آوای جنوب

طلایی ترین فرصت قشقایی ها در تاریخ سیاسی گچساران با هومان عسکری/جوان قشقایی: هومان یعنی “ما”

آوای جنوب

هیچ کس فکرش را نمی کرد در حالی که همگان در انتظار احمدخورشیدی؛ یوسف باقری یا علی فولادی وندا به جهت کاندیداتوری در گچساران باشند به یکباره هومان عسکری جوان در فرمانداری گچساران به همراه بزرگان قشقایی ثبت نام کند.

این اولین بار بود که قشقایی ها را اینگونه دیدیم؛ چپ و راست کنار هم بودند تا هومان عسکری ثبت نام کند.

احمد خورشیدی و علی فولادی که خود تجربه حضور در این انتخابات را داشتند حالا در کنار هم دست در دست هم با هومان وارد فرمانداری می شوند و در آنسو نیز فرزاد حیدری اصلاح طلب و دیگر جوانان اصلاح طلب در کنار هومان عسکری او را همراهی می کنند.

خبر آمدن هومان عسکری شاید در ساعات اولیه تاثیری در فضای انتخابات نداشت اما او به سرعت هر چه تمام و با جسارتی که داشت جلسات محرمانه اش را آغاز کرد.

این روزها قشقایی ها که سالها به دنبال مطالبات خود بودند و لیدر اصلی آنها به دلیل فشار جوانان قشقایی از دیارش عازم شیراز شد به صورت یکپارچه و شبانه روزی فعالیت خود را را برای هومان عسکری جوان آغاز کرده اند.

ترک های قشقایی این بار حساسیت بیشتری به خرج داده اند به طوری که تبلیغات خود را سینه به سینه آغاز کرده اند.

برای من معما بود که چگونه هومان عسکری تازه آمده به کارزار انتخابات اینگونه نزد آنها محبوب می شود که جوان قشقایی اینگونه جوابم را داد : هومان یعنی ما هنوز هستیم و ادامه می دهد خیلی ها فراموش کردند ما بودیم که…
وی در ادامه می گوید: چهارسال هیچ کس صدای ما نشنید؛ برخی جوانان ما عازم شهرهای دیگر شده اند و کارگری می کنند و نزدیک انتخابات یادی از ما می کنند.
جوان قشقایی ادامه می دهد : اصلا برایمان مهم نیست هومان به مجلس برود یا نرود مهم این است اینبار می خواهیم برادری مان را ثابت کنیم؛ هر چند به این باور رسیده ایم ما تا اینجای کار پیروز انتخابات هستیم.
با نگاهی به فضای انتخابات در گچساران و باشت و حضور نماینده فعلی و سید قدرت حسینی و تقسیم آرای باوی و از سوی دیگر حضور اردلان زینل زاده از منطقه بویراحمد و ثبت نام علیمراد جعفری در تهران می توان گفت طلایی ترین فرصت قشقایی ها در این انتخابات رقم خواهد خورد و باید گفت هومان عسکری جوان خود حساب شده به صحنه انتخابات ورود کرده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president