آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی :

مساجد محل مسائل عشیره‌ای، حزبی و گروه‌های سیاسی نیست

متاسفانه مردم ما همیشه گلایه‌مند هستند که مسجد نداریم یا به نوعی خراب است و نمی‌دانیم مراسمات خود را کجا برپا کنیم

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد محل مسائل عشیره‌ای، حزبی و گروه‌های سیاسی نیست.

آوای جنوب؛

 آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی امشب در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هر انسانی که برای سئوال‌های قیامت پاسخ داشته باشد مسیر آن بهشت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر کسی که می‌خواهد در امور مسجد ایفای نقش و خدمتی انجام دهد در هر دوره‌ای دچار چالش‌ها و مشکلاتی می‌شود، گفت: یک روز صدای توحیدی می‌شنود یک روز صدای حرام خوری سر می‌دهند و .. که نفش‌آفرینان این حوزه باید در مقابل ناملایمات ایستادگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه متولیان مسجد در نوک پیکان قرار دارند، گفت: کسی می‌تواند آبادگر مسجد باشد که جز از خداوند نترسد و از ملامت‌ها ناراحت نشود بدون شک چنین افرادی نیز موفق خواهند بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی به رسالت مسجد اشاره کرد و گفت: پیام توحید در آن القاء می‌شود از این‌رو ایمان به خدا جایگاه آن مسجد است زمانی که مسجد برای پایگاه سیاست‌بازان، شکل‌گیری مراسمات و .. راه‌اندازی می‌شود بعد از گذشت زمان نه چندان دور دیوار معنوی آن فرو می‌ریزد و چنین مسجدی خراب خانه است.

وی با بیان اینکه مسجد باید برای نماز باشد، گفت: مسجد محل انجام امورات عشیره‌ای، حزب‌ها، گروه‌های سیاسی و … نیست و باید از آن در راستای ترویج دین مبین اسلام و جذب جوانان به این مکان‌ها استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از بی‌توجهی و بی‌رغبتی برخی افراد به مسجد و نقش تاثیرگذار آن در رفع امورات جامعه بیان کرد: متاسفانه مردم ما همیشه گلایه‌مند هستند که مسجد نداریم یا به نوعی خراب است و نمی‌دانیم مراسمات خود را کجا برپا کنیم با این وجود یکبار هم نمی‌گویند که نمازمان را کجا بخوانیم و کلاس‌های قرآن را کجا برگزار کنیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر مسجد تجربه توجه به آخرت شود بدون شک توجه به آن نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی نیز در این مراسم به بیانات مقام معظم رهبری در بین ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: معظم‌له همواره تاکید موکد بر توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان از کانون‌های مساجد داشته و دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات تاکید کرده‌اند که با کانون‌های مساجد همکاری داشته باشید و در تغذیه فکری و روحی آن‌ها اهتمام لازم بورزید.

این مسئول اذعان کرد: به منظور عملیاتی کردن فرامین رهبری پیرامون کانون‌های مساجد جلسات متعددی در این راستا برگزار شد.

وی به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر ماه سال ۹۱ در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: دیدار کارکنان و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان، مسئولان کتابخانه‌ها، نخبه‌های کانونی با نماینده ولی‌فقیه در استان است.

قاسمی، انتشار بیانیه‌ای از سوی کانون‌ها، نهادهای دارای تشکل، افتتاح چند کانون جدیدالتاسیس و ایراد سخنرانی ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه پیرامون بیانات مقام معظم رهبری و عملی کردن آن در استان را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی، برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران کانون‌ها و ائمه جماعات و بسیج را از برنامه‌های کانون‌های مساجد در راستای عملیاتی کردن فرامین رهبری عنوان کرد و گفت: در طی دو سال گذشته به صورت منظم نشست‌های تخصصی برگزار و برای عملیاتی کردن بیانات رهبری راهکارهایی اتخاذ شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی موجب شد که اتحاد و همبستگی خوبی بین بسیج، ائمه جماعات و کانون‌ها ایجاد شود، گفت: جلسه شورای نظارتی بر کانون‌های مساجد استان با حضور دستگاه‌های فرهنگی تشکیل شده شده که دستگاه‌های عضو موظف هستند نسبت به ایجاد انسجام اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president