آوای جنوب

استاندار:

عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهم‌ترین عامل عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهم‌ترین علت توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی است.استاندار خادمی

آوای جنوب؛

سیدموسی خادمی عصر امروز در نشستی که با مسئولان بنیاد برکت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده بود،اظهار داشت: اگر در کشور چند نقطه را از نظر نقاط توسعه نیافته تعیین کنیم یکی از این نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است چرا که از هر جهتی که آمارها منتشر می‌شود متأسفانه این استان در رده آخر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما در همه شاخص‌های توسعه یافتگی که منتشر شده تا به الان دارای جایگاه پایین بوده است و مهم‌ترین دلیل این مسئله عدم شکل‌گیری سرمایه گذاری در استان به ویژه سرمایه گذاری‌های دولتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با حمایت‌های ستاد بنیاد و همچنین همیاری خود مردم این مشکلات از سر راه استان برداشته شود و استان جایگاه مناسبی پیدا کند.

خادمی خواستار آماده کردن لیست این طرح‌های که قرار است با مشارکت ستاد بنیاد کار شود توسط مسئولان هم استانی در ادارت صنعت ومعدن ، بخش کشاورزی و گردشگری شد.

وی بیان کرد: امیدواریم در بخش سرمایه‌گذاری کلان طرح‌های آماده شده که به ستاد معرفی می شود نوید بخش کارهای بزرگ در استان باشد.

خادمی به شهرک‌های صنعتی در دهدشت و خان احمد باشت اشاره کرد و گفت: این شهرک‌ها کاملا خالی می‌باشند از نظر امکانات آب ، برق ، گاز و سایر امکانات آماده هستند که یک طرح صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی، پالایشگاه ، لاستیک‌سازی یا بحث‌های معدنی با کمک بنیاد بتوانیم در این دو شهرک اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی استان فقری است که از روستاها به سمت شهرها کشیده می‌شود،ابراز کرد: به دلیل اینکه در آن مناطق شغل و درآمدی ایجاد نشده برای کار و گذران زندگی به شهر مهاجرت می کنند و امیدواریم طرح‌های کوچکی در این مناطق ایجاد شود.

خادمی تصریح کرد: فقر زیرساخت‌ها در این مناطق نیز یک مشکل عمده در رشد و توسعه این شهرستان‌ها است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president