آوای جنوب

شرکت ۷ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

۱۶۱۹_۴۷۱۷۹مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از شرکت ۷ هزار نفر از مردم این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال خبر داد.

آوای جنوب؛

رحمان فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به تشکیل ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت مردم در مراسم عظیم اربعین حسینی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و برای برگزاری باشکوه این مراسم ستادی در مرکز و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که ساماندهی، ثبت‌نام و پیگیری اخذ ویزا از وظایف این ستاد است.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متقاضیان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سایت سماح که تحت نظارت دفاتر زیارتی است ثبت‌نام کنند تا هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ ویزای افراد برای سفر به کشور عراق اقدام شود.

وی با بیان اینکه کار ثبت‌نام افراد برای حضور در پیاده‌روی اربعین امسال همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال شرکت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود علاقمندان شرکت در مراسم اربعین حداکثر تا پایان هفته جاری در سایت سماح ثبت‌نام کنند تا هر چه سریع‌تر برای دریافت گذرنامه و اخذ ویزای افراد اقدام شود، افزود: شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین و حضور در کشور عراق تنها با اخذ گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر است و هیچ کسی بدون گذرنامه و ویزا به عراق اعزام نمی‌شود.

فاضلی عنوان کرد: پیشنهاد کاهش هزینه ویزا به کشور عراق داده شده است و ما منتظر اعلام نرخ جدید ویزا هستیم اما به نظر می‌رسد همان ۴۰ دلار سال گذشته باشد که در صورت ابلاغ قطعی به دفاتر زیارتی اعلام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته‌های مختلفی در استان برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای ساماندهی حمل و نقل زائرین کمیته حمل و نقل با همکاری اداره‌ کل پایانه‌ها، کمیته پشتیبانی با محوریت معاون منابع انسانی استاندار، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیمای مرکز استان و کمیته امنیتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای استقرار ایستگاه استراحت زائرین استان در مرز هستیم، عنوان کرد: حج و زیارت به غیر از پیگیری ویزای زائرین در هیچ مورد دیگری دخالت ندارد و مردم خودشان سر گروه انتخاب کنند و در قالب گروهی که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی را دارند ساماندهی شوند.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه افراد دارای صلاحیت به عنوان سرگروه انتخاب شوند، توصیه کرد: افراد مسن و سالخورده از حضور در این سفر خودداری کنند، افراد به شکل ساماندهی شده و در قالب گروه به این سفر مشرف شوند و خانم‌ها به همراه محرم خود و در قالب گروه در این مراسم شرکت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president