آوای جنوب

شکی در پیروزی اصولگرایان در مجلس دهم نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس می گوید: در مسیر حرکت به سمت انتخابات دهم مجلس به علت زمان باقیمانده تا انتخابات ،اتفاقات زیادی در کشور خواهد افتاد که ممکن است بر نتیجه انتخابات اثرگذار باشد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب ؛ جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آینده سیاسی مجلس دهم و چینش آن گفت: در حال حاضربرای قضاوت و پیش بینی قدری زود است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: درفرصت یک ساله یا چند ماهه مانده به انتخابات دهم مجلس کشورشاهد حوادث مختلفی خواهد بود که ممکن است سرنوشت انتخابات را تغییر دهد است.
این عضو فراکسیوناصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای با اشاره به حضور طیف وسیعی از وسایل ارتباط جمعی و ابزار های ارتباطی مختلفی که از قبل و جدیدا درجامعه و بین مردم به سهولت قابل دسترسی است افزود: تنوع کانالهای دسترسی مردم به خبرها و تحلیل ها و اتفاقاتی که در دور بر ما می افتد وحوادثی که در کشور های اطراف رخ می دهد می تواند تا حد زیادی شرایط انتخابات مجلس دهم را تحت الشعاع قرار دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که شرایط بایستی به گونه ای پیش برود که خط اصیل انقلاب اسلامی و درحقیقت خط همراه با انقلاب در بخش های مختلف منطقه خاورمیانه همچنان که توفیقاتی داشته باز هم موفق شود ادامه داد: اگر به عراق، لبنان، فلسطین، یمن، افغانستان وبه سوریه نگاه کنیم، این ها همه حکایت از موفقیت های نظام و انقلاب و خط اصیل انقلاب و نظام اسلامی ایران دارد و جریان هایی که خودشان را با این مسیر هماهنگ و همراه کنند، آینده ی مجلس را نیزر دست خواهند گرفت.
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت مردم داخل این موفقیت ها را می بینند و مساله ای که به اصطلاح می تواند تعیین کننده باشد این است که چه جریانی خودش را به این خط و مسیر نزدیک تر کند و فاصله اش را با این خط و مسیر کمتر نماید، مردم نیز در همین راستا حرکت می کنند.
قادری با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و این که این انتخابات تغییر فاحشی را در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به انتخابات گذشته نداشت افزود: آنچه که در حقیقت تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بود، موضوع صداقت، مردم داری، توجه به ارزش ها و ارمان های نظام وانقلاب، عزت نفس مردم ایران است که موضوعاتی کلیدی هستند.
قادری افزود: موضوعات کلیدی و اساسی برای موفقیت هر یک ازجریانات سیاسی این است که به این چارچوب ها و اصول ها نزدیک شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص نگاه اصلاح طلبان دراین باره گفت: اصلاح طلبان اگر بخواهند طبق شرایط گذشته ورود پیدا کنند،تفاوتی که در نگاه و دیدگاه های سیاسی اصلاح طلبان وجود دارد و طیف وسیعی از خواسته ها از افرادی که کاملا مقابل نظام وانقلاب هستند امکان پیروزی آن ها را کاهش خواهد داد.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: افرادی که ممکن است بعضا نگاه هایی به سمت نظام و انقلاب داشته باشند،اگر هم به ائتلاف برسند این ائتلافشان شکننده خواهد بود و درحقیقت دوامی ندارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دست ائتلاف ها ممکن است در مدت کوتاه اقبالی را با خودشان داشته باشند، اما در بلند مدت این جواب نمی دهد،گفت: ائتلاف باید بر اصول و چارچوب هایی باشد که قابل تفاهم و قابل باور توسط افراد شرکت کننده در ائتلاف است.
وی در پاسخ به این که با توجه به تغییر نگاه سیاسی دولت، احتمال پیروزی بیشتر اصلاح طلبان و لزوم انسجام بیشتر اصولگرایان تا چه اندازه است گفت:در جریانی که معمولا یک مقدار از فرصت هایش را از دست میدهد و مشکلاتی متوجه شان میشود انگیزه برای ائتلاف وجود دارد و در حال حاضر نیز چنین انگیزه ای در میان اصول گرایان کاملا محسوس است.
وی با تاکید بر اینکه احتمال ائتلاف بین اصول گرایان بسیار زیاد است گفت: شکی در این مساله وجود ندارد که در انتخابات آینده، اصول گرایان با اتحاد و انسجام بیشتری نسبت به انتخابات گذشته ورود پیدا خواهند کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president