آوای جنوب

مهمترین نقاط قوت و ضعف تاجگردون ، بزرگواری و زارع از زبان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چیست ؟

** مهمترین نقاط قوت و ضعف نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به نظر شما چیست ؟ ** نماینده مجلس ایده‌آل شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ** آیا از نماینده شهرتان و انتخابی که کرده اید راضی هستید؟ ** انتظارات شما از نمایندگان مجلس چیست؟

نمایندگان** مهمترین نقاط قوت و ضعف نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به نظر شما چیست ؟
** نماینده مجلس ایده‌آل شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
** آیا از نماینده شهرتان و انتخابی که کرده اید راضی هستید؟
** انتظارات شما از نمایندگان مجلس چیست؟

آوای جنوب؛

هر چند برای مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت در نظر گرفته شده است. اما نمایندگان مجلس بواسطه جایگاهشان امکان تاثیرگذاری در اداره امور کشور و حوزه انتخابیه خود دارند.
به همین منظور و با توجه به اینکه در هفتم اسفندماه امسال انتخابات مجلس را در پیش داریم پایگاه خبری ” آوای جنوب ” تصمیم گرفته است تا این صفحه را به بیان انتظارات از مجلس و درد و دل مخاطبان خود با نمایندگان اختصاص دهد و سوالات و نقاط قوت و ضعف آنها را در این پایگاه خبری درج نماید.
لذا مخاطبین ما می توانند در بخش نظرات * کامنت * نظرات خود را در مورد آقایان تاجگردون ، بزرگواری و زارع سه نماینده استان قرار دهند .

**نظرات خود را بدون توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ما ارسال کنید.
**بدیهی است آوای جنوب از انتشار نظرات توهین آمیز معذور است.

تماس با ما : ۰۹۱۷۷۴۲۷۰۰۲

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دانشجو گفت:

    تاج گردون ۲۱
    بزرگواری ۱۲
    زارع را نمی شناسم

  2. وقت نماز گفت:

    اخوی هر چند این موقع از خواب با این پیامت در فضای مجازی ما را بیدار کردی ولی به نظرم حاج غلام نیامدنش به نماز جمعه ها مهمترین ضعف او به شمار میرود

  3. یاسین گفت:

    با سلام و عرض ارادت نمام
    به نظر می اید نمایندگان با هم دیگر وحدت کامل را ندارند یا شاید هم بخاطر حضور پر قدرت تاجگردون نماینده های دیگر عملکردشان مشخص نیست

  4. کل شکرالله گفت:

    به نظرشما چه نمره ای بهتر از بیست می توان به تاجگردون داد آیا دور از انصاف نیست که بخواهیم او را وارد کار مقایسه ای بکنیم

  5. خواهر بسیجی گفت:

    درود بر شیر مرد دیارمان حاج آقا بزرگواری
    ما جمعی از خواهران بسیجی حمایت خود را از این سید بزرگوار اعلام می داریم

  6. تاجگردونی گفت:

    غلامرضا تاجگردون خداییش خودش انسان خوبی است اما مهمترین ضعف او اطرافیانش هستند که امید واریم در این دوره پاکسازی را انجام دهند

  7. قانون گفت:

    بر اساس وظایفی که در قانون اساسی برای نماینده مجلس ذکر شده، دو وظیفه برجسته و مهم برای مجلسی که بر رأس امور ذکر شده دیده شده که مهمترین آن وضع قوانین است بطور کلی هر نظامی بر اساس قانون اداره می شود هر اجتماع کوچک سیاسی مثل یک خانواده که نهاد بسیار عمیق و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی است یک قوانین خاصی برای اداره منزل وجود دارد حالا یک منزل بزرگ و یک خانه بزرگ مثل کشور طبیعتا قانون می خواهد تا آن را به نظم در بیاورد، رشد دهد ، توسعه دهد، سلامت ایجاد کند، امنیت ایجاد کند ، روابط داخلی و خارجی و اقتصادی و سیاسی را تنظیم کند این ها همه محتاج به قانون است جایگاه مجلس وضع قوانین است . تفاوت مجلس ما با مجالس دیگر این است که مجلس ما اسلامی است حقیقتا اسلامی است و می خواهد بر اساس قانونی حرکت بکند که رضای خداوند در آن است واو وضع نموده قوانین عالم زندگی بشر را . از این جهت افرادی باید در مجلس حضور پیدا کنند که از خصوصیات اسلامی و انقلابی و مردمی برخوردار باشند. پس قانون گذاری مهمترن رکن وظیفه یک نماینده و مجلس است . نکته دیگر وظیفه مجلس نظارت است به عنوان یک دستگاه نظارت عمومی بر عملکرد مسوولینی که قانون را اجرا می کنند می توانند مسوولین قوانین را خوب اجرا کنند، دقیق اجرا کنند، سالم اجرا کنند، در جهت ماهیت آن قانون حرکت کنند، رفتار نا صحیح نسبت به قانون از خودشان نشان ندهند این هم وظیفه دیگر نمایندگان است که مظهر آن رأی به کابینه دولت، تصویب برنامه های دولت است بخصوص لایحه بودجه دولت که از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

  8. اصولگرای اصلاح طلب گفت:

    به نظر این حقیر یک نماینده ارزشی چه اصولگرا و چه اصلا ح طلب و چه مستقل بایستی این ویژگی ها را داشته باشد تا بتواند وظیفه خطیر نمایندگی را به خوبی انجام دهد.
    امانتدار ملت
    طبق این آیه قرآن کریم مومنین افرادی هستند که امانتدار هستند و نماینده باید مومن باشد و در نتیجه امانتدار ملت «الذین لا ماناتهم و عهدهم راعون» نماینده مجلس بایستی امانت مردم را که همان نمایندگی از سوی آنان است با تمامی توان انجام داده و هرگز بازیچه مثلت شوم زر و زور و تزویر قرار نگیرد.

  9. فرهنگی گفت:

    شجاعت در دفاع از مصالح ملی و عمومی و مطالبات قانونی حوزه انتخابیه ، ترجیح منافع ملی و مردم حوزه انتخابیه خود بر منافع شخصی و باندی، سلامت مالی، صداقت با مردم و پرهیز از عوام فریبی و اجتناب از دادن وعده های دروغین به مردم، داشتن روحیه تعامل و مشورت و نقدپذیری، عدم دخالت های غیرقانونی و فراقانونی در امور اجرایی و رعایت اصل تفکیک قوا، شناخت لازم از وضع موجود و چالش ها و راهبردهای کارآمد و داشتن و ارایه طرح و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح بین المللی، ملی، استانی و منطقه ای، بعضی از ویژگی های مهم یک نماینده کارآمد در مجلس است.
    شما قضاوت کنید

  10. کهگیلویه بزرگ گفت:

    رسالت نماینده از نظر قانون اساسی دو چیز است، یکی قانون‌گذاری و دیگری نظارت بر حسن اجرای قانون؛ همین رسالت می‌تواند شرایط یک نماینده را برای ما بیان کند. به این معنا کسی می‌تواند برای نظام و مملکتی که تحت حاکمیت اسلام و ولایت است قانون‌گذاری کند که:
    اول؛ باید در زمینه مسائل اسلام بهره کافی و وافی برده و اسلام را بشناسد، مبنای اسلامی و ولایت را بشناسد، بدون این شناخت نمی‌‌تواند یک قانونی متناسب با جامعه اسلامی وضع کند.
    دوم، در یکی از رشته‌های مورد نیاز جامعه چه در زمینه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فنی، تکنولوژی و چه در زمینه مسائل داخلی و خارجی باید تخصص داشته باشد. در حدی باشد که صاحب نظر باشد و بتواند یک گوشه‌ای از نیاز‌های مملکت را رفع کند. بدون تخصص لازم در یک رشته مفید و لازم نمی‌تواند رسالت نمایندگی خود را ایفا کند.
    ویژگی سوم، بحث بصیرت سیاسی و اجتماعی است که از شاخص‌های مهم است. یعنی فردی که از ضوابط اسلامی آگاه نباشد و از حوادث روز مطلع نباشد، یا آگاه باشد اما تحت تأثیر هوای نفس خودش قرار بگیرد، هم خودش فاقد بصیرت و گمراه است و هم دیگران را گمراه می‌کند، بنابراین بصیرت داشتن شرط سوم و لازم برای یک نماینده است.
    چهارم، التزام عملی به مبانی اسلامی و احکام ولایی است؛ آدمی که تعهد نداشته باشد، به درد نمایندگی نمی‌خورد. مخصوصا اعتقاد به رهبری؛ اگر کسی با جان و دل اعتقاد به رهبری نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند مفید نظام اسلامی باشد، به خاطر اینکه قلب تپنده نظام اسلامی و به عبارت دیگر عمود خیمه نظام اسلامی ولایت فقیه است. اگر کسی با جان و دل و از بن دندان اعتقاد نداشته باشد و سوابقش هم آن را نشان ندهد، نمی‌تواند نماینده خوبی باشد.
    علاوه بر این ویژگی‌ها، بحث شجاعت و توانایی بر اظهار نظر شرط لازم دیگری است، در زمینه برخورد با متخلفین و صاحبان قدرت و ثروت و افراد نفوذی احزاب و گروه‌ها، اگر کسی آن شجاعت لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند برخورد کند. در نتیجه یکی از وظایف اصلی نمایندگی که بحث نظارت است، زمین می‌ماند.
    ویژگی بعدی اینکه از جنس مردم باشد، اگر نماینده از جنس مردم نباشد، همواره اطراف کانون‌های قدرت و ثروت رفت و آمد می کند، برای اینکه مصالح شخصی خودش را تامین کند. در نتیجه هرچه که مصالح کانون‌های قدرت و ثروت اقتضا کند این نماینده انجام می‌دهد و کاری به کار مردم ندارد. اما کسی که از جنس مردم باشد، دلش برای آنها می‌سوزد و مصالح آنها را در نظر می‌گیرد، اگر مصالح مردم با مصالح آن کانون‌ها در تضاد باشد، پا بر مصالح کانون‌های قدرت و ثروت می‌گذارد و از هیچ کس هراسی پیدا نکرده و مّر حق را دنبال می‌کند.
    و بالاخره موضوع پیگیر بودن و حوصله داشتن؛ اینکه تا آخر راه برود، نه اینکه یک حرف خوبی بزند ویک اقدام شایسته‌ای انجام دهد آن وقت وسط کار برود و به کارهای دیگر مشغول شود، این هم به درد نمی‌خورد. پس نماینده باید آدم پیگیر، دلسوز و دارای حلم و حوصله باشد

  11. بخوانید گفت:

    عمل به گفته ها و قول خود
    بر طبق این آیه قرآن کریم که « یا ایهاالذین آمنو لم تقولون مالا تفعلون کبرمقتا عندالله ان تقولو مالا تفعلون» او باید به مردم قولی را بدهد که بتواند به آن عمل نماید نه به خاطر رای آوردن، آنها را مانند خیلی از دولتمردان فعلی سرکار گذاشته و به وعده های فریبنده دلخوش نماید. او باید بداند که بالا خره مردم به حقیقت دست پیدا خواهند کرد.
    آگاه و متخصص در مسایل سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی باشد
    خوب شما بگویید آیا به جز تاگردون این خصوصیت ها در بقیه نیز هست

  12. قاض القضات گفت:

    در این روزها کاندیداها به فکر تبلیغات وجذب آرا هســــتند ومردم
    هم به فکر انتخاب یک نماینده خوب . براستی نماینده خوب کیست؟
    آیا کاندیدی که برای بدست اوردن کرسی وکالت بیش از ۳۰۰ میلیون
    تومان هزینه میکند میتواند نماینده خوبی باشد؟ هرگز .زیرا این فرد بعد
    از رسیدن به مجلس به فکر تامین هزینه انتخاباتیش است . زیرا تمام
    حقوق رسمی او در مجلــــــس نمی تواند جبران این هزینه را بدهد.
    آیا کاندیدی که برای کسب آرا بیشتر وعد ه های دروغین میدهد که
    خودش ودیگران میدانند این وعده وعیدها هرگز عملی نیست واجرای
    آن در حیطه اختیارات یک نماینده نیست ،میتواند یک نمایـــــــده خوب
    باشد؟
    آیا نماینده ای که شخصیت نمایندگان قبــــــــــل را زیر سوال مببرد ویا
    شخصیت کاندیداهای رقیب راخدشه دار میکند تا آرا خــــــودش بیشتر
    شود میتواند نماینده خوبی باشد؟
    طبق هر مرام ومسلکی هر کاندیدا فقط میتـــــواند برنامه ها واهداف
    خود را بیان کند .هر گز حق ندارد دیگران را مذمت نمایند.اگر چنانچه
    خطا یا قصوری از طرف نمایندگان ادوار قبل یا رقبا باشــــــــــد باید آن
    برنامه ی خطا مورد نقد قرار گیرد نه شخصیت فرد.
    مانه سیمان می گیریم نه توهین می کنیم

  13. پند و اندرز گفت:

    امام علی(ع) در نامه ۴۵ نهج البلا غه خطاب به والی خود عثمان ابن حنیف که ظاهرا به فرمایش حضرت خطا کرده و دعوت مهمانی اشراف را قبول کرده و موجبات ناراحتی توده مردم را فراهم کرده می فرماید«ای عثمان ابن حنیف شنیده ام که تو را به مهمانی خاصی دعوت کرده اند و تو شتابان رفته ای و خورش های رنگارنگ خورده ایآیا در آن لحظه نمی دانستی که تحت حکومت تو مردمی هستند که حتی یکبار سیری را به یاد ندارند… ای عثمان ابن حنیف هرکس را مولا یی است و من مولا ی تو هستم. من در حالی که می توانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اکتفا کرده ام. تو نمی توانی مثل من باشی اما حداقل حدود حکومت علی را رعایت کن. نمایندگان بایستی زندگی ساده و مردمی داشته باشند همانند حضرت امام و مقام معظم رهبری. تا درد مردم را بفهمند و فشار سنگین تورم را که شانه های آنان را خرد کرده احساس کنند و آن وقت می توانند وظیفه خود را انجام دهند.

  14. پشیمان گفت:

    با یاری حق و فشار و اصرار بزرگان امیدواریم هدایت خواه وارد عرصه انتخابات شود تا در این کارزار در کنار تاجگردون مثل دو برادر حق استان را بگیرند

  15. ستاره ها شهرآبی گفت:

    او باید بداند که وظیفه «امر به معروف و نهی از منکر» به خصوص در مقابل انحرافات قانونی دولتمردان یک وظیفه است و نباید هرگز به توجیه وضعیت موجود بپردازد مگر در موارد خاص که ربط به امنیت کشور داشته باشد. او نباید به خاطر رای آوردن در دوره بعد حقیقت را فدای مصلحت کند و بداند که اولا در پیشگاه خداوند مسوول بوده و ثانیا اگر وظیفه خود را خوب انجام دهد مردم فهیم و قدرشناس ایران از او حمایت خواهند کرد و او نیازی به حمایت قدرتمندان نخواهد داشت.
    پس لطفا در جلساتتان تذکری به نوع حجاب و پوشش هم بدهید و وقت نماز را رعایت کنید

  16. معلمی بی کس گفت:

    با هر سه نفر شما هستم بایستی در دفاتر مردمی خود نماینده هایی به کار گماشته تا درد دل مردم و مشکلا ت آنان را رصد کرده و به طور مستمر به شما گزارش داده تا او در وظیفه نظارتی خود مطالبات به حق آنان را با قاطعیت تمام پیگیری نماید.
    آیا در دفاتر شما وضع اینگونه است

  17. چهارده چریک گفت:

    تاج ۲۰
    بزرگوادی ۸ زارع ۱۰

  18. گچساران گفت:

    آقای تاجگردون اشخاصی رو بدون آزمون و با پارتی سرکار گذاشتن
    لیستی از افرادی که سرکار گذاشته یودن در فضای مجازی منتشر شد
    که همگی از اقوامشون یا حامیانشون بودن و بدون آزمون وبدون زدن بنر برای جذب نیرو کار در سطح شهر و.. با پارتی سرکار گذاشتن…

  19. گشین58 گفت:

    تاجگردون نیاز به تبلیغ ندارد ….. چهره ای شاخص و شناخنه شده است

  20. گشین58 گفت:

    چنین لیستی وجود ندارد ….. یا توهین است …. بروید به عملکردش بنگرید وبعد حرف بزنید

  21. محمود،ب،گچ گفت:

    باسلام ..دوسته عزیز به خدا قسم من نکه بخوام تعریف کنم یا جانب داری کنم از تاجگردون نه …من چند وقت در چندین مورد دیدم که تاجگردون در گوشه ای از اطاقی که مردم دعوتش کرده بودن موقع کع ازان الله اکبر میگفت بدون اینکه کسی زیاد متوجه بشه وضو میگرفت ونمازش رو میخوند شما ایشان شاید دران زمان در روستاهها باشه که نمازه جمعه نیاد ولی اصله قضیه اینکه نمازشو عادتن سره وقت میخونه …خواهش نوشته منو جانب داری فرض نکنیدتشکر

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president