آوای جنوب

محیط بان خاییز پس از پنج سال حبس به آغوش خانواده بازگشت

۸۱۶۰۹۷۹۹-۶۴۵۵۳۶۶ماشاالله مهنایی’محیط بان منطقه حفاظت شده خاییز که هفته گذشته در دادگاه از اتهام قتل شکارچی غیرمجاز تبرئه شده بود،خبر داد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران،این محیط بان در جریان درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز در فروردین ۱۳۸۹ دو نفر از آنان را از ناحیه پا هدف گلوله قرار داده بود که شدت جراحات وارده منجر به فوت یکی از شکارچیان شد.

این گزارش می افزاید: پس از آن حادثه این محیط بان طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به اتهام قتل عمد یکی از شکارچیان و ایجاد جرح عمدی شکارچی دیگر به زندان منتقل شده و تحت محاکمه قرار گرفت.

براساس این گزارش ، از اواسط سال ۱۳۸۹ تاکنون نزدیک به پنج سال است که ماشالله مهنایی در زندان بسر می برد و در این مدت همسر و دو فرزندش تحت سخت ترین شرایط مالی و روحی قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید: افرادی که با محیط بانان خاییز درگیر شده بودند، همگی مسلح به سلاح های جنگی و شکاری بودند و به سمت محیط بانان تیراندازی کرده بودند،با این وجود و با توجه به اینکه این مدافع حیات وحش کلیه قوانین حمل و بکارگیری سلاح را رعایت کرده بود،اما پنج سال از زندگی خود را در زندان سپری نمود.

براساس این گزارش درنهایت با تایید کارشناسان رسمی دادگستری در زمینه اسلحه و مهمات مبنی بر رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح و صدور رای برائت از سوی دادگاه، ماشاالله مهنایی روز سه شنبه هفته جاری از زندان کارون اهواز آزاد شده و به آغوش خانواده اش بازگشت.

دو محیط بان دیگر کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون به جرم قتل درزندان بسرمی برند.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۳۰۰هزار هکتار منطقه حفاظت شده وشکارممنوع دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president