آوای جنوب

مراسم چهلم شهادت مالک اشتر زمان در گچساران برگزار شد/ تصاویر

 آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب، سید سعید میری، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در مراسم چلمین‌روز شهادت سردار سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره)گچساران گفت: فرهنگ قربانی کردن به عنوان‌ یکی از مناسک توحیدی در ادیان ابراهیمی مشهور است، مسیر توحیدی حضرت ابراهیم برای بقا و جاودانگی به موتور و محرک جدیدی به نام خون دادن نیاز داشت و فرهنگ ابراهیمی فرهنگی است که همیشه مشکلاتش با مذاکره حل نمی‌شود گرچه منافی مذاکره هم نیست.

وی افزود: بنابراین فرهنگ شهادت اینجا معنا پیدا کرد و زمانی که شما راه‌های مسالمت آمیز را رفته باشید و جدال احسن را کرده باشید،پس این راه قربانی می‌خواهد و این راه هم وجوهی دارد.

میری تصریح کرد: جوی خونی که جاری شده است همچنان ادامه دارد  و در مقابل با شیطان برون، نظام مقدس جمهوری اسلامی گام اولش را با استحکام و ایستادگی برداشت با همه مشکلات بیرونی و درونی و در همه عرصه مانند کوه ایستاد و هرچند مشکلاتی هم دارد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: پس کسی که در مقابل کدخدا می ایستند  طبیعی است که تبعاتی هم داشته باشد،نظام‌جمهوری اسلامی این چهار دهه را با اقتدار پشت سر گذاشته است.

میری گفت: اگر انقلاب در طول این چهل سال به این جایگاه سترگ نرسیده بود پس چرا این همه دشمنان دشمنی با جدیت ادامه دارد و این همه دشمان هزینه و توطئه می‌کنند.

وی افزود: تحولات منطقه بر اقتدار انقلاب اسلامی در طول این چهل و یک سال صحه می گذارد،در بیانیه گام دوم‌ افق های بلندی را برای جمهوری اسلامی ترسیم کرده که انرژی مضاعفی هم نیاز دارد‌، هرچند مردم گلایه های از تبعیض ها و بی عدالتی هم دارند.

میری تصریح کرد: نظام اسلامی بعد از این نیازمند حرکت خون جدیدی در عروقش است تاگام دوم انقلاب محقق شود، آن هم نظامی که تنها پرچمدار مبارزه با شیطان در عالم است و یکی از اسماعیل های خودش را به مسلخ شهادت می آورد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: در دنیا پخش می شود که قدرتمند ترین و محبوب ترین سردار ایران و جهان آسمانی می شود، شخصیتی که دوست و دشمن به جایگاه بزرگش معترفند و حتی دشمان او را دشمنی شایسته می‌دانند و سیاستمداران بارها اذعان داشتندکه آنها قلبا برای سردار سلیمانی احترام قائل بودند.

میری گفت: سردار سلیمانی انسانی متفاوت بودند و دوست و دشمن از ایشان حساب می بردند، در مسلخ گام دوم انقلاب اسلامی باید این قدرت در عروق جمهوری اسلامی دمیده شود.

وی افزود: با شهادت سردار سلیمانی وحدت ملی و دلها به هم‌نزدیک شد و جریانات مختلف سیاسی حول این محور جمع شدند و غبارهای ناشی از جریان سازی‌ها و غبارکهنگی را با خود برد.

میری تصریح کرد: شهادت‌سردار سلیمانی اشک های بسیاری از مردم گرفت و این یعنی همان اوج خلوص این شهید والا مقام است.

 وی ادامه داد: رهبر انقلاب بارها فرموده اند که ما اهل مذاکره هستیم اما در شرایط خودش، مذاکره و مقاومت دو گام اقتدار و عزت است و نه اینکه برخی‌ها معتقدند که مذاکره و یا سازش که اقدامی اشتباهی است.
این مدرس دانشگاه اظهار کرد: زندگی سردار سلیمانی مجموعه فرهنگ سازی است که نشانه شخصیت بارز و برجسته این شهیدبزگوار است.

میری گفت: یکی از مواردی که در باب شخصیت سردار سلیمانی می توان گفت که ایشان اهل شب زنده داری بودند و اهل سجاده نشینی و ذکر الهی العفو ها بودند.

وی افزود: لازمه این امر هم دل کندن از دنیا طلبی است ،برکات بین المللی را رقم زدند و فراتر از جریان مقاومت دلهای مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به هم نزدیک کرد.

میری تصریح کرد: ایران اسلامی اولین کشوری است که در پرتو شهادت سردار سلیمانی هژمونی آمریکایی ها را از هم پاشید و آن ها را لگد کوب کرده است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی آمریکایی ها را رسوا کرده است و طلیعه گام دوم انقلاب را با این قدرت آغاز کرده است.

 وی ادامه داد: امروز اگر غرب در دنیا حکومت می‌کند در سایه علم است، خروج آمریکایی ها از منطقه آغاز شده است و تا زمانی که اینها گورشان را از منطقه خارج نکند منطقه روی آرامش را نخواهد دید.
میری با بیان اینکه زنده شدن امید در دل محرومان و آزادگان جهان از برکات شهادت سردار سلیمانی است، گفت:تمام کارتون ها و انیمیشن هایی که غربی ها می سازند به دنبال سیطره فرهنگ غربی بر کودکان این سرزمین است.

وی افزود: بنابراین ذبح این قربانی بزرگ یعنی شها دت‌‌سردار سلیمانی، خون جدیدی را درعروق جمهوری اسلامی را به جریان انداخته است.

 آوای جنوب: مردم گچساران در مراسم چهلم شهادت مالک اشتر زمان از مسجد شهیدان الی مصلی گچساران را راهپیمایی کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president