذشته حتی منزل مسکونی اش خوابگاه و خانه امید شهروندان بسیاری شهرستان هاست.

مردمی که هم حل مشکل را در ان خانه جستجو می کنند و هم جای خواب. مردمی که اگر پول ندارند اگر جای خواب ندارند اگر مشکلات متعدد آزارشان می دهد اما بهد از خدا می دانند موحد هست خانه موحد هم هست پس فرمانده هم خودش مامن و پناهگاست هم خانه‌اش.

خانه‌ای که در تهران سالهاست درب آن بسته نشده چرا که فرمانده می داند همشهریانش شاید دیروقت به تهران برسند بدون جا و مکان. می‌داند همشهریانی دارد که پول کرایه مسافرخانه ندارند. می‎داند که کسانی که از دورترین نقطه استان قصد تهران می کنند مراجعه به موحد حتما جز الویت های می باشد. فرمانده فرمانده است زیرا که همچنان بخش اعظمی از شهرستان منتظر تصمیم انتخاباتی موحد است و همه می دانند سرنوشت انتخابات کهگیلویه به تصمیم موحد بستگی دارد. اما سخن پایان با کوتوله های سیاسی است که سودای سیمرغ دارند و با نشر حرف‌ها و تحلیل‌های ناصواب سعی در تخریب موحد دارند . شما را به سرنوشت دیگر تخریب کنندگان ارجاع می دهم که با چنان پاسخی از مردم روبرو شدند که برای همیشه از صحنه سیاسی طرد شدند و اندک اندوخته ی اجتماعی که هم داشتند را از کف دادند.

فرمانده موحد در دل و قلب مردم جای دارد و آن را به مدد شایستگی ها تلاش ها و خون دل هایی که در راه اعتلای دیارش با مردمان نجبیش اش خورده بدست آورده و این متاع گرانبها حاصل محبوبیت و مقبولیت موحد است و با هیچ ترفندی قادر به جدا کردن موحد از مردم نبوده و نیستید. شما را به توصیه می کنم به سرنوشت دیگرانی که می خواستند با تخریب موحد کلاهی برای خود ببافند بنگرید که تاریخ و مردمانش آنها چه سیلی ها زدند و چه پاسخ ها گرفتند.

پاسخی به بلندی محو همیشه ی آنان از صحنه ی اجتماعی و سیاسی. کوتوله‌های سیاسی که در حد سرباز نیستند چه برسد به فرمانده. یادتان باشد موحد همیشه فرمانده بوده و هست و خواهد بود. اندکی صبر سحر نزدیک است ……

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صفا گفت:

    فقط تاجگردون که مقتدرانه میدرخشد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president