آوای جنوب

طعنه عکاس سرشناس کهگیلویه و بویراحمدی به نمایندگان استان (+تصاویر دردآور)

جناب آقای بزرگواری! آن چماق لریت جناب اقای زارع و جناب آقای تاجگردون باور کنید نمی خواستیم

حسن-غفاریپس از برگزاری نمایشگاه عکس محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی حسن غفاری یکی از عکاسانی که عکس های وی در این نمایشگاه اوج محرومیت استان را به نمایندگان مجلس نشان داد در نامه ای سرگشاده به سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نکاتی را یادآور شد .

به گزارش آوای جنوب ، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام ودرود به نمایندگان محترم استان مان کهگیلویه و بویراحمد

همان طور که می دانید تصاویری از مردم محروم استان و زندگی محقرانه ای که دارند, به مدت سه روزمیهمان دیوارهای خانه ملت بوده است. هدف از برگزاری اینچنین نمایشگاه هایی نشان دادن وضع موجود مردمی است که شما برای راهیابی به مجلس بارها در خانه هایشان را زدید، در مجالس ترحیمشان شرکت کردید و برای بهتر کردن زندگی شان وعده ها دادید.

یا اینطور بگوییم همان مردمی که ازسه سال پیش تاکنون عکس و شعارهای انتخاباتی شما را آویزان به در و دیوار خانه هایشان دارند و حالا عکس های آنهاست که سه روز بر در و دیوار خانه شما مجلسیان نصب گردیده است. خوبی عکس هم به همین است که وقتی پاهای مردمی چنان در گل و لای محرومیت فرو می رود که توان حرکت کردن نداشته باشند, عکس هایشان می تواند به دور از محدودیت های تلخ زندگی های نابرابر به پرواز درآیند و اینجا و آنجا مهمان چشمان گاه صبور و تیزبین و گاه کم حوصله و فراموشکار گردند.

نمایندگان محترم با اینهمه دیدن این تصاویر برای شما تازگی نداشت. شما خود زاده این محرومیت هستید و با آن آشنایید. راستش را بخواهید در تمام زمان اجرای این پروژه که با همت انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس، استانداری استان ،اداره کل میراث فرهنگی استان وبه مدد وعده های شما شکل گرفت, نگرانیمان این بود که نکند این اتفاق به یک سرگرمی سیاسی تبدیل شود و یا به جای اینکه اصل مساله محرومیت مردم استان مان مورد توجه قرار گیرد, شرایط بهره برداری برای گروه ویا افراد خاصی را با شعار دفاع از محرومان بوجود آورد.

به همین خاطر امیدواریم بعد از اینکه شما با حضور رئیس مجلس در کنار عکس های موکلین محرومتان عکس هایی انداختید که در سایت های استان منتشر گردید, در گوش ایشان درباره اصل موضوع محرومیت مردم استان نیز سخن هایی گفته باشید.

یک جورهایی دوست داشتیم شما در این سه روز در کنار عکس ها می ماندید و سد راه عبور بی تفاوت سایر نماینده ها از کنار عکس ها می شدید و پیرامون تک تک عکس ها و از حقی که این سرزمین به گردن ایران زمین دارد سخن می گفتید.

ریاست کمیسیون های متعدد مجلس را به پای عکس ها می کشاندید که بگویید سرچشمه آبادی ایران از این سرزمین است، خطابه های غرا از تریبون مجلس می خواندید و دولتی ها را به دیدن عکسها دعوت می کردید تا شرایطی بوجود آید برای ساماندهی و زندگی بهتر موکلین تان.

اتفاقا ؛

جناب آقای بزرگواری! آن چماق لریت را اینجا اگر امتحان می کردی شاید کسی به روی خودش نمی آورد…

جناب اقای زارع برغیرت لریت بیفزای…

و جناب آقای تاجگردون باور کنید نمی خواستیم که عکس ها شرایط تمسخر سایر نماینده ها را برایتان بوجود آورده باشد.

حسن غفاری

1  3  5 6 7   10 11 12 13  15  17 18 OLYMPUS DIGITAL CAMERA 20 Soroush Javadian Soroush Javadian 23

http://boyernews.com/wp-content/uploads/5196.jpg

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نرگس احمدپور گفت:

    درود
    دوست وبرادر هنرمند ودردآشنا جناب استاد حسن غفاری
    درد سمفونی غریبی نیست که موکلین مردم برای چشیدن طعم، آن دیگران را با شعار دادن غرا وکوبنده متوجه ی سلولهای پوسیده و تکثیرشده اش کنند.به همان میزان که آنانی که کامنت می گذارند شما وهنر ارجمند خدمت به مردم از طریق تصاویر جذاب وزحماتی پر بار نمی شناسند متاسفم به عنوان یک گچسارانی ویک نویسنده از طیف همین اقشار برای چندمین بار به شما دوست عزیز یادآور شوم بی سرپرست ترین واژه در اعصار مختلف درد است وفقر .نمایندگان محترم مجلس همگی دردآشنا هستند وتابلوی پرافتخار هنری آنان همان چهره ی شاد روستاییانی است که در حین افتتاح گاز برق وآب آنهم در عصر نوین تکنولوژی شادی وصف نشدنی شان حاکی از عمق فاجعه ی مدرن زندگی های دور از دسترسشان دارد.
    این تنها رسالت نمایندگان نیست.آقای بزرگواری را نمی دانم زیرا شنیده ام محرومیت بخش کهگیلویه بیداد می کند .باهنرمندان فهیم وبااستعدادشان در ارتباطم .ودردشان از رنج برقلب شما رفته عمیق تر است.شرم آورترین صحنه ی فقر همان عکسی را بس که از کودکان کوه افروز در بهمیی را من دیدم ورسالت قلمم را به جای آوردم.
    برادر دیگرم جناب زارعپور را نمی شناسم اما انصافا بسیار در تلاش وتکاپو برای رسیدگی به امور مردم حوزه اش است ..وفقر گستره ای دارد که دستان وچشمان نمایندگان به تنهایی برای درکش کافی نیستند.وتا در حوزه ی وظایفشان نباشی نمی توانی داد بر بی کفایتی انان برآوری.
    وظیفه من به عنوان نویسنده ایجاب می کند تادرتوان دارم رنج مردم را درقالب جملاتی مسلم پسند عنوان کنم ودستی باشم در توان رساندن به نماینده ی شریف دیارم که الحق بیش از آمار مورد نظرم مردم رضایت خاطر دارند.
    اما برادر هنرمندم
    آیا به عنوان یک هنرمند برجسته که همواره دل مهربانت برای مردم دیارت تپیده است توانمندی این را داری که فقر خفته در چروکهای دودگرفته ی دختران وزنان تصویرت را در کل استان با یک حرکت عظیم به تصویر بکشانی و در میان مردم خودت انقدر آن را فریاد کنی تا همانها یادشان باشد شعار بنیانگذار کبیر انقلاب آن فرزانه ی جاوید همانا محرومیت زدایی در قبال مشارکتی ملی بود؟
    شعاری که فرزند برومند انقلاب حضرت آقا (مدظله) امام خامنه ای عزیز سرلوحه مردان اقتصاد قرار دادند عزم راسخ همه را در کفایت ولیاقتی مشترک خواستار شدند؟
    در زمانی که تحریم عنکبوتیان وعمال ستم استعمارگر آمریکا،ونابخشوده بودن گناه آنان که رنج را در دامان فرزندان این دیار در ندانم کاری های پیشین ماندگار کردند وظیفه ی من وشما در جلب مشارکت مردم در رفع فقر است.
    مردمی که فقیرند ومحروم می توانند همدل ونظرپرداز در کنار نمایندگانشان باشند تا آنان نیز در آرامش حمایتی مردمی به جذب اعتبار جهت رفع محرومیت بپردازند.
    برادر عزیز
    قدرت خدمت این نظام مقدس به مردم محروم در قدرت آرامشی است که مملکت ما در این بهبوهه ی نفاق منطقه ای دارد.نظامی که به برکت هوشیاری موکلان مردمش با آرامشی بیشتر به دفاع از ناموس ومرزهای بیکرانمان از سیطره ی داعشیان دارد. در این تحریم بیشترین نیاز جامعه به توانمندی وبی نیازی دفاعی در برابر جنگ نابرابر استعمار برفکر وفرهنگ ماست واولین جرقه اش همان نفاق نرم داخلی است.
    عزیز هنرمند
    می دانم ومی شناسمت.خلق وخوی شما وبرادر هنرمند دیگرت اقای اسحاقی را در تصاویرتان درک می کنم .اما؟
    کاش خود شما به نمایندگی از همه ی آنان که طعم زندگی را تنها در هوایی پاک می چشند در کنار تصویرها حضور داشتید وفریاد مردمت و رسالت واجب هنرت را شفاها عرض می کردی .تا بدانی لبخند دکتر تاجگردون از سر شور وشعفی است که در خدمتش به مردم دیارش روا داشته وهیچ لبخندی شیرینتر از لبخندهای مردم دیارم چهره ها را جذاب نمی کند.مردمی که پله پله لیاقتی که حقشان بوده پس از سالها با صداقت برادر بزرگوارم دکترتاجگردون ودرایتش طی می کنند.
    در صداقت ودرایت دیگران شکی نیست اما گستره ی محرومیت بیشتری دارند پس با دیگر عزیزان هنرمند دست در دست هم در روزهای آخر سال وبه برکت این نظام مقدس که محرومین را قدیسین می نامند محرومیتها را بیشتر به رخ دیدگان آنان که باید بکشانید وقدر دان آنان که می دانند وانجام دادند هم باشیم
    باسپاس از تیزبینی ودرایت برادر هنرمند جناب حسن غفاری عزیز
    نرگس احمدپور-گچساران

  2. ناشناس گفت:

    واقعاخوشم اومداقای غفاری من از شیرازدارم به عکسهای بینهایت تاثیر گذارتان نگاه میکنم

  3. حمید گفت:

    آقای غفاری الحق خسته نباشی بخشی از حقیقت را نشان دادی

  4. نره ای گفت:

    عکس ها به خوبی تونسته محرومیت وفقر را در استان نشون بده، اما بدتر از فقر در استان قوم گرایی وطایفه گرایی وبی عدالتی وسلیقه گرایی و..بوده.سالهاست مردم استان از روستایی ،شهری ،عشایری و….با فقر ومحرومیت سالهاست اشنایند وتحمل کرده اند،اما بدتر از فقر که تحمل ان برای مردم غیر ممکن وطاقت فرساست بی عدالتی وسو مدیریت هاست،با تشکر وسپاس از زحمات اقای غفاری عزیز

  5. نره ای گفت:

    با سپاس وتشکر از اقای غفاری عزیز
    عکس ها به خوبی توانسته چهره کریه فقر ومحرویت را در استان نشان دهد.چیزی بدتر از فقر ومحرمیت در استان وجود دارد که تحمل آن سخت تر وطاقت فرسا تر ست آنهم قوم گرایی و طایفه گرایی وبیعدالتی و سلیقه گرایی و…..بوده ،مردم استان از شهری وروستایی وعشایری و… لر و ترک و….با فقر ومحرومیت بیگانه نیستند وسالهاست با این دیو بد سیرت دست و پنجه نرم میکنند .تاکنون با صبوری تحمل نمود ه اند ،شکایتی نداشته اند،اما بی عدالتی و تبعیض و…کمر شکن است و….

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president