آوای جنوب

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در گچساران به بیش از هفت برابر رسید

آوای جنوب:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا امروز در گچساران شناسایی شده است، گفت: از خردادماه تاکنون شمار افراد مبتلا به کووسد_۱۹ در گچساران به بیش از هفت برابر رسیده است.

شمار افراد مبتلا به  ویروس کرونا در گچساران به بیش از هفت برابر رسید

 به گزارش  آوای جنوب، عصر امروز نشست اضطراری شورای سلامت گچساران(( ستاد مباقله با ویروس کرونا)) با حضور استاندار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و هیات همراه،فرماندار  و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

  در این نشست پرویز یزدان‌پناه  از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت:  در  سومین روز مردادماه تعداد ۲۰۲ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری‌اند که از این تعداد ۸۵ بیمار مبتلای قطعی هستند.

وی  با اشاره به اینکه ۱۵ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان تحت درمان با دستگاه هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۲ هزار و ۲۱۳مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴۰ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اد، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون۳۰۰۴ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

یزدانپاه  در ادامه به تعداد شمار افراد به ویروس کرونا  پرداخت و  گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا  در اسفندماه تا کنون در شهرستان بویراحمد تعداد یک هزارو ۷۲ نفر، گچساران ۷۲۸ نفر،  و کهگیلویه ۴۲۷ نفر ابتلا مثبت به ویروس کرونا گزارش شده است.

 وی با اشاره به افزایش  شمار افراد مبتلا  در شهرستان بویراحمد و گچساران از خردادماه تا کنون گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا از اسفندماه تا تاریخ ۱۲ خردادماه امسال تعداد ۲۷۱ نفر و در شهرستان گچساران ۹۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

یزدانپاه ادامه داد: از خردادماه تا کنون شمار افزایش ابتلا به ویروس کروما در شهرستان بویراحمد چهار برابر، گچساران ۷.۶  دهم برابر و در کهگیلویه ۲.۷ دهم برابر  افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  ادامه داد: از خرداد ماه تا کنون شمار افزایش افراد مبتلا  به ویروس کرونا تا کنون  در کل استان ۴.۳ دهم برابر رسیده است.

 یزدانپاه خاطرنشان کرد: امروز نیز جواب نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت کردیم ۱۲ نفر مبتلا مثبت به ویروس کرونا گزارش شده است.

 وی ادامه داد: در زمینه تامین تجهیزات فردی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبودی وجود ندارد.

 وی ابراز کرد: تعداد ۵۸ تخت درمانی در ۲ بیمارستان شهید رجایی و بیمارستانی بی بی حکیمه برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

 یزدان پناه یادآور شد: این بیماری علائم بالینی متفاوتی در بدن هر فرد دارد، بنابراین نداشتن یا کم بودن علائم کووید-۱۹ در برخی از افراد نشانگر کم خطری بیماری نبوده و نیست.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: با توجه به سیر صعودی بیماری در کشور و استان، همه افراد ملزم به استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی به خصوص در مکان‌های عمومی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در سطح جامعه اگر با نادیده گرفتن سایر اقدامات اساسی مانند رعایت بهداشت دست ها و رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری باعث ایجاد احساس امنیت کاذب شود قاعدتاً اثربخشی بهینه و مورد انتظار در پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری را لزوما نخواهند داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president