آوای جنوب

نامه جمعی از جوانان شهرستان دنا

فرماندار دنا وظایف ائمه جمعه را مطالعه کند / شما برای مناطق محروم چه کرده‌اید؟

لازم است این مهم را عرض کنیم چون شما چند ماهی بیش نیست که آمده‌اید و هنوز جوهر امضای حکمتان خشک نشده است و اشرافی ندارید و یا هم مشاورانی که این متن را برای شما تهیه کرده‌اند در جریان خطبه‌های چند سال گذشته امام جمعه شهر پاتاوه نبوده‌اند؟

فرماندارجمعی از جوانان شهرستان دنا در نامه‌ای خواستار مطالعه وظایف ائمه جمعه توسط فرماندار این شهرستان شده‌‌اند.

آوای جنوب؛

در پی نامه فرماندار دنا به امام جمعه پاتاوه که حاشیه‌های زیادی در چند روز اخیر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد، جمعی با نام جوانان حزب‌الهی و انقلابی شهرستان دنا با ارسال نامه‌ای به اظهارات فرماندار دنا پاسخ گفتند.

در بخشی از این نامه آمده است: طی چند روز گذشته در فضای مجازی مطلبی را دیدیم تحت عنوان انتقاد شدید فرماندار شهرستان دنا از امام جمعه شهر پاتاوه، با خواندن این مطلب بسیار متعجب شدیم و بر خود لازم دیدیم که به عنوان جوانان دغدغه‌مند شهرستان دنا چند نکته را خدمت فرماندار محترم جناب آقای تاج‌امیری عرض کنیم.

در این نامه آمده است: در جوابیه شما بیان شده که مشکلات شهر و بخش پاتاوه بعد از توافق هسته‌ای به ذهن امام جمعه محترم خطور پیدا کرده !! لازم است این مهم را عرض کنیم چون شما چند ماهی بیش نیست که آمده‌اید و هنوز جوهر امضای حکمتان خشک نشده است و اشرافی ندارید و یا هم مشاورانی که این متن را برای شما تهیه کرده‌اند در جریان خطبه‌های چند سال گذشته امام جمعه شهر پاتاوه نبوده‌اند؟ چراکه اگر کمی دقت می‌فرمودند و یا دنبال می‌کردند خطبه‌های چند سال اخیر را خود متوجه این امر می‌شدند که چه در دولت گذشته و در دولت حال همیشه رویه مطالبه‌گری و دلسوزانه در قبال مشکلات شهر و بخش پاتاوه داشته‌اند و همیشه در بیان مشکلات ابایی نداشته و به عنوان صدای رسای مردم شهر و بخش پاتاوه عمل کرده‌اند.

در این نامه تصریح شده است: در مورد بیان محرومیت و نبود امکانات رفاهی برای مردم شهر و بخش امام جمعه مجترم درست فرموده‌اند و مشکلی که این وسط وجود دارد نبود روحیه تحمل نقد و دامنه انتقاد‌پذیری در سخنان حضرتعالی است، بخش پاتاوه با داشتن جمعیت عظیمی از جوانان در زمینه نبود امکانات ورزشی و رفاهی در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند و حال این سوال مطرح می‌شود که شما به عنوان نماینده اجرایی دولت در شهرستان برای این مردم و جوانان این شهرستان چه کرده‌اید؟ غیر از نصب بنرهای فراوان تبلیغاتی برای مذاکرات هسته‌ای چه کرده‌اید؟ عملکرد مثبت شما چه بوده است؟ شما اگر در سرکشی‌هایتان به مناطق محروم بخش پاتاوه از جمله روستاهای پشت‌چاه، بنوا، ده پایین، دشت بز و … تیزبین می‌بودید به عمق محرومیت و نبود امکانات پی می‌بردید. آقای تاج امیری ما امیدوار بودیم که چون شما خود از فرزندان مناطق محروم هستید درد آشنای این مردم هستید اما…..

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در بحث اختیارات امام جمعه لازم است شما را به مطالعه بیشتر دعوت کنم چراکه با یک مطالعه عمیق می‌توان به عمق وظایف دینی و سیاسی ائمه جمعه پی برد. مقام معظم رهبری در بیان وظایف ائمه جمعه سه نکته مهم را بیان کردند که لازم هست شما تامل بفرمایید:
۱- آگاهی کامل به مسائل منطقه
۲- ارتباط مستمر با مردم بخصوص جوانان
۳- عدم غفلت از توطئه‌های دشمن

در ادامه این نامه آمده است: آگاهی از واقعیات جامعه و استان و اطلاع از مسائل رفاهی مردم یکی از ضرورت‌های حیاتی ائمه جمعه در عصر انفجار اطلاعات است و امامان جمعه از دیرباز محل رجوع مردم برای بیان مشکلاتشان بوده‌اند و حال جای سوال دارد که شما به عنوان فرماندار یک شهرستان مهم از این وظایف بی‌خبر بوده‌اید؟ شما بیان داشته‌اید که فقط امام جمعه شهر پاتاوه هستید و لاغیر؟ لازم است شما یکبار عنایت فرمایید و در نماز جمعه شهر و بخش پاتاوه شرکت نمایید تا متوجه حضور خیل عظیمی از مردم دورترین روستاهای شهرستان دنا در این نماز دشمن‌شکن باشید و جواب این سوالی را که مطرح کرده‌اید به درستی دریافت فرمایید.

در این نامه آمده است: در باب بخشداری پاتاوه نکاتی را بیان کرده و ذهن شنونده را به این سمت سوق داده‌اید که امام جمعه محترم از روی لجبازی و به خاطر اینکه حرفشان بخاطر ابقای بخشداری به کرسی نشانده نشده به اعتراض روی آورده‌اند، ذکر این نکته مهم است که امام جمعه محترم عهد اخوت با هیچکدام از بخشداران در مورد لیست یا گزینه معرفی کردن نبسته و سخنانی هم که از تریبون نماز دشمن‌شکن جمعه بیان می‌شود برای دفاع از حقوق مردم محروم شهر و بخش پاتاوه و جلوگیری از تندروی‌ها می‌باشد.

امام علی(ع) می‌فرماید: «کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالْإِحْسَانِ إِلَیْهِ وَ مَغْرُورٍ بِالسَّتْرِ عَلَیْهِ وَ مَفْتُونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِ وَ مَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الْإِمْلَاءِ لَه» چه بسیارند کسانى که به‌ وسیله نعمت، غافلگیر می‌شوند و به‌خاطر پرده‌پوشى خدا بر گناهان خود مغرور می‌گردند و بر اثر تعریف و تمجید از آنان فریب می‌خورند و خداوند هیچ‌کس را به چیزى مانند «مهلت دادن» آزمایش نکرده است.

امیدواریم که این موارد ذکر شده تلنگری باشد تا فرماندار محترم شهرستان دنا از خواب غفلت بیدار شوند.

جمعی از جوانان حزب‌الله شهرستان دنا

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president