آوای جنوب

رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد

عدم رضایت خانواده شهدا از وضعیت گلزار شهدا چرام

شهدارزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: در حق شهدای چرام کم لطفی شده که این موضوع نارضایتی خانواده شهدا این شهر را در پی دارد.

آوای جنوب؛

سرمست آتشپنجه عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده شهدا بحث ساماندهی کلی آرامستان چرام است، اظهار کرد: با ساختن معبرهای تنگ و کم عرض در این قبرستان، عبور و مرور را سخت و مشکل کرده‌اند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس، یکی از معضلات اساسی را احداث اتاقک‌های قبرستان ذکر کرد و خواستار پیگیری وضعیت این آرامستان به طور جدی شد تا روند لایه‌گذاری متوقف شود.

وی با بیان اینکه ما توقع زندگی اروپایی را داریم ولی حاضر به پرداخت هیچگونه مالیاتی نیستیم نسبت به وضعیت گلزار شهدا چرام ابراز نارضایتی کرد و متذکر شد: جریانی مطرح شده که شاید شائبه‌ای را برای خود ما ایجاد کرد و آن را اصلاح می‌کنیم، از طرف خانواده شهدا و مردم اعلام می‌کنم که هیچ شخصی نسبت به ساماندهی گلزار شهدا گمنام به صورت خاص به هیچ عنوان معترض نیست.

آتشپنجه، اضافه کرد: همه مردم استحضار دارند که در روز تشییع و تدفین شهدای گمنام، حضور ۱۰۰ درصدی خانواده شهدا و ایثارگران به چشم می‌خورد، بنابراین تفاوتی بین شهدای ما و شهدای گمنام وجود ندارد و اگر تفاوتی باشد، حرمت شهدای گمنام بر ما واجبتر خواهد بود.

برادر شهید آتشپنجه با متذکر شدن این مطلب که شهدای گمنام از ما جدا نیستند، تاکید کرد: برادر شهید ما در کنار ما دفن شده ولی عموزاده شهیدم مفقودالاثر است، چه بسا یکی از همین شهدای گمنام باشد.

وی، افزود: شاید اسما پدر و مادر شهدای گمنام در این شهرستان مشخص نیست ولی همه ما خانواده شهدا، پدر، مادر، برادر و خواهر آنان هستیم، بنابراین اگر موردی بعضا اشاره شده دلایل دیگری داشته و در این قالب گفته شده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، عدم ساماندهی گلزار شهدا چرام را یکی دلایل اعتراض خانواده شهدا عنوان کرد و متذکر شد: ساماندهی گلزار شهدا در هر منطقه حق آن منطقه بوده و ما اعتراضی نداریم ولی حق ما نیز کم نبوده که در حق شهدای شهرمان این همه کم لطفی صورت گیرد.

آتشپنجه با بیان اینکه واگذاری گلزار شهدا به سازمان برنامه و بودجه اشتباه بود که من یکی از منتقدین بودم، گفت: روندی که در ساخت گلزار شهدای چرام مشهود است را در سالهای پیش و زمان واگذاری این گلزار به سازمان برنامه و بودجه ترسیم کردم، پیشنهاد دادم که این یک کار فرهنگی بوده و اقتصادی نیست.

وی، افزود: کسی که برای شهدا می‌خواهد کار کند باید اولاً به مسائل فرهنگی و فرهنگ شهدا اعتقاد داشته باشد تا بتواند با قلبی صاف و حس مسئولیت کار را به پایان ببرد.

این عضو از خانواده معزز شهدا چرام با اشاره به اینکه در وصف مظلومیت شهدای چرام هرچقدر سخن گفته شود، کم است، خاطرنشان کرد: وضعیت گلزار شهدا چرام زخمی بر دل همه خانواده شهدا است، اگر دولت در این کار ناتوان است خانواده شهدا می‌توانند با جمع‌آوری وجه نقد گلزار را ساماندهی کنند.

وی با ابراز نگرانی از بدهی‌های مربوط به گلزار شهدا چرام، تصریح کرد: ای کاش ما خودمان متولی شده و روند ساماندهی را ادامه می‌دادیم که مجبور نشویم در جلسات عمومی دست دراز کرده و طلب کمک کنیم.

برادر شهید آتشپنجه با اشاره به تکریم خانواده شهدا و با بیان اینکه خانواده شهدا بیش از هر چیزی به توجه ارزشی مسئولان نیازمند هستند، متذکر شد: وقتی پدر شهیدی می‌گوید مسئول فلان اداره با ورود من از جای خود تکان نخورد، باید به آن مسئول گفت اگر به احترام پدر شهید برخیزی چه سودی عاید وی می‌شود که اگر تکان نخوری نمی‌شود، خانواده شهدا حتی اگر جوابی نگیرند با این حرکت آرام گرفته و این آرامش را به جامعه منتقل می‌کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president