آوای جنوب

همزمان با برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه صورت می‌گیرد

قرائت پیام دو مرجع بزرگ عالم تشیع در کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه (س)

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از صدور پیام توسط دو تن از مراجع بزرگ عالم تشیع برای شروع به کار کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه(س) خبر داد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در حاشیه دیدار عکاسان برجسته کشوری با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با بیان این که همه تمهیدات برای برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه اندیشیده شده و کارها بر وفق مراد است، اظهار کرد: هر دستگاهی مسئولیت خود را به نحو شایسته‌ای انجام می‌دهد و همه به فکر برگزاری کنگره‌ای فاخر هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مطلوب این کنگره را سکوی پرتابی برای برگزاری کنگره بین‌المللی آن حضرت در آینده دانست و افزود: شک نداشته باشیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کنگره در سال‌های نه چندان دور به کنگره بین‌المللی تبدیل خواهد شد و این حرم مطهر را به دنیا معرفی خواهیم کرد.

این مسئول با بیان این که هر چند در کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از معدود امام‌زادگانی که بیش از سایر بقاع متبرکه شناخته شده است همین حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه خاتون(س) است، تصریح کرد: سعی بر این است که با حضور مسئولان ارشد کشوری که حضور وزیر ارشاد و همچنین رئیس سازمان اوقاف قطعی شده قدم بزرگی برای معرفی هر چه بیشتر این حرم برداریم.

میرمحمدی از حضور خود و هیئتی از استان در قم و حضور در بیوت برخی مراجع و علما خبر داد و گفت: کار خوبی که انجام شد این بود که حضرات آیات نوری‌همدانی و همچنین علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید برای این کنگره پیام خواهند فرستاد و شروع به کار را با قرائت پیام این دو مرجع بزرگوار خواهیم داشت.

وی با انتقاد از کارهایی که در گذشته در خصوص این حرم و معرفی این بانوی بزرگ جهان تشیع صورت نگرفته تصریح کرد: کار زیادی برای بی‌بی‌حکیمه در این استان نکرده‌ایم و آثار زیادی نداریم که امیدواریم با پشت سر گذاشتن این کنگره به صورت آبرومندانه از این پس آثار خود را برای برگزاری کنگره بین‌المللی و شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن جمع‌آوری و تدوین کرده و به چاپ برسانیم.

به گزارش فارس، حضرت بی‌بی‌حکیمه خاتون(س) خواهر بلافصل اما رضا(ع) است که در منطقه‌ای صعب‌العبور در شهرستان گچساران بقعه متبرکه آن قرار دارد و سالانه بیش از یک میلیون نفر زائر داشته و تعداد زیادی زوار خارجی به خصوص از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ادای نذورات خود به این حرم مظهر مراجعه می‌کنند.

مقرر شده است کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۷ و ۸ آبان امسال در شهرستان گچساران و با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان و مسئولان و اقشار مختلف مردمی برگزار شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president