آوای جنوب

معاون وزیرکشور:مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند

مقیمیمعاون سیاسی وزیر کشور گفت: گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

آوای جنوب؛

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

محمدحسین مقیمی ، در خصوص اینکه آیا درخواستی برای صدور مجوز «حزب آزادگی» شده است، عنوان کرد: خیر٬ تحت عنوان چنین نامی درخواستی مطرح نشده یا حداقل در جریان آن نیستم اما در مورد مجمع ایثارگران درخواست به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آمده و در حال بررسی است. هرگاه مجوز این حزب صادر شد آن را ابلاغ خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست و اینکه اعلام شده قرار است مداحان برای انتخابات مجلس لیست بدهند، گفت: هر گروهی بخواهد در قالب تشکیلات رسمی، حزبی و قانونی فعالیت سیاسی داشته باشد، باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرد و در‌‌ همان چارچوب فعالیت خود را انجام دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مردم می‌توانند بدون گذراندن این مراحل فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند و البته پاسخگوی فعالیت‌های خود نیز باشند. این فعالیت‌ها دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود مداحان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی شائبه سوءاستفاده از بیت‌المال را ندارد، گفت: تا کسی از اموال عمومی و بیت‌المال سوءاستفاده نکند٬ نمی‌توانیم بگوییم او این کار را انجام داده یا خیر. حتی در مورد وجود چنین شائبه‌ای هم نهادهای نظارتی باید حکم بدهند تا بتوانیم بگوییم سوءاستفاده صورت گرفته است.

مقیمی گفت: با این حال گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له و یا علیه کسی برای انتخابات تبلیغ کنند٬ چراکه اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند باید به دیگران هم این اجازه داده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president