آوای جنوب

سفر ویژه استاندار به چرام برای پی‌گیری وضعیت کرونا/تاکید بر همکاری بیشتر مردم چرام

آوای جنوب 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پی‌گیری وضعیت کرونا به چرام سفر کرد.

سفر ویژه استاندار به چرام برای پی‌گیری وضعیت کرونا/تاکید بر همکاری بیشتر مردم چرام

به گزارش آوای جنوب وضعیت شهرستان چرام در زمینه شیوع ویروس کرونا تا اندازه‌ای از سایر مناطق و شهرستان‌های استان متفاوت است.

ورود بیش از اندازه افراد از سایر نقاط آلوده به ویروس کرونا به این شهرستان موجب شد تا چرام از این حیث بعد از مرکز استان بیش از سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد آلوده به ویروس کرونا شود.

وی گفت: علاقه‌مند بودیم در همه مناطق حاضر می‌شدیم اما در سفرها افرادی که مشایعت می‌کنند و افرادی که استقبال می‌کنند خود این تجمع‌ها موجب شیوع هر چه بیشتر بیماری می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین سفر خود بعد از شیوع ویروس کرونا به شهرستان‌های استان اظهار کرده بود که یکی از دلایل عدم سفر به شهرستان‌ها در چنین وضعیتی رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

حسین کلانتری به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه جمعی از مدیران استانی به منظر بررسی آخرین وضعیت شهرستان چرام و اطلاع از روند مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا به شهرستان چرام سفر کرد.

در این نشست هم اندیشی مشترک با مسئولان استانی به همراه فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی وچرام آخرین وضعیت این شهرستان‌ها را بررسی کردند.

استاندار در این نشست اهتمام جدی، جدیت مسئولان و همراهی و مشارکت مردم را از مهمترین اولویت‌های مقابله با این ویروس برشمرد و گفت: همچنان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری و توجه ویژه به پویش « در خانه بمانید » از مهمترین راهکارهای مقابله با این ویروس است.

در این نشست علاوه بر بررسی و رصد آخرین وضعیت چهار شهرستان گرمسیری به ویژه شهرستان چرام، روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستانها نیازمندی‌ها مطالبات و مشکلات خود را بیان کردند.

این مسوول با اشاره به سفر خود به شهرستان چرام اظهار کرد: شهرستان چرام به دلایلی از جمله برخی سفرها و حضور بیش از اندازه افراد از سایر مناطق کشور به این شهرستان کمی اوضاع متفاوت‌تری نسبت به سایر مناطق استان پیدا کرد.

استاندار با اشاره به این که خوشبختانه استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد افزود: با اقداماتی که از همان ابتدا انجام شد و حضور همه دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های اثرگذار در میدان توانستیم با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر و شبانه‌روزی وضعیت را تا حدود زیادی کنترل کنیم.

کلانتری گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی استان نیز به صورت جهادی در میدان حضور دارند و اکنو از نظر تخت بیمارستانی و سایر ملزومات و امکانات در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

استاندار گفت: نشست‌ها و جلسات ستاد پیشگیری استانی و شهرستانی به خوبی و با مصوبات کارگشا برگزار می‌شود و تاکنون درصد بسیار بالایی از این مصوبات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه همه دست در دست هم به وظایف خود عمل می‌کنند افزود: امیدواریم مردم همان گونه که در این مدت همکاری لازم را داشتند باز هم از اقدامات غیر ضرور و مسافرت‌ها و دید و بازدیدها بپرهیزند تا بتوانیم در کنترل هر چه بیشتر ویروس عملکرد بهتری داشته باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president