آوای جنوب

ماجرای مطالبه گری کارکنان دادگستری در مرکز استان /آقایان کارکنان دستگاه قضا را دریابید

آوای جنوب

صبح امروز کارکنان و قضات دادگستری استان مقابل مجتمع های قضایی مطالبه گری کردند و این افراد معتقد بودند که با وجود حجم کارها و فعالیت های گسترده در دستگاه قضایی، نسبت به سایر کارکنان دستگاه های اجرایی از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند.

همچنین یکی از علت های مطالبه گری کارکنان اداری و قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به عدم تصویب طرح تسری و بهبود وضع معیشت مجموعه قضایی و اداری بود.

در همین رابطه دادستان مرکز استان گفت: اگر تمام ارباب رجوع ادارات استان تجمیع شوند به اندازه ارباب رجوع دادگستری نیست، از طرفی نوع مراجعه به دادگستری متفاوت است یعنی وقتی کسی وارد دادگستری می شود با یک تظلم، دادخواهی، انرژی منفی وارد می شود.

ملک حسینی با بیان اینکه حجم پرونده ها با علت های مختلف آسیب های فرهنگی، اجتماعی، ضعف در قوانین و دستگاه های اجرایی سبب سرازیرشدن پروند ها به دادگستری می شود، گفت: در شرایط حاضر حجم پرونده ها باعث شده تا به صورت ۲ شیفت و سه سیفت در حوزه قضایی و اداری امورات پیگیری شود.

دادستان مرکز استان افزود: حجم مراجعه ارباب رجوع و همچنین کیفیت کار آنها در دادگستری در ابعاد مختلف باعث شده تا کارکنان در شرایط سخت و در معرض انواع آسیب ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در شرع استثناهایی وجود دارد و اینکه کسی که جان، مال و ناموس مردم در اختیار اوست و قصد قضاوت دارد، نباید نیازمندی داشته باشد، گفت: حرف همکاران این است که به نسبت بسیاری از ادارات دولتی پایین ترین حقوق مربوط به دادگستری است و همکاران ما تقاضای افزایش ناعادلانه حقوق نداشته اند بلکه تقاضا دارند با سایر ادارات که کار آنها کمتراست برابر شوند و یک حقوق ۳ میلیون و هفتصد هزار تومان برای یک کارمند دادگستری که ماهیانه ۲ میلیون تومان قسط می دهد و همچنین فرزند شیر خوار دارد مشکل است.

دادستان با تاکید بر زمین نماندن کار مردم در کنار اعتراض به حق آنها اشاره کرد و گفت: کارکنان قضائی محجوب و دادخواه مردم هستند و نمی توانند صدای خود را مانند سایر دستگاه ها بیان کنند، نمایندگان مردم باید صدای این افراد را بشنوند .

این مسئول با بیان اینکه کارمند دادگستری وقتی سه شیفت تا ۲۲ شب مشغول کار است و ۳ میلیون و هفتصد تومان حقوق دریافت می کند باید جوابگوی اجاره خانه و هزینه رفت و آمد باشد، گفت: از زمان آیت الله رئیسی تا امروز کارکنان دادگستری با خدمات خود در حال جهاد هستند و با حجم کار وصف ناپذیز در حال تلاش هستند در حالی که حقوق کمتری به نسبت سایر ادارات دارند.

ملک حسینی با بیان اینکه حجم کار در دادگستری سبب شده است تا کارکنان کمتر در کنار خانواده های خود باشند، گفت: یکی از سخت ترین مشاغل، فعالیت و کار در دادگستری است اما طرح تسری که بخشی از انتظارات را می توانست جبران کند تصویب نشد و عدم تصویب طرح تسری سبب بی انگیزگی در کار کارکنان می شود که در این راستا اگر حتی یک روز دادگستری تعطیل شود در کار مردم خلل وارد می شود زیرا یک شغل خاص است.

وی افزود: انتظار این است که مسئولان و نمایندگان مجلس قدر زحمات قشر مظلوم دادگستری که شبانه روزی در حال تلاش هستند را دانسته و درصدد حمایت از آنها باشند زیرا اگر مردم خواهان دفاع از حقوق خود باشند به دادگستری مراجعه می کنند اما کارمندان دادگستری برای دفاع از حقوق خود به کجا مراجعه کنند؟

دادستان مرکز استان با بیان اینکه از صبح امروز خواستار و خواهان فعالیت همکاران در محل کار بودیم و فعالیت کار محاکم در حال انجام است بیان کرد:نباید اعتراضات سبب عقب افتادن و بر زمین ماندن کار ارباب رجوع و مشمول حق الناس شود و در شرایط حاضر شاهد حضور رفت و آمد مردم در دادگستری برای امورات آنها هستیم.

این مسئول در پایان گفت: کارکنان قضایی روزانه در معرض توهین، تهمت و تهدید و فشار بالای کاری با کمترین حقوق هستند و حتی می توانیم فیش های حقوقی همکاران را نشان دهیم در حالی این تصور وجود دارد که دادگستری حقوق های نجومی پرداخت می کند.

 

.پاسخ نماینده مجلس


?سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم تصویب کلیات طرح تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه گفت: رئیس جمهور در زمانی که در رأس قوه قضائیه بود، انتقاد داشت که چرا حق و حقوق قضات و کارکنان داده نمی شود، اما وقتی که در صحنه عمل حاضر می شود، معاون استخدامی خود را به مجلس فرستاده تا با این طرح مخالفت کند و مجلس هم به آن رای نداد.
◼ این موضوع نشان دهنده این است که رئیس جمهور در ابعاد منفی و مثبت مسائل تاثیرگذار است.
#مجلس_شورای_اسلامی
#مجلس_یازدهم
#کارکنان_قوه_قضائیه

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president