آوای جنوب

فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد جلسات شورای سوادآموزی را جدی بگیرند

در مصوبات گذشته شورا بر برگزاری جلسات توسط فرمانداران تأکید ویژه‌ای شد اما تاکنون جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده و عملکرد فرمانداران در این زمینه قابل قبول نیست

فتاح محمدیمعاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان برگزاری جلسات شورای سوادآموزی را جدی بگیرند.

آوای جنوب؛

فتاح محمدی ظهر امروز در چهارمین و آخرین نشست شورای سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۳ توجه به امر سوادآموزی و باسواد کردن افراد را مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به این مسئله مهم همواره مورد تأکید امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم حضور اعضای شورای سوادآموزی در چهارمین جلسه این شورای عنوان کرد: سوادآموزی و ارائه گزارش‌ها در خصوص باسواد کردن گروه‌های هدف امر مهمی است و مدیران دستگاه‌ها باید در این خصوص تمام تلاش خود را انجام دهند و اقدامات انجام شده را به شورای سوادآموزی گزارش دهند.

وی به لزوم تشکیل جلسات شورای سوادآموزی در این استان اشاره کرد و افزود: در مصوبات گذشته شورا بر برگزاری جلسات توسط فرمانداران تأکید ویژه‌ای شد اما تاکنون جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده و عملکرد فرمانداران در این زمینه قابل قبول نیست که در اولین جلسه شورای اداری در سال آینده این موضوع بررسی و فرمانداران ملزم به برگزاری جلسات ‌خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: جلسات شورا به صورت فصلی برگزار می‌شود که لازم است مدیران دستگاه‌ها، روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همچنین فرمانداران در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و تشکیل این جلسات را جدی بگیرند.

محمدی ارائه کار خوب و باکیفیت به مردم را مهم‌ترین وظیفه مدیران دانست و گفت: همه ما باید در ارائه خدمات خوب و با کیفیت به مردم تلاش کنیم و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی نیز در همین راستا است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصوبات گذشته شورای سوادآموزی مصوبات خوبی بود و حتی مورد تأیید وزارت آموزش قرار گرفت که باید هر چه سریع‌تر این مصوبات عملیاتی و انجام شوند.

وی عنوان کرد: اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای باسواد کردن جمعیت سنی ۱۰ تا ۴۹ و همچنین اولیای دانش‌آموزان خوب است و این اداره‌کل تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی که از دغدغه‌های نظام انقلاب اسلامی است انجام می‌دهد که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در استان به صفر برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده ۶۹ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند که کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پیش‌رو در این خصوص است و امیدواریم با تلاش‌های بیشتر رتبه ۱۰ استان ارتقاء پیدا کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president