آوای جنوب

در نامه سرگشاده بسیج دانشجویی

مواضع سؤال‌برانگیز مدیران ارشاد و تبلیغات شهرستان دنا در خصوص فتنه

با کمال تاسف شاهد بودیم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دنا که باید مبلغ اسلامی و اسلام ناب و مدافع جمهوریت و اسلامیت و حریم امامت ولایت، رهبری و قوانین نظام و نیروهای

بسیج بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با ابراز تعجب و تأسف از مواضع سؤال‌برانگیز مدیران ارشاد و تبلیغات شهرستان دنا در خصوص فتنه از آنها برای انجام مناظره دعوت به عمل آورد.

آوای جنوب؛

در پی اظهارنظر ابهام‌آمیز و سؤال‌برانگیز دو تن از مدیران شهرستان دنا در خصوص فتنه و فتنه‌گران، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با انتشار نامه‌ای سرگشاده که یک نسخه از آن به دفتر فارس در یاسوج ارسال شده این مدیران را دعوت به مناظره در خصوص روشن شدن ابعاد فتنه کرده است.

در این نامه آمده است: در هفته بصیرت و ایام ۹ دی که قاطبه مسئولان کشوری و استانی به همراه مردم بصیر استان و کشور در محکومیت اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ سخن می‌گفتند و از قضا بعضی‌ها ولو اندک نیز گفتند که شاید در آن روزهای فتنه‌گون تردیدهایی داشتند، اما گذشت زمان دیر یا زود فضا را شفاف‌تر کرد و اکنون کمترین تردیدی در فتنه بودن قضایای ۸۸ و اجحاف درحق نظام و انقلاب و امام و عاشورا و رهبری و مردم ندارند.

اما با کمال تاسف شاهد بودیم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دنا که باید مبلغ اسلامی و اسلام ناب و مدافع جمهوریت و اسلامیت و حریم امامت ولایت، رهبری و قوانین نظام و نیروهای ارزشی و رزمنده باشد در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی سفیر دنا (۸/۱۰/۹۳، کد مطلب ۱۵۸۴۰۵) و همچنین مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان توأمان مطالبی را بیان کرد‌ه‌اند که بسیار تعجب‌آور بود.

در این نامه تصریح شده است: فارغ از دیدگاه شخصی آنها، این گونه اظهار نظر از جایگاه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جای بسی تامل دارد.

در نامه یاد شده آمده است: در مورد این مصاحبه ضمن دعوت شما دو مسئول به مناظره مستقیم در شبکه استانی دنا و یا یک محیط علمی و نظریه‌پردازی، پیرامون آنکه خودتان گفته‌اید و تردیدهایی که دارید، از آنجا که ممکن است ما را در این وادی جوان قلمداد کنید و به مناظره نپذیرید و یا شرایط را فراهم نبینید و … پیشاپیش چند سئوال داریم که امیدوارم بی‌جواب نمانیم.

۱- شما در خصوص سرانه فتنه با بیان اینکه آنها «اشتباهات بزرگی را مرتکب شده‌اند» گفته‌اید؛ «البته در مقاطع مختلفی ظلم و توهین و اهانت به این آقایان شد» سئوال این است آیا اعمال سران فتنه جرم بود یا اشتباه؟ آیا عدم تمکین به قانون و نپذیرفتن نتیجه انتخابات، اردوکشی خیابانی و اتهام‌های ناروا به نظام و تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی و هزاران جرم دیگر را تنها، اشتباه می‌دانید.؟ منظورتان از ظلم به سران فتنه چیست؟ به کدام دلیل جای ظلم و مظلوم را عوض می‌کنید؟ آیا آن ظلمی که از سوی سران فتنه به نظام اسلامی و ملت ایران روا داشته شد قابل اغماض و گذشت است؟ اساسا ضرری که به زعم شما در ذهن فتنه‌گران بود، مگر چیزی غیر از ادعای تقلب در انتخابات بود که بهانه‌ای بیش نبود؟

۲- در مورد کمیته صیانت از آرا و علت تشکیل آن گفته‌اید؛ «متاسفانه سیستم‌های برگزارکننده انتخابات در کشور ما یک سری گرایشات سیاسی دارند که همین علت آقایان را به سمت تشکیل کمیته صیانت سوق می‌دهند و مسئولان برگزارکننده انتخابات چون گرایشات سیاسی دارند، ترس را در طرف مقابل به وجود می‌آورند که نمایندگان به سمت تشکیل یک کمیته بروند» با عرض تاسف باید گفت این گونه استدلال کردن عذر بدتر از گناه است. شما با این توجیه در واقع اتهام عدم سلامت انتخابات و ادعای کذب امکان تقلب را تایید کرده‌اید.

به دنبال همین سؤال آمده است: این گفته شما بر خلاف بیان صریح مقام معظم رهبری و قوانین ساری و جاری کشور است. با این توجیه همه انتخابات‌های برگزار شده در کشور زیر سؤال می‌رود و سلامت آنها مورد تردید قرار می‌گیرد. نفس تشکیل کمیته صیانت از آرا خود بدعتی غیر قانونی است. دلیلی وجود ندارد که هر گروهی که جریان انتخابات را قبول نداشته باشد بخواهد بر خلاف قوانین کشور کمیته صیانت تشکیل دهد. آیا شما از وجود قانون خبر ندارید یا درصدد توجیه اعمال فتنه‌گران هستید؟ یا جزء کاسبان تطهیر فتنه هستید؟

۳- اگر اعتقاد راسخ دارید که هتاکان به حرمت عاشورا مفسد فی‌الارض هستند، با کدام سند محکمه پسند، می‌توانید و یا تاکنون ثابت شده که سران فتنه به این کار رضایت نداشتند، آیا در آن همه بیانیه کذایی کوچکترین موردی حداقل در محکومیت هتاکان عاشورا اشاره شده است؟

۴- در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که شما نسبت به موضوع فتنه ۸۸ و ابعاد آن و شناخت فتنه‌گران جهل دارید. این موضوع از تناقض‌گویی شما قابل اثبات است. آیا با گذشت پنج سال از هتک حرمت عاشورای حسینی هنوز نمی‌دانید که موسوی، هتاکان را «مردان خداجوی » نامیده است. معلوم نیست که در کجای این کار تردید دارید؟

۵- شما که با صراحت اعلام کرده‌اید که نمی‌توانید در مورد نقش کلیدی آقایان موسوی و کروبی در اغتشاشات و اتفاقات سال ۸۸ اظهار نظر نمایید، چگونه نتوانسته‌اید از برخی نیروهای مداخله‌گر در سیاست و انتخابات نام ببرید و ای کاش در این قسمت هم شفاف می‌گفتید تا شفاف جواب بشنوید؟

بسیج دانشجویی تأکید می‌کند: جرم سران فتنه و خیانت‌هایی که به مردم و نظام اسلامی کرده‌اند آنقدر مشهود است که جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. فتنه به تعبیر رهبر معظم انقلاب خط قرمز نظام است و مردم خواستار محاکمه فتنه‌گران و مجازات آنها هستند. آخرین مواضع ریاست محترم قوه قضاییه در این خصوص چند روز پیش با صراحت اعلام گردید، بنابراین هرگونه موضع‌گیری نسنجیده و ناآگاهانه و خدای ناکرده مغرضانه از سوی خواص موجب ضرر و زیان جبران ناپذیر خواهد شد.

در این نامه آمده است: بهتر آن است که مدیران ارشد فرهنگی شهرستان دنا به جای تطهیر فتنه‌گران، وظایف و عملکرد خود در حوزه کاری شهرستان دنا را به مردم ارایه کنند چرا که در خصوص عملکرد‌های ضعیف فرهنگی در این شهرستان سخنان زیادی است که در وقت دیگر به آن خواهیم پرداخت، آقایان باید نسبت به مواضع خود شفاف‌سازی کرده و سخنان خود را تصحیح کنند. نیت آن است که گویندگان نسبت به موضوع جاهل بوده و اطلاع نداشته‌اند. اگر خدایی نکرده غیر از آن باشد بر مسئولان امر به ویژه مدیران کل محترم تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی استان لازم است موضع‌گیری و اقدام مناسب کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. پيرو ولايت گفت:

    سلام
    مرگ بر فتنه گر و سازش کار

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president