آوای جنوب

سهم نگران کننده کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال و تولید/ دست رد صندوق کارآفرینی امید به سینه متقاضیان+ سند

آوای جنوب

وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در تولید و اشتغال با دست رد صندوق کار افرینی امید و طرح های متقاضیان تسهیلات تبصره(۱۸) حودنمایی کرد.

به گزارش آوای جنوب ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی از اهداف تبصره ۱۸ تسهیلات بانکی است که آمارهای کشوری حکایت از رتبه ۲۵ کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت این تسهیلات دارد .

این تسهیلات که با بهره ۱۰ درصد و دوره  بازپرداخت پنج ساله و  با ۶ ماه دوره تنفس فرصتی برای اشتغال اقشار آسیب پذیر و همچنین فرصتی ارزشمند برای شکوفایی ظرفیت های  بی بدیلی چون گیاهان دارویی و صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وضعیت آب و هوایی و ۴ فصله بودن این منطقه قطب گردشگری جنوب ایران محسوب می شود ، استانی که همواره در اقتصاد گردشگری و اشتغال این حوزه نتوانسته از این فرصت ارزشمند و نعمت خدادادی استفاده کند.

این استان سرشار از ذخایر و منابع آبی بی نظیر با پوشش گیاهی فراوان و جنگل های گسترده دارای اقلیم آب و هوایی متفاوت می باشد اما با محاسبه ضریب اشتغالزایی و فرصت های اقتصادی می توان پی برد که مردم این استان از این فرصت نتوانسته بهرمند و در واقع گردشگری فرصتی برباد رفته در کهگیلویه و بویراحمد است.

گردشگری، به عنوان یکی از بزرگ ترین بخش های اقتصادی راهی به عنوان خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش بیکاری در کشور ها محسوب می شود اما دست رد بانکها به متقاضیان تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا از یک سو توسعه گردشگری را شاهد نباشیم و از سوی دیگر به دلیل عدم سرمایه مناسب فرصت اشتغال و کسب درآمد نیز از بین برود.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۸ درصد و در روستاها ۱۰.۱۳ درصد است جذب تسهیلات اشتغال راهکاری گرهگشا برای کارآفرینی در این استان است اما متاسفانه آنگونه که آمارهای صندوق کارآفرینی امید نشان می دهد استان وضعت خوبی در دریافت این تسهیلات نداشته و امید است مسئولان ارشد استان در این رابطه چاره اندیشی کنند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president