آوای جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی

سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در کهگیلویه و بویراحمد ندارند

ه دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم از جمله حمل و نقل، سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در این استان ندراند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم از جمله حمل و نقل، سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در این استان ندراند.

آوای جنوب؛

سهراب بنام در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: به دلیل نبود زیرساخت ها از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی و غیره دسترسی سخت به استان و بالا بودن هزینه تمام شده تولید سرمایه گذاران استان های دیگر را برای سرمایه گذاری به این استان ترجیح می دهند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ایجاد مشوق های خاص توسط دولت است، عنوان کرد: به طور حتم سرمایه گذاران در شرایط مساوی استان ها رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در استان های خوزستان و بوشهر به دلیل راحت تر بودن مواد اولیه و روش محصول دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت بیکاری در این استان نگران کننده است، افزود: تامین منابع مالی، اعطای تسهیلات بانکی و مشکل وثیقه گذاری که بانک ها سخت می گیرند، از مهمترین مشکلات سرمایه گذاری در استان است.

بنام خاطرنشان کرد: ۱۲ شهرک صنعتی در این استان که فاز عملیات ۴۶۸ هکتار زمین صنعتی آن انجام و ۳۵ درصد آن نیز واگذار شده است، وجود دارد و هم اکنون زیرساخت های این شهرک های صنعتی از جمله آب، برق و گاز فراهم است.

وی از ایجاد مشوق های خاص برای سرمایه گذارای در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد حق انتفاع زمین را در این شهرک ها برای سرمایه گذاران تخفیف می دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می ورد در برش استانی بتوانیم سهم و تعداد واحدهای صنعتی که ریسک پذیری برای بانک‌ها تامین برای صدور ضمانت بانکی سقف افزایش دهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president