آوای جنوب

با 149 رأی موافق نمایندگان صورت گرفت

موافقت مجلس با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس

خبر انتخاباتنمایندگان مجلس ۱۴۹ رأی موافق کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را تصویب کردند.

آوای جنوب؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و با آن موافقت کردند.

وکلای ملت با ۱۴۹ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن علنی کلیات طرح مذکور را مصوب کردند.

پس از تصویب کلیات این طرح، علی لاریجانی رئیس مجلس در سخنان کوتاهی گفت: معاونت قوانین مجلس یکسری اشکالات را برای این طرح ارائه داده است که این اشکالات وارد است و ابهاماتی هم در آن وجود دارد که اگر در حال حاضر در صحن مطرح شود، ابهامات بیشتری به وجود می‌آید.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس موافق باشند، این طرح را به کمیسیون شوراها ارجاع می‌دهیم تا آن را اصلاح کنند و مشکلات آن برطرف شود و ظرف ۲ هفته نیز به مجلس بازگرداند تا در مجلس هم سریعاً بررسی شود.

سپس نمایندگان مجلس با ۱۴۴ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع جزئیات طرح مذکور به کمیسیون امور شوراها برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

رئیس مجلس نیز پس از تصویب این پیشنهاد اظهار داشت: کمیسیون شوراها در این مدت اظهارات نمایندگان را استماع کند و نظرات دولت و برخی نکاتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است، را بگیرد تا ایرادات طرح برطرف شود.

یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات مجلس پیش از تعطیلات عید نوروز در مجلس به تصویب رسیده بود و روز گذشته نیز تقاضای تغییر دستور کار و بررسی با اولویت طرح استانی شدن انتخابات مجلس مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president