آوای جنوب

عزاداری امام موسی کاظم (ع) از گلزار شهدا تا مصلی گچساران + تصاویر

۱۳۹۴۰۲۲۴۰۰۰۲۸۳_PhotoLسوگواران امام موسی کاظم (ع) از گلزار شهدای گچساران تا مصلای این شهرستان به عزاداری پرداختند.

آوای جنوب؛

ظهر امروز و به مناسبت شهادت امام موسی‌کاظم (ع) مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام در شهرهای که مدفن فرزندان بلافصل ایشان است، مراسم‌های عزاداری برگزار شد.

با توجه به وجود مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) فرزند بلافصل امام موسی‌کاظم (ع) در گچساران، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت آن امام همام در گچساران و در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که علاوه بر مسئولان علاقمندان به اهل بیت(ع) از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند، تجمع‌کنندگان از محل گلزار شهدا تا مصلی این شهرستان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به این‌که مرقد امامزاده بی‌بی حکیمه(س) در گچساران است و این‌که در تمامی شهرهای که فرزندان بلافصل امام موسی‌کاظم(ع) وجود دارند مراسم‌های عزدارای برگزار می شود در گچساران نیز پیش‌بینی این امر شده است.

حجت‌الاسلام عبدالمجید ملکوتی‌اصل ادامه داد: امروز و بعد از برگزاری مراسم سوگواری علاقمندان برای اقامه نماز به مصلی رفته و از آنجا به سوی مرقد بی‌بی حکیمه(س) حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز علاقمندانی از سراسر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برای حضور بر مرقد بی‌بی حکیمه(س) در این مراسم شرکت دارند.

==================

گزارش و تصاویر از: کوروش رضایی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president