آوای جنوب

فرماندار گچساران : انجام کار فرهنگی نباید تنها با نصب بنر و تشکیل سمینار باشد

متأسفانه امروز به علت اینکه خود ما مسئولان و خانواده‌ها از برنامه‌های مجازی از جمله برنامه‌های واتساپ، وایبر، وی‌چت و..اطلاعی نداریم

رحیمیعبدالرحیم رحیمی عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی گچساران که با حضور اعضا کارگروه در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث اجتماعی فرهنگی در جامعه و آثار سوء آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های اجرایی مهم در این شهرستان تشکیل کارگروه اجتماعی فرهنگی در راستای ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد امنیت اجتماعی در شهرستان است.

آوای جنوب؛

وی با بیان اینکه برای انجام هرکاری باید در ابتدا جامعه هدف مشخص شود، بیان کرد: در راستای انجام هرکاری باید پس از بررسی و شناخت جامعه هدف نیز به آن کار اول از هرچیزی به آن معرفت پیدا کرده و با توجه و محبت به انجام کار اقدام کنیم.

فرماندار گچساران با بیان اینکه بعضی از معضلات انجام شده در جامعه براساس عملکرد نادرست خود ما بوده با اشاره به تاثیرات منفی دنیای مجازی بر نسل جوان، تصریح کرد: متأسفانه امروز به علت اینکه خود ما مسئولان و خانواده‌ها از برنامه‌های مجازی از جمله برنامه‌های واتساپ، وایبر، وی‌چت و..اطلاعی نداریم و چون نمی‌شناسیم نمی‌توانیم در راستای آسیب‌های اجتماعی برگرفته از آن اقدامی انجام دهیم.

رحیمی با اشاره به پیامک‌های آسیب‌زا به جامعه و کشش نسل جوان و مردم به سمت ماهواره و تلفن‌های همراه، خاطرنشان کرد: از جمله آسیب‌های اجتماعی این برنامه‌ها کم‌رنگ شدن ارتباطات اجتماعی و صله رحم در بین مردم است.

وی با بیان اینکه افت علمی در مدارس و دانشگاه‌های ما از دیگر معضلات شهرستان و جامعه است، گفت: بسیاری از مردم ما به علت نگرش‌های متفاوت قلیان و سیگار را مضر نمی‌دانند در صورتی که امروز هجوم جوانان به این موارد به عنوان سرگرمی روزانه بسیار آثار مخربی را در پی داشته است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه اجتماعی فرهنگی در شهرستان، یادآور شد: براساس طرح تحول اجتماعی وزارت کشور تاکنون کارگروه‌های بسیاری تشکیلی شده که کارگروه اجتماعی فرهنگی از اهم این کارگروه‌ها در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

رحیمی با بیان اینکه با توجه به نام‌گذاری سال به اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام عظمای ولایت وظیفه ما سنگین‌تر شده است، ادامه داد: هر مدیری با توجه به شرایط کاری خود شرح وظایفی دارد که باید در راستای تحقق فرمایشات رهبری تلاش کند و اکنون اعضای این کارگروه باید در راستای وظایف این کارگروه با مدیریتی جهادی تلاش کنند.

فرماندار گچساران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انجام کار فرهنگی نباید تنها با نصب بنر و تشکیل سمینار باشد، متذکر شد: نصب بنر، برگزاری نمایشگاه و تشکیل سمینارها تنها برای انجام کار فرهنگی موثر نبوده و باید با انجام کارهای بنیادی و ریشه‌ای در شناخت آسیب‌ها در هر منطقه فعالیت کرد.

نماینده عالی دولت در گچساران با اشاره به درخواست استانداری مبنی‎بر تشکیل کارگروه اجتماعی در راستای ارائه برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۴ خاطرنشان کرد: بررسی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مشکلات زنان بی‌سرپرست در شهرستان از جمله معضلات موجود در شهرستان است.

مسئول امور فرهنگی اداره زندان گچساران در ادامه این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه اجتماعی فرهنگی در شهرستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین معضلی امروز ما این است که کسی را پای کار فرهنگی باشد، نداریم.

امیری با بیان اینکه در زندان نیاز به مقوله فرهنگ داریم، بیان کرد: در صورت تشکیل این کارگروه متشکل از افراد متخصص و مجرب باید به مشکلات اجتماعی موجود در زندان توجه بسیاری شود.

وی بر لزوم حضور کارگروه تخصصی در ارتباط با موادمخدر در زندان‌ تأکید کرد و گفت: در زندان افراد بسیاری وجود دارند که بعضی مجرمین عمد و خلافکار و بعضی غیرعمد و فسادهای مالی هستند که باید با برنامه‌های متفاوتی به آن‌ها کمک کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president