آوای جنوب

درخواست بزرگواری:

مسئولان سازمان صنعت و معدن منافع استان را بر مصالح خود ترجیح دهند

برخی مواد معدنی در استان توسط عده‌ای به جای دیگر حمل می‌شود و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد و از آن‌ها سؤالی نمی‌پرسد

بزرگوارینماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از مسئولان سازمان صنعت و معدن از آن‌ها خواست تا در راستای شفاف‌سازی قدم بردارند و منافع استان را بر مصالح و آینده کاری خود ترجیح دهند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویراحمد و معاونان این سازمان در اظهاراتی نسبت به عملکرد وزارت صنایع و معادن در خصوص راه‌اندازی معدن فسفات چرام انتقاد کرد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که از مسئولان صنعت و معدن انتظار دارم به صورت شفاف مشکلات مربوط به معادن در چهار شهرستان حوزه انتخابیه‌ام را بیان کنند، اظهار کرد: تا هنگامی که شما اطلاعات کامل و شفاف در اختیار ما نگذارید قادر نخواهیم بود از حق مردم استان در مرکز دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام بزرگواری با ابراز این گلایه از مسئولان استانی تصریح کرد: بارها گفته‌ایم که هر مشکلی در استان وجود دارد به طور شفاف با ما در میان بگذارید تا با دست پر در مقابل مسئولان، وزرا و معاونان آن‌ها در تهران حضور پیدا کرده و حق استان را بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین معضلات کنونی کشور و استان را بحث بیکاری برشمرد و گفت: از دوست، فامیل و آشنا گرفته تا همه قشرهای مردم از ما نمایندگان جویای کار و اشتغال هستند در حالی که نماینده وظیفه ایجاد شغل را ندارد.

وی گفت: اما در مقابل ما می‌توانیم به وسیله اطلاعات درستی که شما مسئولان از وضعیت موجود استان ارائه می‌کنید استفاده کرده و در بخش‌های مختلف حق استان را از تهران و از وزارتخانه‌ها بگیریم تا بتوانیم به وسیله آن برای مردم اشتغال‌زایی و کار ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام بزرگواری با بیان این که باید وضعیت معادن در شهرستان‌های چهار گانه حوزه نمایندگی ما روشن شود اظهار کرد: می‌دانیم و همه شما هم می‌دانید که شرکت قبلی که در معدن فسفات چرام حضور داشت نمی‌خواهد و اجازه نمی‌دهد که امور مربوط به این معدن پیشرفتی داشته باشد به همین خاطر سنگ‌اندازی می‌کند.

وی خطاب به مسئولان این حوزه گفت: از همه شما مسئولان و کارشناسان می‌خواهم که مستندات را شسته و رفته تحویل من دهید تا بتوانم از استان و ظرفیت‌های آن برای ایجاد کار و تولید حمایت کنم.

این نماینده مردم در مجلس شفاف‌سازی برای مردم را امری مهم و ضروری دانست و گفت: وقتی من و شما به عنوان نماینده و مسئول به صورت شفاف نگوییم که چه بر سر معادن فسفات چرام و سلستین بهمئی رفته است همه فکر می‌کنند مشکل از طرف ماست و به همین خاطر نباید سرمان را مثل کبک زیر برف نگه داریم و ذهن مردم را روشن نسازیم.

حجت‌الاسلام بزرگواری با انتقاد از این که برخی مواد معدنی در استان توسط عده‌ای به جای دیگر حمل می‌شود و کسی جلوی آن‌ها را نمی‌گیرد و از آن‌ها سؤالی نمی‌پرسد، افزود: باید سؤال کرد که با چه مجوزی و به چه دلیل این مواد از استان بارگیری می‌شود که در این خصوص مسئولان وارد قضیه شوند.

وی با درخواست از مسئولان سازمان صنعت و معدن از آن‌ها خواست تا در راستای شفاف‌سازی قدم بردارند و منافع استان را بر مصالح و آینده کاری خود ترجیح دهند.roozgozar.com-0005

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president