آوای جنوب

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گچساران به چهار برابر رسیده است

آوای جنوب 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خرداماه تا کنون شمار افراد مبتلا به کرونا در گچساران به چهار برابر رسیده و این شهرستان به وضعیت قرمز رسیده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گچساران به چهار برابر رسیده است

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست اضطراری شورای سلامت گچساران با ریاست فرماندار و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر درمانی شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست پرویز یزدانپاه با تبریک دهه کرامت  و با تقدیر و تشکر از اعضای شورای سلامت گچساران گفت: یکی از مکان‌های که آسیب پذیری زیادی دارد شهرستان  گچساران است و این آسیب پذیری دور از انتظار نبود.

  وی  ادامه داد: شهرستان گچسارا به دلیل مجاورت با استان‌های جنوبی و تردد در این مسیر موجب افزایش مبتلایان به  این ویروس شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  تا تاریخ ۸خردادماه تعداد افراد مبتلا به این ویروس در استان ۶۶۸ نفر بوده که از مجموع این تعداد ۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا از شهرستان گچساران بوده است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: از خرداماه تا کنون شمار افراد مبتلا به کرونا در گچساران  به چهار برابر رسیده و این شهرستان به وضعیت قرمز رسیده است.

وی با  اشاره به روند صعودی شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در گچساران ابراز کرد:  از ۲۷۹ مورد جواب نمونه‌های تستاز بیماران و افراد مشکوک و به کرونا در استان ۳۷درصد متعلق به گچساران است.

این مسوول با بیان اینکه تمامی استان‌های کشور  وارد پیک دوم کرونا شده بودند که تنها استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان وارد این پیک نشده بودند که هم اکنون وارد شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه  هم اکنون استان وارد موج دوم کرونا شده است، گفت: با افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا نیاز به امکانات است که در استان کمبودی از امکانات بهداشتی و درمانی وجود ندارد و خوشبختانه در استان نزدیک به ۱۲۵۰تخت بستری وجود دارد که اکنون مشکلی برای بستری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران بایستی تدابیری اندیشیده شود و متناسب با امکانات بهداشتی و درمان بیماران را بستری و قرنطینه کنیم، افزود:سایر رفت و آمد‌ها به استان  به خصوص از استان‌های هجوار جنوبی به شهرستان کنترل شود تا خدای ناکرده شاهد مرگ و میر نباشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون شهروندان در مورد بیماری کرونا اطلاعات خوبی دارند اما متاسفانه اقناع نشده اند.

یزدان‌پناه ابراز کرد: بعد از اتمام اعمال محدودیت ها شرایط آزادسازی رخ  می‌دهد که این امر موجب افزایش افراد مبتلامی‌شود.

وی با بیان اینکه موثرترین راه پیشگیری از شیوع کرونا استفاده از ماسک است، افزود: استفاده از ماسک در ادارات بایستی اجباری و نظارت مستمرصورت گیرد  و با اشخاصی که امتناع می‌کنند برخورد صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی  و دستور االعمل های صنوف برای بازگشایی مجدد بایستی رعایت شود، اذعان کرد: کهگیلویه و بویراحمد آسیب پذیری آن بسیار است و تنها با فرهنگ سازی می توان از این آسیب جلوگیری کرد.

یردان‌پناه خاطرنشان کرد: از شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعت درخواست شده است که مراسم مذهبی  از جمله برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند برگزار نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه  تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان‌ها  وجود ندارد، گفت: انتظار می رود از ظرفیت کل بیمارستان ها در سطح شهرستان گچساران  استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و امکان دارد که دقیقه نود به ما گل بزند، عنوان کرد: از مسوولان  مربوطه درخواست شده که در برخی از مراکزی مانند زندان ها، مراکز نگهداری سالمندان و معلولان سعی شود که ویروس به این مراکز سرایت نکند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: مشارکت آگاهانه و همکاری می توان از گسترش این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    برداشتن دکتر صییدی اشتباه بسیار بزرگی بود دکتر غلامیان جوان وکم تجربه است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president