آوای جنوب

مدافعان سلامت؛ از دفاع مقدس تا خط مقدم مقابله با کرونا

آوای جنوب 

بانوان ایرانی آنر وز نترسیدند و به میدان دفاع مقدس رفتند و امروز در جبهه ای دیگر در مقابله با کرونا خود در صف مقدس قرار گرفته اند.

مدافعان سلامت؛ از دفاع مقدس تا خط مقدم مقابله با کرونا

به گزارش آوای جنوب به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور طی یادداشتی در مدح مدافعان سلامت آورده است: از شلیک اولین گلوله‌های دشمن بعثی و به شهادت رسیدن و مجروح‌‌شدن تعدادی از مردم و رزمندگان، این زنان  مسلمان دلسوز این آب و خاک بودند که عقب ننشستند و جسورانه و زینب گونه عازم جبهه ها شدند و به امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ پرداختند.

بانوان ایرانی در آن روزها و سخت‌ترین شرایط در زیر شدیدترین حملات دشمن بعثی از خود برگ زرینی بجا گذاشتند که تاریخ هیچ گاه نقش آنها را فراموش نخواهد کرد.

آری آن روز شیرزنان و دلاورمردان این سرزمین در لباس مقدس پرستاری و کادر پزشکی به دنبال بهانه و ادامه تحصیل در آنسوی آبها نبودند بلکه به میدانی آمدند که هیچ چشمداشتی نداشتند و  تنها به نیت کسب رضایت الهی و اطاعت از مقام ولایت، به جبهه‌ها رفتند و چه بسا خود مجروح و جانباز شدند و گاه به خیل شهدا پیوستند. خانواده‌ها و رزمنده‌ها با مشاهده توجه به امداد و درمان مجروحان جنگی، اشتیاق بیشتری برای ادامه حضور داوطلبانه در جبهه احساس می‌‌نمودند.

آن روزها خبری از احتکار و انبار کردن ماسک نبود و چه بسیار پرستارانی که از خود گذشتند و جان خود را به خطر انداختند تا جان دیگری را نجات دهند و این روزها نیز در خط مقدم مقابله با کرونا در صف اول این میدان قرار دارند.

آری آنروز نترسیدند و به میدان دفاع مقدس رفتند و امروز در جبهه ای دیگر در مقابله با کرونا خود در صف مقدس قرار گرفته اند.

آری در روزهایی که همه هشتگ در خانه بمانیم می زنند آنها حتی از مرخصی خود نیز گذشته اند و در محل کار خود حضور یافته اند. این روزها که برخی به بهانه های مختلف به دنبال مرخصی هستند پرستاری دیگر عروسی خود را لغو می کند تا در بیمارستان باشد.

آری این روزها که همه در کنار خانواده مشغول مراقبت هستند این پرستاران و کادر پزشکی هستند که در میدان مبارزه با کرونا هستند و باید سر تعظیم فرود آوریم در مقابل چنین ایثاری.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president