آوای جنوب

سینمای شهر گچساران ۹ سال پس از تعطیلی در مسیر ناکجاآباد

سینمای شهر دوگنبدان پس از نیم قرن فعالیت از سال ۸۴ تاکنون تعطیل است و هیچ نشانه امیدبخشی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

آوای جنوب / فرزانه شریفی

سینمای این شهر یک صد هزار نفری که همواره با استقبال مردم حتی با وجود اکران فیلم های درجه دوم کشور روبه بود اکنون پس از گذشت ۹ سال افول بی طلوع پاسخ سوال مخاطبان خود را بدون جواب گذاشته است.

یک جوان ۱۷ ساله ساکن شهر دوگنبدان گفت: با دیدن تبلیغ فیلم های سینمایی روز که از تلویزیون پخش می شود به شهرستان های مجاور می رویم تا فیلم مورد علاقه خود را مشاهده کنیم.

علیرضا احمدزاده با اشاره به اهمیت وجود سینما در کاهش توجه جوانان به ماهواره افزود: سینما جایگزینی خوب برای ماهواره است.

وی از مسوولان فرهنگی خواست برای بازگشایی سینما چاره اندیشی کنند.

یک بانوی خانه دار دوگنبدانی گفت: زیرساخت های فرهنگی شهر دوگنبدان پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی با یادآوری عدم وجود سینما، تئاتر شهر و پارک های تفریحی مدرن افزود: تقویت بنیان های خانواده و کاهش گرایش به برنامه های ماهواره ای تنها در صورن وجود جایگزین های مناسب فرهنگی امکان پذیر است.

وی با برشمردن فیلم های ایرانی دارای پیام های اجتماعی پربار به جای برنامه های ماهواره ای که فرهنگ مصرف گرایی را آموزش می دهند از مسوولان خواست برای پر کردن خلاء زیرساخت های فرهنگی در شهر دوگنبدان چاره اندیشی کنند.

مسوول سینما آزادی گچساران در سال ۸۳ گفت: سینمای گچساران که از سال ۱۳۳۰ در شهر دوگنبدان با استقبال مخاطبان روبه رو بود در پایان حیات خود به دلیل پخش فیلم های درجه دوم ، فرسوده شدن ساختمان آن و بدهکاری تعطیل شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سینمای شهر نفتخیز دوگنبدان به دلیل بدهکاری بیش از سه میلیارد ریالی به بخش خصوصی تعطیل است.

سید جعفر مرتضوی افزود: این مرکز فرهنگی در بهترین نقطه شهر قرار دارد اما با وجود تلاش متولیان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی این مرکز فرهنگی در بن بست است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی سینما باید از سوی بخش خصوصی اتفاق بیافتد و دولت هیچ برنامه ای برای احداث سینما ندارد.

امین کمال وندی افزود: تنها برنامه دولت درباره سینما تجهیز سینماهای در حال فعالیت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. هدیه زارعی گفت:

    چرا در مورد افرادی که در سینما فعالیت داشتند صحبتی نمیکنید . حق و حقوق آنها چه میشود

  2. هدیه زارعی گفت:

    چرا در مورد حق و حقوق افرادی که در سینما کار میکردن چیزی نمی گویبد ؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president