آوای جنوب

مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی به روی زوار اربعین حسینی بسته است

۱۳۹۳۰۷۱۲۱۴۱۱۲۳۲۳۰۳۷۷۷۰۰۳طبق اطلاعیه قرارگاه امیرالمومنین (ع) مرز شلمچه برای زائران اربعین به مدت ۲۴ ساعت بسته شد.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرنگار آوای جنوب از آبادان ، قرارگاه امیرالمومنین(علیه‌السلام) مستقر در مرز شلمچه در اطلاعیه شماره ۲ از همه مردم درخواست کرد به هیچ وجه به سمت مرز شلمچه نروند.

بر اساس این اطلاعیه به دلیل اینکه طرف عراقی از صبح امروز در نظر دارد به تجهیز امکانات خود بپردازد، مرز شلمچه را به مدت یک روز بسته اعلام کرده است و حداکثر امروز و فردا امکان ورود به عراق از طریق مرز شلمچه وجود ندارد.
همچنین مدیر پایانه مرزی شلمچه از بسته شدن مرز شلمچه به روی زوار اربعین حسینی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

‘فریدون رودآبر’ جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ما در جنوب افزود: مرز شلمچه از طرف عراقی به دلیل ازدحام جمعیت زوار در این نقطه مرزی از ساعت ۲۰ جمعه شب و تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز شلمچه از پایانه مرزی ایران خارج شدند ولی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات طرف عراقی در پذیرش بیش از ۱۵ هزار نفر در روز اغلب این زوار در پایانه ورودی عراقب معطل مانده اند.

وی تعداد خروج زوار روز گذشته در این مرز را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای آذر ماه تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر از زوار ایرانی برای سفر به عتبات عالیات از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده اند.

معاون اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز با اشاره به گفته‌های اوحدی رئیس حج و زیارت در روز گذشته، عنوان کرد: با توجه به اعلام اوحدی مبنی بر عدم مراجعه مردم به مرزها به علت ازدحام در مرز، و با توجه به اخذ مجوز تردد بدون ویزای مردم از مرز دریایی، جمعیت قابل توجهی به سمت مرز دریایی گسیل شده‌اند.

احمد شهریاری از وجود دو شناور برلیان و ایران زمین در بندر خرمشهر برای تردد زوار خبر داد و افزود: این کشتی‌ها با حداکثر ظرفیت آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

وی در ادامه از ظرفیت حمل ۲۶۰ نفر توسط کشتی برلیان خبر داد و این ظرفیت را قابل ارتقا تا ۵۵۰ نفر نیز دانست.

مرز شلمچه به همراه مرز چذابه یکی از دو مرز اصلی خوزستان است که زوار از آن برای سفر به عتبات و عالیات استفاده می کنند.

مرز چذابه هم اکنون باز است و زوار از طریق این مرز به عتبات عالیات سفر می کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president