آوای جنوب

عملیات ضربتی منابع طبیعی بویراحمد در برخورد با مخربان گیاهان کوهی+تصاویر

در یک عملیات ضربتی توسط منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، مقادیر زیادی گیاهان کوهی ریشه‌کن شده توسط مخربان طبیعت کشف و در محل معدوم شد.
آوای جنوب؛
 
 عصر امروز و در یک عملیات ضربتی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مقادیر زیادی گیاهان کوهی ریشه‌کن شده در محل جاده یاسوج به شیراز و در محدوده منطقه گرگو کشف و معدوم‌سازی شد.

در این عملیات که اکیپ‌هایی از مأموران منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به همراه خبرنگاران و همچنین سعید نظری مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد حضور داشتند این مقدار گیاه ریشه‌کن شده کشف و در همان محل معدوم شد.

در همین زمینه تعدادی آلات ریشه‌کنی گیاهان کشف و مخربان به محض برخورد با مأموران منابع طبیعی از محل گریختند.

 


کشف گیاهان کوهی ریشه‌کن شده

 

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در این عملیات ضربتی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه دشوار مأموران منابع طبیعی در برخورد با سودجویان تصریح کرد: تقریبا هیچ فصلی از سال مأموران ما بیکار نبوده و باید همواره به صورت آماده‌باش از عرصه‌های طبیعی صیانت کنند.

سعید نظری گفت: از ماه‌های اسفند تا اواخر بهار باید با این پدیده قاچاق گیاهان کوهی مقابله کنیم و پس از آن تا اواخر شهریور و حتی مهرماه بحث اطفای آتش‌سوزی‌های گسترده با دست خالی را خواهیم داشت و در ادامه در ماه‌های میانی پاییز و بخشی از زمستان باید در برابر تخریب‌گرانی که قصد دست انداختن بر عرصه‌های طبیعی به روش شخم زدن را دارند قرار گیریم که خود نشان دهنده عمق کار است.

 


معدوم‌سازی گیاهان ریشه‌کن شده

 

 

وی با مظلوم دانستن منابع طبیعی در این میان گفت: منابع طبیعی استان و شخص مدیرکل به صورت آماده‌باش شبانه‌روزی به حفظ و صیانت از منابع طبیعی مشغول هستند.

این مسئول با قدردانی از دستگاه قضایی استان که تاکنون همکاری گسترده‌ای با منابع طبیعی استان داشته است، خاطرنشان کرد: باید از رسانه‌ها به دلیل دغدغه‌ای که نسبت به منابع طبیعی و حفظ آن دارند قدردانی کنم.

در پایان این مأموریت همه گیاهان کوهی کشف شده توسط مأموران در انظار عمومی معدوم شدند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president