آوای جنوب

امام جمعه چرام

مردگان سیاسی فتنه ۸۸ با شعارهای انحرافی زنده نمی‌شوند/۲۲بهمن امسال یک رفراندوم ملی است

امام جمعهامام جمعه چرام گفت: با شعارهای انحرافی، زنده کردن مردگان سیاسی در فتنه ۸۸ محال است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در چرام با تاکید بر این مطلب که با شعار زنده باد و درود نمی‌توان مردگان سیاسی را زنده کرد، اظهار داشت: عده‌ای امروز از فضای به وجود آمده در کشور به دنبال زنده کردن فتنه و فتنه‌گران هستند.

وی با بیان اینکه عده‌ای درصددند برای زنده کردن این افراد در مناسبت‌های مختلف اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کند که باید در مقابل این فتنه هوشیار بود افزود: این عده گمان می‌کنند که با زنده باد گفتن یا درود گفتن، می‌توان مردگان سیاسی را زنده کرد، حال آنکه همین فتنه‌گران جرات حضور در مراسم‌های عمومی و حاضر شدن در بین مردم را ندارند.

طزری با تاکید بر اینکه اینان باید بدانند مردم ما خیانت فتنه‌گران را هرگز فراموش نخواهند کرد متذکر شد: فتنه‌گران نیز بدانند که رافت و رحمت اسلامی نظام ابدی نخواهد بود و جواب قاطع را از مردم خواهند گرفت.

۲۲بهمن امسال یک رفراندوم ملی است

امام جمعه چرام گفت: ۲۲ بهمن یک رفراندوم ملی است، رفراندومی بدون هزینه که مردم نشان خواهند داد به نظامشان وفادار هستند.

همچنین سه‌شنبه شب نشست شورای اداری شهرستان چرام با حضور امام جمعه چرام، فرماندار چرام و اعضای شورای اداری در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در این نشست با انتقاد از اسراف و عدم صرفه‌جویی دستگاه‌ها در چرام، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر ما شده، مشکل مصرف بوده که متاسفانه کشور ما با وجود توصیه‌های مکرری که دین اسلام راجع به قناعت و درست مصرف کردن دارد، یکی از پرمصرف‌ترین کشورها است.

با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش فشار قبر، استفاده نادرست از بیت‌المال است، اظهار تاسف کرد که امروزه روحیه قناعت و صرفه‌جویی در ما کمرنگ شده است.

طزری از بحث پروازی بودن برخی مسئولان گلایه کرد و تاکید کرد: مدیران باید با حضور در کنار مردم سرد و گرم را بچشند تا مشکلات آنها را درک کرده و برای رفع نیاز آنان تلاش کنند که در این خصوص مدیران پروازی زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اگر نمی‌توانند در شهرستان باشند با ماشین پلاک دولتی جابه‌جا نشوند، متذکر شد: برخی مسئولان هنوز تفاوت خودروهای پلاک قرمز را با خودرو های شخصی خود نمی‌دانند و با استفاده شخصی از ماشین اداری، زمینه بدبینی مردم را فراهم می‌آورند.

خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) کاری را تمام کرد که در زمان ائمه معصومین نیز انجام نگرفت، آنجا مشکل مردم بودند، امامت وجود داشت ولی مردم یاری نکردند، بنابراین ائمه ما به حکومت دست پیدا نکردند.

طزری، حکومت را اهرم قدرت اسلام دانست و با متذکر شدن این مطلب که اسلام برای پیشبرد اهداف خود نیازمند به قدرت بود، تصریح کرد: امام راحل برای قدرت قیام نکرد بلکه برای ارزش‌های اسلام قیام کرد که به واسطه آن انقلاب ما آنقدر مهم است که انقلاب صورت گرفته در مصر از انقلاب ما شبیخون گرفت.

این مسئول مذهبی در چرام با اشاره به فرمایش خداوند در قرآن‌کریم راجع به روزهای مبارک، دهه با عظمت فجر را از ایام مبارک دانست و گفت: ۲۲ بهمن یک رفراندوم ملی است، رفراندومی بدون هزینه که مردم نشان می‌دهند به نظامشان وفادار خواهند بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president