آوای جنوب

غیبت مسوولان گچسارانی در مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) +تصاویر

.
علت صلح امام حسن (ع) با معاویه خیانت فرماندهان وی بود

سخنران ۲۸ ماه صفر در گچساران گفت: فرماندهان امام حسن (ع) در زمان جنگ با معاویه به او خیانت کردند و معاویه توانست با دینارهایش کاری کند که امام حسن(ع) صلح را پذیرفت.

علت صلح امام حسن (ع) با معاویه خیانت فرماندهان وی بود

 به گزارش آوای جنوب از گچسارن، پیش ز ظهر امروز اجتماع بزرگ به مناسبت ۲۸ماه صفر سالروز ارتحال نبی اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)  با حضور مردم گچساران در مسجد صاحب الزمان (عج) و در غیاب مسوولان این شهرستان برگزار شد.

 در این مراسم حجت السلام موذنی با عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال نبی اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی  (ع)  گفت: امروز اسلام هر روز با شکوه‌تر  از قبل در حال گسترش است.
وی  با بیان اینکه هنوز رسول خدا را دفن نکرده بودند  که عده ای شورا تشکیل دادند و به دنبال انتخاب خلیفه بودند، عنوان کرد: انحرافات از همان جا آغاز می‌شود اما نمی‌توانند در مقابل اسلام بایستند.

 این استاد حوزه علیمه قم ادامه داد:  آن عده آغازگر انحرافات  بودند از همان زمان خلیفه اول انحرافات شروع شد و در زمان خلیفه دوم تثبیت شد و در زمان خلیفه سوم به اوج خود رسید.

 این سخنران مراسم ۲۸مه صفر افزود: اگر شخصی هم می‌خواست در مقابل خلیفه  بایستد در مقابل مواجب او را قطع می‌کردند.

 وی  با اشاره به اینکه عثمان می‌گوید اگر کلیدهای بهشت نزد من بود تمام آن را به خاندان امویه می‌دادم تا همه وارد بهشت شوند و این‌گونه است که اختلاف طبقاتی ایجاد می شود، ابراز کرد:  تمام بیت المال مسلمین را بین خودشان تقسیم می‌کردند و به دنبال ثروت اندوزی بودند.

موذنی ادامه داد: بعد از خلیفه سوم که مردم او را از بین بردند حکومت به علی (ع) رسید و حالا ببینید چقدر سخت است در چنین شرایطی حکومت‌داری چرا که فساد همه جا را گرفته بود.

وی با بیان اینکه بعد از آن خلافت به امام حسن (ع) می‌رسد، گفت: آیا امام حسن (ع) از همان اول به دنبال صلح بود نه اینگونه نیست چرا که او نیز همچون پدرش مسلمین را دعوت می‌کند به جنگ با معاویه و با چهل هزار نفر عازم می ‌شود اما فرماندهان امام حسن (ع) به او خیانت کردند و معاویه توانست با دینارهایش کاری کند که امام حسن(ع)  صلح را پذیرفت.

موذنی با اشاره به اینکه معاویه انسانی سیاستمدار و مکار بود؛ اینها می‌گذرد تا حکومت به یزید می‌رسد، اظهار کرد: این می شود که امام حسن (ع) صلح را می پذیرد و می‌گوید اگر به تعداد انگشتان دستم فرمانده داشتم می‌ایستادم اما در زمان امام حسین (ع) چنین یارانی پیدا می‌شوند و او قیام می‌کند.

برچسب‌ها:
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president