آوای جنوب

شورای نگهبان نهادی مقتدر و نفوذ ناپذیر در فرایند تصمیم گیری می باشد

شورای نگهبان شهرستان آمادگی کامل را دارد که در کنار دستگاه اجرایی در هفتم اسفندماه امسال یک انتخابات صحیح، سالم و با شور و نشاط را به پایان برساند

jalaseسرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران از آمادگی کامل این شورای جهت برگزاری مطلوب انتخابات اسفندماه امسال خبر داد.

آوای جنوب ؛

حبیب‌الله نعمتی سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان در دفتر این شورا برگزار شد، با اشاره به چگونگی انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: بر اساس قانون نهاد مرکزی، هیئت نظارت در مرکز استان‌ها ۵ نفر و در شهرستان‌ها ۳ نفر تعیین می‌شود.

وی با اشاره به حکم گرفتن برخی استان‌ها با بیان اینکه پس از معرفی هیئت نظارت مرکزی استان‌، هیئت نظارت شهرستان مشخص می‌شود، تصریح کرد: تاکنون هیئت نظارت تنها ۱۳ استان کشور معرفی شده که استان ما نیز جزء استان‌هایی است که هنوز هیئت نظارت آن مشخص نشده است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران با بیان اینکه هدف از انتخاب و تعیین این هیئت، نظارت دقیق بر روند اجرای انتخابات است، افزود: فراخوان کردن همه نیروهای جدید و خروج پرونده‌ها از حالت پراکندگی نیز با توجه به دو انتخابات پیش رو در اسفندماه امسال مجموعه اقداماتی است که توسط هیئت شهرستان تاکنون انجام شده است.

نعمتی با اشاره به اینکه انجام اقدامات فوق‌الذکر موجب همسان‌سازی در پرونده‌های کل کشور می‌شود، عنوان کرد: دفتر شورای نگهبان شهرستان سالانه در راستای آمادگی نیروهای شهرستان دو همایش بصیرتی برگزار می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نقش مهمی در راستای برقراری ارتباط نیروها با دفتر شهرستان دارد، به سخنرانی کارشناسان و سخنرانان مورد تایید شورای نگهبان در این مجالس اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها با هدف دانش‌افزایی ناظرین و آماده نگه داشتن نیروهای حاضر در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین سالانه به صورت فصلی ما فصلنامه فرهنگی تخصصی را در دستور کار داریم، ادامه داد: این فصلنامه‌ها نیز با هدف افزایش آگاهی ناظرین، ارتباط بیشتر آنان با دفتر شورای نگهبان نیز اجرایی می‌شود.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران با بیان این موضوع که اقدامات صورت گرفته برای استفاده بیشتر و بهتر از نیروهای شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: برای جذب و استفاده بهتر از نیروها نیز کمیته جذب و پالایش در شهرستان وجود دارد که با پالایش و بررسی همه پرونده‌های گذشته نیز اقدام به شناسایی نیروهای فعال می‌کند.

نعمتی با تاکید بر ضرورت بکارگیری نیروهای توانمند، افزود: افراد کم سواد و کسانی که در دوره‌های گذشته در انجام امور سرعت عمل کم‌تری داشته‎اند نیز از لیست نظارت خارج می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی موثر و ضروری در ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، شورای نگهبان را ضامن نظام دانست و عنوان کرد: شورای نگهبان شهرستان آمادگی کامل را دارد که در کنار دستگاه اجرایی در هفتم اسفندماه امسال یک انتخابات صحیح، سالم و با شور و نشاط را به پایان برساند.

این مقام مسئول سه خصوصیت قانونمداری، بی‌طرفی و امانت‌داری را از وظایف شورای نگهبان خواند و گفت: ما قبل از انتخابات نیروهای جدید را جهت آگاهی کامل از قوانین هیئت نظارت به خوبی آموزش و توجیه می‌کنیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان گچساران با اشاره به فعالیت ۱۳۰ شعبه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال ۹۲، عنوان کرد: در انتخابات مجلس در اسفندماه امسال این شعب کاهش می‌یابد.

وی در پایان تعداد ناظرین هر شعبه اخذ رای را با توجه به موقعیت جمعیتی هر شعبه بین دو تا پنج نفر اعلام کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president