آوای جنوب

منطقیان و لاهوتی از “منیت” خود جدا شوند ودرقامت “مای” اصلاح طلب حاضرشوند

با حضور صادق زیبا کلام همایش اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ در شهر دهدشت برگزار شد.

آوای جنوب / شبنم ذرگانی

همایشی که درمقایسه با دو همایش قبلی اصلاح طلبان دریاسوج و حزب مردم سالاری در گچساران ، ازچند جهت ارجعیت داشت.

اول اینکه درمقایسه با همایش یاسوج که شرکت کنندگان با دعوتنامه آمده بودند دردهدشت استقبال عمومی به حدی بود که تمامی فضای سالن وحتی بخشی از فضای بیرونی را شرکت کنندگان درهمایش بخود اختصاص داده بودند.

دوما برخلاف همایش حزب مردم سالاری درگچساران که درمیانه های مراسم با انتقاد دو خانم فضای جلسه برای دقایقی متشنج شده بود دردهدشت یک فضای کاملا آرام و به اصطلاح یکدست برمراسم حاکم بود

برگزاری این مراسم در شهرستانی که بخش وسیعی از جمعیت آن وحوزه انتخابیه را اصلاح طلبانی تشکیل میدهندکه در بدست آوردن کرسی مجلس تاکنون ناکام بودند امید به آینده را بیشتر کرد.

غیبت چهر های سرشناس والبته با سابقه اصلاح طلب در همایشی که پس از دوسال ازگذشت عمر دولت تدبیر وامیدبرگزارشده بود ، برای حامیان آنها حداقل دراین حوزه انتخابیه نوعی بیم را بهمراه داشت .

قریب به اتفاق حاضران درهمایش والبته بیشتر اهالی رسانه دراین همایش بدنبال چهره هایی مانند منطقیان ولاهوتی میگشتند.

بیم حاصل از این غیبت برای عامه مردم هوادار جنبش اصلاح طلبی را باید در ادامه عدم حضورآقایان وبرقرار بودن قهر چندین ساله این دو فرد ولیدرهای منتسب به آنها جست.

البته سخنرانی های تند و برخواسته از مشی اصلاح طلبی ،چهر های نو ظهور در تشکل اصلاح طلبی مانند گردیان جعفری وسیدکمال دولتخواه برای عامه این جریان امیدهای فروانی را بهمراه داشت .

زیبا کلام که تنها چند ساعتی درکهگیلویه میهمان بود اگرچه شاید اصلا منطقیان و لاهوتی را نشناسد اما پس از شنیدن گلایه علاقمندان به تفکر اصلاح طلبی راهی را پیش روی این تشکل قرار داد که میتوان از آن بعنوان نقشه راه و امید به آینده در جریان اصلاح طلبی درکهگیلویه یاد کرد.

زیبا کلام براحتی والبته بی پرده گفت اگر این دونفر نمی خواهند به وحدت برسند همین آقای دولتخواه را کاندید کنید.

بی شک کمال دولتخواه فردی نیست که زیبا کلام را تحریک کرده باشد تا ازاین فرصت استفاده کند ونام خود را به فهرست گمانه های انتخاباتی اضافه کند.زیباکلام هم فردی نیست که برای تبلیغ وترویج نام دولتخواه این همه راه را آمده باشد

دولتخواه بارها ثابت کرد که نه بدنبال نان است ونه نام ،و درطی این یکی دوسال حداقل با برگزاری چندین همایش ودعوت از چهره های اصلاح طلب معتدل و ملی سعی درایجاد وحدت دربین جامعه اصلاح طلب کهگیلویه داشته است اقدامی که منطقیان ولاهوتی تاکنون دراین مسیر نیم وجب هم برنداشته اند.

تئوری زیبا کلام یک پیام جدی برای آقایان داشت وآن هم اینکه جریان اصلاح طلبی زنده است ودرگذراین جریان اگرشما قهر کنید مردم زدوتر ازشما روی برمیگردانند و افکارعمومی در این جبهه به کسانیکه بخاطرمنافع شخصی خود به خواسته عامه مردم که این روزها وحدت میباشد جامه عمل نپوشانند ، دراینده نزدیک دراین اردوگاه جایگاهی ندارند.

برگزاری همایش باشکوه اصلاح طلبان درغیبت این اشخاص خود بارزترین نشان از گذر جامعه از تفکر قدیمی منطقیان –لاهوتی بوده است.

درست در روزی که زیبا کلام در دهدشت سخنرانی داشت درشبکه های اجتماعی تصویری از نشست شبانه محمود منطقیان و اصغر حبیب اصولگرا دست بدست میچرخید، تصویری که اگرچه بعدا هردو ارتباط آن به مسائل سیاسی را رد نمودند اما محمود منطقیان باید از این بعنوان یک هشدار درس بگیرد.

بی شک اگر محمود منطقیان در روز همایش در میان حامیان تفکراصلاح طلبی حاضربود شاید هرگز چند روز بعد مجبور نمیشود با گلایه از اهالی رسانه ومردم برای توضیح یک میهمانی معمولی شبانه تکذیبیه صادرکند.

چراکه نشست چهره های اصولگرا واصلاح طلب امر عجیبی نیست آنگونکه درماه رمضان امسال بسیاری از چهره های اصلاح طلب و اصولگرا درضیافت افطاری همدیگر دردیگر شهرها و حتی پایتخت حضور داشتند ، اما آنچه درکهگیلویه برای عموم سوال برانگیز است نگرانی ها از عدم موضع گیری های اصلاح طلبانه منطقیان میباشد.

منطقیان در نشست حزب مردم سالاری درگچساران شرکت کرد اما اینکه چرا در چنین همایشی که صد البته باشکوه تراز آنچه درگچساران برگزار گردید دردهدشت غایب است سوالی است که ایشان باید به جوانان وهمه شرکت کنندگان دراین همایش پاسخ دهد.

در سوی دیگر باید بپذیرفت که جناب آقای لاهوتی هم که بی شک پای غایب همه این مراسمات هست وفقط در ایام نزدیک به انتخابات نام اوبر زبانها میچرخد بیشتر از آنکه از خود چهره یک اصلاح طلب واقعی بنمایش بگذارد به چهره ای خاموش تبدیل شده است.

عدم موضع گیری ها لاهوتی درمسائل مهم منطقه ای وکشور و موضع گیرهای نه سیخ بسوزد نه کباب منطقیان باعث گردید تا بشود پیش بینی کرد که با راهکار زیبا کلام بنظر تا چند ماه آینده نباید اقبال عمومی برای خود دست پا کنند.

زیبا کلام حرف هایش که تمام شد به سرعت باد از دهدشت خارج شد تا به پروازش دراهواز برسد اما حرف زیبا کلام در ذهن نسل جوان خسته از دو دستگی به ارث رسیده از چند دوره انتخابات ، جا خوش کرد و همینجا ماند.

نسل جوان حالا با خود این جمله را مرور میکند راستی اگر این دونفر به وحدت نرسیدند چرا ما خودمان گزینه سومی را مطرح نکنیم .

غیبت آقایان ودوری از حضور درجلسات و گفتگوی رو در رو با نسل وجوان وصدالبته عدم حضور انها درشبکه های اجتماعی درحالیکه نسل جوان امروز مطالبات خود را از طریق این شبکه ها درخواست می نمایدازدیگر دلایلی است که عامه اصلاح طلب در کهگیلویه وسه شهرستان بهمئی ،چرام ولنده را برآن می دارد که برای انتخابات پیش روبه فکر گزینه سومی باشند.مگرآنکه محمود منطقیان وقادر لاهوتی از “منیت” خود جدا شوند ودرقامت “مای” اصلاح طلب حاضرشوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president