آوای جنوب

یادداشت

مرگ فوتبال در یاسوج نزدیک است

فوتبالبا وضعیتی که در گذشته برای تیم فوتبال شهرداری پیش آمد و اکنون برای تیم دنا در یاسوج به وجود آمده، باید گفت که مرگ فوتبال در این شهر نزدیک است.

آوای جنوب؛

استان کهگیلویه و بویراحمد با آنکه جمعیتی کم و وسعتی اندک در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد و به دلیل بافت عشایری و روستایی که داشته و مهم‌تر اینکه رژیم گذشته هیچ توجهی به این استان نداشت، استانی نوپا در همه عرصه‌ها از جمله ورزش و به خصوص فوتبال به شمار می‌رود.

فوتبال در استان و در همه نقاط دارای استعدادهای فراوانی است که این استعدادها در محروم‌ترین و دور دست‌ترین نقاط در حال خاموشی و فراموشی هستند.

فوتبال در بهمئی و چاروسا و دیشموک و حتی لوداب و زیلایی استعدادهای نهفته‌ای دارد که اگر این استعدادها رشد و شکوفایی پیدا کنند بی‌شک بسیاری از چهره‌های ملی را در آینده از این نسل و از این نقاط خواهیم داشت.

در شهر یاسوج تب فوتبال نزدیک به سه دهه است که بالا گرفته و تیم‌های خوبی در سطوح مختلف کشوری خودنمایی کرده‌اند.

اوج این هنرنمایی به تیم فوتبال شهرداری یاسوج برمی‌گردد که در چهار سال گذشته فوتبال کشور را تحت تأثیر خود قرار داد و شهر یاسوج را که تا قبل از این همه به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری می‌شناختند، به عنوان پایتخت طبیعت ایران با تیم شهرداری یاسوج به ایران معرفی کرد.

اگر امروزه گردشگران در ایامی همچون عید فطر به اندازه سه برابر جمعیت شهر در یاسوج حاضر می‌شوند، یکی از دلایل آن معرفی این شهر با برند تیم فوتبال شهرداری یاسوج است که با یک بی‌تدبیری این تیم از اریکه قدرت به زیر کشیده شد و سر این شیر را نه دیگران بلکه خودمان در یاسوج بریدیم.

شور و حالی که در روزهای بازی تیم شهرداری در یاسوج به پا بود هرگز از یاد نخواهیم برد که چگونه همه را با هنرنمایی خود به تحسین وامی‌داشت و حداقل در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی یعنی نود ده‌ها مرتبه نام تیم شهرداری و شهر یاسوج برای حداقل ۳۰ میلیون ایرانی زنده می‌شد.

حال چرا شهرداری و شورای شهر یاسوج از این تیم عاجز شده بودند و تیم شهرداری چه هزینه‌ای به جز بلند آوازه کردن شهر یاسوج برای این دو دستگاه بر جای گذاشته بود، سخنی قدیمی شده است و باید تیم فوتبال دنا را که جانشین تیم بزرگ شهرداری شده یاری داد.

تیم دنا امروز حال و روز خوشی ندارد و وعده‌های سر خرمن موجب شده که این تیم به جز شکست و سرشکستگی برای شهر یاسوج حاصلی نداشته باشد، تیمی که مربیان و بازیکنان آن با دست خالی و به صورت قرضی در این میدان و آن میدان حاضر می‌شوند.

مسئولان استانی باید در عمل به میدان آمده و این تیم را یاری کنند و بدانند که با حرف و از راه دور با پیغام و پسغام دادن مانع سقوط این تیم به لیگ دسته سوم و به عبارتی مرگ فوتبال یاسوج نمی‌شود.

اگر قرار است شهردار یاسوج به این تیم کمک کند، اکنون موقع یاری کردن تیم است؛ چراکه هزینه کردن پس از ۷ باخت دیگر در نیم فصل اول دیگر سودی به حال فوتبال یاسوج ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president