آوای جنوب

ضرورت جابه‌جایی یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در گچساران

بافت فرسوده دوگنبدان از لحاظ عدم استحکام بنا، نفوذناپذیری و شیب زمین، بافت و جنس خاک از سایر بافت‌های فرسوده کشور متمایز است

شهردارشهردار دوگنبدان بر ضرورت جابه جایی یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده گچساران تاکید کرد.

آوای جنوب؛

اردلان زینل‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر دوگنبدان که با حضور مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان و مشاوران طرح در دو بخش کشوری و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: بافت فرسوده شهر دوگنبدان که ۹۰ درصد آن متعلق به سکونت‌گاه‌‍‌‌های غیر‌رسمی این شهر بوده، دارای مساحت افزون‌ بر ۱۶۴ هکتار است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مطالعاتی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی دوگنبدان از سال ۱۳۸۶ مصوب شده است، افزود: این طرح در ابتدا در محلات سادات، لبنان، رادک، ضلع جنوبی خیابان ولی‌عصر اجرا شد.

شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه اجرای طرح توانمندسازی محلات مذکور با رویکرد ساماندهی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر در حال اجرا است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح دیدگاه ما توسعه‌ای نیست بلکه هدف ساماندهی و توانمندسازی است.

زینل‌زاده با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر دوگنبدان رشد سرطانی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای قبل مسئولان کشوری و بررسی مشکلات، توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده این شهر به علت شکنندگی‌هایی بسیاری که به لحاظ آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و … دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: بافت فرسوده دوگنبدان از لحاظ عدم استحکام بنا، نفوذناپذیری و شیب زمین، بافت و جنس خاک از سایر بافت‌های فرسوده کشور متمایز است.

این مسئول با اشاره به لزوم جابه‌جایی یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی از بافت فرسوده این شهر و احداث یک رینگ، عنوان کرد: این نیازمندی‌ها به عنوان برنامه‌های پیشنهادی شهرداری به هیئت دولت در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار دوگنبدان در ادامه با اشاره به برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از عواملی همچون فقیر‌نشین بودن محلات بافت فرسوده، افزایش جمعیت افراد سن‌بالا و مهاجرت آحاد مختلف مردمی کم‌درآمد از سایر شهرستان‎های استان به این مناطق شهر، اذعان کرد: اداره بهزیستی با راه‌اندازی پایگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خدمات اجتماعی در محلات مذکور فعال‌ترین نهاد شهرستان در راستای ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها در سطح شهرستان بوده است.

زینل‌زاده در پایان به سکونت یک هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیتی افزون‌ بر هفت‌هزار و ۵۰۰ نفر در بافت فرسوده این شهر، گفت: توانمندسازی بافت فرسوده شهر نیازمند تعامل و هماهنگی میان همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president