آوای جنوب

مصلی گچساران؛ پروژه‌ای که پس از ۱۴ سال به اتمام نرسیده است

 ۱۳۹۴۰۲۲۸۱۷۰۲۲۵۷۱۶۵۳۲۵۷۶۳۱۴سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه مصلی گچساران می‌گذرد ولی این پروژه هنوز به اتمام نرسیده و مشکلات بسیار آن سبب نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

آوای جنوب / احسان طالبی

بیش از ۱۴ سال بوده که از کلنگ‌زنی پروژه مصلی شهرستان گچساران می‌گذرد ولی هنوز این مصلی به اتمام نرسیده و همین مسئله نارضایتی شهروندان گچسارانی را به دنبال داشته است.

۱۴ سال پیش هنگامی که مسجد جامع گچساران « صاحب الزمان(عج) » که نماز جمعه در آن برگزار می‌شد، ظرفیت کافی برای نمازگزاران را نداشت، احداث مصلی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و همان سال کار ساخت مصلی گچساران آغاز شد.

این مصلی اکنون پس از ۱۴ سال اکنون بخشی از آن ساخته شده، ولی هنوز به اتمام نرسیده و به دلیل اینکه مسجد صاحب الزمان (عج) دیگر ظرفیت خیل عظیم نمازگزاران را نداشت، در سال ۹۲ مسئولان تصمیم گرفتند تا تکمیل شدن کامل آن و با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان، نماز جمعه در محل مصلی برگزار شود.

تاکنون مسئولان بارها وعده‌هایی برای تکمیل هر چه سریع‌تر این مصلی داده‌اند ولی وعده‌های آن‌ها عملی نشده و مشکلات این مصلی همچنان بر جای خود مانده است.

نبود سیستم‌های سرمایشی در فضای مصلی با وجود گرمای بسیار شدید در گچساران، یکی از مشکلات اساسی نمازگزاران شهرستان در جمعه‌ها هنگام برگزاری نماز جمعه است.۳۵۴۸۶۰۳۸_۲۷۳۷۰۷۵۷cacea

مصلی نماز جمعه گچساران پس از ۱۴ سال که از عملیات اجرایی آن می‌گذرد، هنوز مشکلات حاد زیادی دارد.

این مصلی علاوه بر نبود سیستم‌های سرمایشی، سرویس بهداشتی و وضعیت آب مناسبی نیز ندارد و همه این مشکلات سبب نارضایتی‌های نمازگزاران گچسارانی شده است.

نبود سیستم صوتی نامناسب نیز از دیگر مشکلات این مصلی بوده که گاهی اوقات سبب اختلال در اجرای برنامه‌ها می‌شود.

تحمل گرما در مصلی گچساران دشوار است

یکی شهروند گچسارانی در همین زمینه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: وضعیت مصلی گچساران مناسب نیست و ما از مسئولان درخواست داریم که نسبت به تکمیل این مصلی تلاش کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه به دلیل نبود امکانات و نبود سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مصلی، مردم گچساران در فصل سرما باید سرما را و در فصل گرما باید گرمای شدید را تحمل کنند.

این شهروند افزود: متأسفانه وضعیت آب و سرویس بهداشتی در مصلی گچساران نیز مناسب نیست و من نمی‌دانم تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما برای وضو گرفتن در مصلی متأسفانه با مشکل مواجه هستیم و نمی‌دانم چرا مشکلات مصلی پیگیری نمی‌شود.

مسئولان فقط وعده می‌دهند۱۳۹۴۰۲۲۸۱۷۰۱۱۹۱۹۷۵۳۲۵۷۵۳

یک شهروند گچسارانی دیگر با اشاره به مشکلات مصلی این شهرستان اظهار داشت: ۱۴ سال از ساخت مصلی گچساران می‌گذرد ولی هنوز تکمیل نشده و مشکلات بسیاری دارد.

وی گفت: به دلیل نبود سیستم سرمایشی در مصلی، ما متأسفانه در روزهای جمعه گرمای بسیاری را تحمل می‌کنیم.

این شهروند افزود: مسئولان وعده داده بودند که مشکلات مصلی از جمله سیستم سرمایشی و وضعیت آب و سرویس بهداشتی هر چه سریع‌تر برطرف می‌شود ولی وعده‌ها هنوز عملی نشده‌اند.

وی ابراز کرد: از مسئولان درخواست داریم که هر چه سریع‌تر مشکلات مصلی را پیگیری و برطرف کنند.

گناه مردم گچساران چیست که باید گرمای شدید را تحمل کنند۱۳۹۴۰۲۲۸۱۶۵۵۱۵۱۶۷۵۳۲۵۶۹۳

امام جمعه گچساران نیز درباره مشکلات مصلی این شهرستان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ضمن تشکر از استاندار قبلی و فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار فعلی قول داده بودند که همه کارهای مربوط به فضای داخلی مصلی حتی سیستم‌های سرمایشی، فرش و سیستم صوتی تا آخر اردیبهشت ماه سال ۹۳ انجام شود ولی این گونه نشد.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی بیان کرد: استاندار دوباره وعده دادند که تا پایان اسفندماه ۹۳ همه کارهای مربوط به فضای داخلی مصلی انجام گیرد ولی باز هم این گونه نشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون خاموش بودن سیستم‌های خنک کننده با توجه به گرمای شدید در گچساران در مصلی به دلیل مشکلات برق مصلی از مشکلات اساسی نمازگزاران است، عنوان کرد: وضعیت سرویس بهداشتی مصلی مناسب نیست و به ویژه وضعیت آب آن حاد است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: نمی‌دانم گناه مردم گچساران چیست که به دلیل نبود وسایل در مصلی در فصل سرما باید سرما را و در فصل گرما باید گرما را تحمل کنند.

حجازی خاطرنشان کرد: مصلی گچساران در حال حاضر سیستم خنک کننده، فرش، سیستم صوتی و سرویس بهداشتی مناسبی ندارد.

وی ابراز کرد: از مسئولان می‌خواهیم به صورت مداوم از وضعیت مصلی گچساران گزارش صحیح داده تا مشکلات این مصلی پیگیری شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president