آوای جنوب

بيانيه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد

مذاکرات و استتار مجلس در سنگر سکوت موضوع هسته‌ای

بسیج بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از استتار مجلس در سنگر سکوت موضوع هسته‌ای انتقاد کرد.

آوای جنوب؛

بیانیه‌ای توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مذاکرات هسته‌ای صادر شد که در آن آمده است: «بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد دوباره آن را پس می‌گیریم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند» این ندای آرمانخواهی و مطالبه جاودانه شهیدان والامقامی است که عزت و اقتدار امروزمان مدیون از خودگذشتگی، جانفشانی و ایثارگری آنان است.

در این بیانیه تأکید شده است: گاهی خوش‌بینی کاذب و مدارای غیرمتعارف با دشمن زیاده‌خواه آنقدر زیاد است که درک و توجه ما از واقعیت به دور می‌شود که در تفکیک بین کدخدا و خدا دچار تردید می‌شویم.

در قسمتی از این بیانیه گفته شده است: مگر نه این است که در نگاه معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره)، جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد اگر الان خشونتی از سوی آمریکا نسبت به ایران وجود دارد٬ اگر آمادگی برای مبارزه با آمریکا و توله‌سگ‌های ولگردش در منطقه وجود دارد٬ صرفا بر سر هسته‌ای و نفت و… نیست٬ اگر این‌گونه فکر شود٬ بسی فکر بچه‌گانه است٬ چرا که شروع این جنگ و اختلال در امور ایران به نوع جهان‌بینی و مبنای فکری این انقلاب با جهالت نوین دنیای غرب برمی‌گردد که سایه خود را بر نظام‌های فرسوده و در حال تجزیه شرق و غرب انداخته است.

در این بیانیه تصریح شده است: مطمئنا مسئولان ما تا الان به این نکته فکر کرده‌اند که چرا تا قبل از این انقلاب و بنیاد توحیدی آن با آمریکا هیچ مشکلی نداشتیم؟ مگر انقلاب چه پیامی برای دنیا به همراه داشت که اینگونه ترس و لرز بر اندامشان جاری ساخت که تمام وقت و هزینه خود را برای نابودی و از ریشه در آوردن این انقلاب هزینه کرده‌اند؟ کودکانه است اگر بنگریم جنگ ما بر سر گزینه‌های پیش پا افتاده برای ما و روی میز مانده رؤسای آمریکا باشد٬ جنگ ما جنگ عقیده است.

در این بیانیه آمده است: اگر الان شاهد این هستیم که رهبری٬ نمایندگان مردم٬ دولتمردان هوشیار مردم و دانشجویان٬ به ابراز دغدغه خود نسبت به هسته‌ای می‌پردازند به این دلیل است که مضمون سخن امام(ره) را با تمام گوشت و جان دریافت کرده‌اند.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: امروز مبارزه با کدخدایی است که ادعای خدایی می‌کند٬ بر هیچ‌کس پوشیده نمانده است که سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها و سعی آنها بر ایجاد اختلال در امور کشور ما، از واقعه طبس٬ آغاز جنگ تحمیلی٬ بیانیه‌های دروغین و توخالی متعدد سازمان ملل علیه ایران٬ فتنه ۷۸، حوادث کوی دانشگاه٬ فتنه ۸ ٬ ترور شخصیت‌های علمی و دانشگاهی کشور و تا الان هم تحریم‌ها و بهانه کردن سلاح هسته‌ای و نقشه‌های شوم و پلید شکست‌خورده دیگر، همه و همه در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در این بیانیه تصریح شده است: تاریخ شاهد بوده و خواهد بود که ملت ایران اسلامی همیشه و همه جا با تمام قوا در برابر زیاده‌خواهی استعمارگران ایستاده و خواهد ایستاد و مطمئنا همان‌طور که تا الان از مواضع بر حق خود کوتاه نیامده همچنان بر سر مواضع خود خواهیم ایستاد.

در این بیانیه تأکید شده که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک حامی منتقد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مواضع و نقدهای خود را با صراحت کامل و از سر دلسوزی و احساس مسئولیت در بندهای ذیل اعلام می‌دارد.

الف- به گواه تاریخ و مشاهده عینی ملت‌ها، آمریکا همواره روحیه استعماری و استکباری خود را داشته و با پوست و گوشت ایشان عجین گشته است٬ لذا همانطور که قبلا خواستار این موضوع بوده‌ایم مجددا هم اعلام می‌داریم که مذاکره با گرگ پایانی ندارد و تیم مذاکره‌کننده مطمئن باشند اگر صلاح نظام و حکومت اسلامی در ترک مذاکرات باشد همچنان ملت ایران مشتاق و پشتیبان ایشان خواهند بود.
ب- از ابتدای مذاکرات در آذر ۹۲ تاکنون جز یک مورد تجربه نیز نشان داده که دولت و تیم مذاکره‌کننده علی‌رغم حمایت گسترده مردمی علاقه و اراده به همدلی با مردم و ارائه اطلاعات درست به آنها از تصمیمات خود در عرصه‌های مختلف خصوصا موضوع مذاکرات ندارند. با این اوصاف آنچه نگران‌کننده است، تکرار این تجربه در مدیریت پرونده هسته‌ای در گفت‌وگوهای به اصطلاح نهایی است به گونه‌ای که بیم آن می‌رود پس از تایید و تکذیب‌های مختلف مسئولان و عدم ارائه فکت‌شیت و جزییات به مردم، به یکباره با اعلام خبر توافق نهایی مشخص شود بسیاری از خطوط قرمز و حقوق مسلم ملت بدون هیچ توضیح قبلی مخدوش شده است.
ج- کوچکترین تخطی حتی در فضای پیرامونی خطوط ترسیم شده نظام در این مذاکرات و توجیه و توضیحی برای این خطا پذیرفتنی نبوده و عبور از خطوط قرمز را خطای نابخشودنی می‌دانیم و اکنون دو مرحله‌ای شدن توافقات قریب به دو سال مذاکره فقط روی چند موضوع کلی که تاکنون تفسیرهایش هم یکی نبوده وجود کلید واژه‌های چند وجهی و تفسیرپذیر در متن همین توافقات کلی، عدم ارائه فکت‌شیت مذاکرات، مذاکره زیر شبح تهدید، پذیرفتن پروتکل الحاقی و بازرسی‌های گسترده و …. علی‌رغم مطالبه عمومی اقشار مختلف مردم خصوصا نخبگان از نگرانی‌های جدی ماست که مباد خدای ناکرده ادعای ترک برداشتن ایران‌هراسی مترادف با ایران ذلیلی شود.

د- چگونه است که مجلس شورای اسلامی که حکم نمایندگان تمام ملت را دارند در بعضی مواضع در سنگر سکوت استتار کرده و هیچ موضع قاطعانه‌ای نمی‌گیرند با توجه به دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به غرب و خوشبینی به مذاکرات؛ حداقل توقع از نمایندگان مجلس و سایر قوا و دلسوزان نظام این است که علاوه بر موضع صریح و قاطعانه و شکستن سکوت جلسات مربوط به مذاکرات را به صورت علنی تشکیل داده و نگذارند که مردم نامحرم جلوه داده شوند٬ مگر تمام این مذاکرات برای آسایش و رفاه امت و در راستای منافع ملی نبوده و نخواهد بود؟ اگر هدف امت است٬ اگر دانستن حق مردم است پنهان کاری برای چیست و اگر هدف چیز دیگری است٬ مطمئن باشید طرف مقابل شما بی‌پرده می‌گوید، کما اینکه تاکنون گفته است.

ح- دانشجویان همواره خواستار موضع‌گیری شفاف و پافشاری سرسختانه وزارت امور خارجه و همین‌طور عکس‌العمل انقلابی نسبت به نوع بیانیه و اظهارات طرف غربی هستیم٬ مگر دیپلماسی بین تیم مذاکره و تیم غربی بر چه روشی است که طرف غربی به خود اجازه می‌دهد در مورد دانشمندان هسته‌ای زبان در دهان بچرخاند٬ لذا می‌طلبد آنچنان از موضع قدرت وارد شوند که طرف بی‌حیای غربی حتی اجازه خیال‌پردازی در مورد مناطق نظامی و مذاکره با دانشمندان را به خود راه ندهد.

چ- مسئولین بر چه اساسی اجازه بازدید از مراکز نظامی را حتی بازگو می‌کنند هر چند غربی‌ها مطرح کرده باشند در صورتی که این امور مغایر با اصل حاکمیت ملی است و تکرار این موضوع آن هم بعد از مواضع صریح و مقتدرانه رهبر انقلاب نه توجیه‌پذیر است و نه قابل قبول جز اینکه بگوییم اگر صلاح می‌دانید کشور را در طی یک مراسمی دو دستی تحویلشان دهیم٬ تا خیال همه آسوده شود.

و- در حال حاضر جهان شاهد جدال گفتمان نوین اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی و گفتمان جاهلیت مدرن غرب و درگیر جنگ‌های نیابتی با نمادهای جهل، کفر، الحاد، تکفیر و استکبار در منطقه و جهان است٬ لذا این بار سنگینی بر دوش مسئولین است که بر سر مواضع امت٬ هوشیارانه‌تر، انقلابی و جهادی‌تر و عاقلانه برخورد کرده و سخنان رهبری را روشن‌کننده راه خود دانسته تا بتوانند محقق حقوق امت ایران باشند.

«شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد»

چهارم خرداد ۱۳۹۴

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president