آوای جنوب

مدیریت بحران بویراحمد فاقد هرگونه امکانات بحرانی است

از سال ۹۰ تاکنون هیچ اعتباری به ستاد بحران شهرستان بویراحمد اختصاص داده نشده است و این شهرستان با وجود اینکه ۴۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و یک سوم وسعت این استان را در اختیار دارد

معاون عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: مدیریت بحران شهرستان بویراحمد فاقد هرگونه امکانات بحرانی است.

آوای جنوب؛

شاهرخ کناری ظهر امروز در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: ادارات استانی و شهرستانی در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی در آتش‌سوزی‌های مدام و مکرر داشتند.

معاون عمرانی فرماندار بویراحمد بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون هیچ اعتباری به ستاد بحران شهرستان بویراحمد اختصاص داده نشده است و این شهرستان با وجود اینکه ۴۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و یک سوم وسعت این استان را در اختیار دارد اما فاقد هرگونه امکانات در مواقع بحرانی است.

وی عنوان کرد: آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها، تصادفات جاده‌ای، تخریب منازل در این شهرستان از جمله حوادث طبیعی است که رخ می‌دهد و وقتی افراد آسیب دیده به فرمانداری بویراحمد مراجعه می‌کنند از سر ناچاری آنها را به هلال احمر و یا امور عشایر راهنمایی می‌کنیم که این ادارات نیز از ما دلخور هستند.

این مسئول گفت: مدیریت بحران شهرستان بویراحمد از مبلغ ۱۵ میلیارد ریالی که امسال به ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده هیچ مبلغی دریافت نکرده که ضروری است مدیران در توزیع اعتبارات بحرانی مبلغی را برای تجهیز امکانات بحرانی به فرمانداری‌ها اختصاص دهند.

کناری با تاکید بر اینکه فرمانداری‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد در مواقع بحرانی به دلیل نبود امکانات نقش هماهنگ کننده را دارند اضافه کرد: مدیران استانی باید حداقل امکانات بحرانی برای مواقع لازم و ضروری را به فرمانداری‌ها اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت در خصوص بلایای طبیعی، مانور اسکان اضطراری در شهر یاسوج و رژه خودرویی از برنامه‌های فرمانداری بویراحمد برای هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president