آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی:

سرباز جوان سپاه ولی‌عصر(عج) عمر خود را در واتس‌اپ و امثالهم هدر نمی‌دهد

نوجوانی که می‌خواهد سرباز این سپاه باشد به جای هدر دادن عمر در این راه، باید بر علم و دانش و معرفت خود بیفزاید و دانش‌اندوزی کند

ملک‌حسینینماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکثر سربازان سپاه ولی‌عصر را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: سربازان جوان سپاه ولی‌عصر(عج) عمر خود را در واتس‌اپ و امثالهم هدر نمی‌دهند.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عصر امروز در اولین یادواره شهدای زیر ۱۵ سال استان کهگیلویه و بویراحمد که با همکاری سپاه فتح، آموزش و پرورش، استانداری، شهرداری یاسوج و بنیاد شهید انقلاب اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین اقدام در برگزاری چنین برنامه‌هایی تدارک هر چه بهتر است به نحوی که این یادواره‌ها تنها به یک نشست و گوش دادن و سپس رفتن منتهی نشود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که چنین یادواره‌هایی خروجی داشته باشند و در آینده بتوان از اهداف آن‌ها استفاده کرد.

ملک‌حسینی در ادامه به دو نوع تفکری که در خصوص شهادت در دنیا وجود دارد اشاره کرد و با بیان اینکه امروزه داعشی‌ها هم حرکات تروریستی خود را در قالب شهادت معرفی می‌کنند، افزود: اگر مصاحبه برخی از این به اصطلاح استشهادیون آن‌ها را بخوانیم و بشنویم به غیر از خنده کار دیگری نمی‌توان کرد.

وی افزود: جالب است که تروریست لیبیایی قبل از حرکت انتحاری خود خطبه‌هایی با مضمون خطبه جهاد حضرت امیر(ع) در باب جهاد و خطبه جنگ پیامبر را می‌خواند و این ‌چنین نزد خود می‌پندارد که جهاد آن‌ها بابی از باب‌های بهشت است.

این استاد برجسته حوزه در ادامه گفت: جالب است که حرف آن‌ها با حرف نهروانی‌ها یکی است و دقیقا همان اتفاقات نهروان امروز در حال وقوع است چراکه خوارج نهروانی تصور شهادت در صورت کشته شدن می‌کردند.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: وقتی آن‌ها به دست حضرت امیر کشته می‌شدند آن حضرت می‌فرمود که من بودم که چشم فتنه را از حدقه درآوردم و اکنون باید به مفتون بودن و فتنه‌گر بودن داعشی‌ها بیشتر پی برد.

وی با یکی دانستن کمکی که معاویه به خوارج می‌کرد و حمایتی که اکنون توسط استکبار از داعش می‌شود، اظهار کرد: معاویه شبانه برای آن‌ها کیسه‌های زر و سیم می‌فرستاد و آمریکا هم بانک موصل را با ۴۰۰ هزار دلار بیت‌المال مسلمین سر راه آن‌ها قرار می‌دهد تا چهره زشتی از اسلام را به نمایش بگذارند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری مسیر شهادت را در اوج شور و شعور دانست و گفت: هر چه اسلام تاکنون ضربه خورده از سرهای بی‌شعور بوده است.

وی با بیان اینکه درود خدا بر شهدای ۱۴ و ۱۵ ساله‌‌ای که در دفاع مقدس خداوند شور و شعور را همزمان به آن‌ها عطا کرد، افزود: اغلب سربازان امام عصر(عج) را جوانانی تشکیل می‌دهند که هر یک توانایی اداره یک قاره را دارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با ابراز تأسف از اینکه برخی از جوانان و نوجوانانی که وقت و عمر گرانمایه خود را در تماشای تلویزیون و واتس‌اپ و امثالهم صرف می‌کنند، تصریح کرد: این نوجوان همانی نیست که بتواند یک قاره را با وجود سن کم در سپاه امام عصر اداره کند.

وی افزود: نوجوانی که می‌خواهد سرباز این سپاه باشد به جای هدر دادن عمر در این راه، باید بر علم و دانش و معرفت خود بیفزاید و دانش‌اندوزی کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president