آوای جنوب

رئیس حوزه هنری استان:

شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توجهی به بخش فرهنگ ندارند

پارسیان نژادرئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه شهرداری های این استان توجهی به فعالیت های فرهنگی ندارند به طوری که حتی در مبلمان شهری در انتشار یک جمله فرهنگی امتناع می کنند.

آوای جنوب؛

رضا پارسیان نژاد صبح امروز در نشست مجمع کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به مظلومیت بخش فرهنگ در این استان، اظهار کرد: معلمان بازنشسته با گرفتن تسهیلات بانکی در این استان اقدام به چاپ کتاب می کنند به طوری که در برخی موارد به این نویسندگان هیچ مساعدت و توجهی نمی شود.

وی عنوان کرد: زیربنای توسعه در هر جامعه ای موضوع فرهنگ می باشد که به طور مثال اگر فرهنگ کارآفرینی در جامعه نهادینه شود دیگر جوانان تنها به فکر شغل دولتی نیستند و هر روز شاهد کاهش آمار جوانان بیکار هستیم.

پارسیان نژاد از چاپ ۲۶ عنوان جلد کتاب توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده چند کتاب دیگر در نوبت چاپ داریم که انشالله بزودی به چاپ می رسند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به درپیش بودن هفته کتاب در ۶۰ کتابخانه عمومی موجود در استان هر کدام ۲۶ جلد کتاب اهدا می کنیم تا در حد وسع توان حوزه هنر توانسته باشیم در حوزه کتاب و کتابخوانی گامی برداشته باشیم.

پارسیان نژاد تصریح کرد: حوزه هنری استان در هفته کتاب به طور مشارکتی امادگی برگزاری مسابقه نقاشی و جشنواره شعر با موضوع ظهر عاشورا را با نهاد کتابخانه های عمومی دارد و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی شود.

وی با انتقاد از بی توجهی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بخش فرهنگ، افزود: در ادارات این استان یک پیام و یا جمله فرهنگی که که نگاه ها و تفکرات را معطوف کند به چشم دیده نمی شود.

پارسیان نژاد افزود: شهرداری های به بخش فرهنگ توجهی ندارند به طوری که در مبلمان شهری شهرهای استان تنها پیام بازرگانی دیده می شود ولی از یک موضوع فرهنگی غافل هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president