آوای جنوب

سخنگوی دولت دهم در گچساران: “احمدی‌نژاد” برنامه‌ای برای انتخابات ندارد

شرایط فرهنگی امروز ما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز مبرم به بازخوانی اندیشه اسلام ناب دارد

DSC_0597سخنگوی دولت دهم نسبت به برخی اظهارات مبنی بر تمایل احمدی‌نژاد برای بازگشت به صحنه انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

آوای جنوب؛

غلامحسین الهام امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار در خصوص وضعیت مسائل فرهنگی کشور اظهار کرد: شرایط فرهنگی امروز ما براساس فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز مبرم به بازخوانی اندیشه اسلام ناب دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وصایای امام راحل در سال‌های ۶۷ و ۶۶ این بود که مرز اسلام اموی ـ آمریکایی از اسلام ناب محمدی باید تبیین شود.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: البته این امر رسالت دانشگاه، حوزه و بسیج دانشجویی بوده و این قالب را می‌توان با بازخوانی اندیشه امام راحل در سایه مکتب اندیشه اهل بیت(ع) کتاب و سنت به دست آورد.

الهام در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت بازگشت محمود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات آینده ریاست جمهوری، تأکید کرد: احمدی‌نژاد برنامه انتخاباتی ندارد و باور وی بر این است که امروز مهم‌ترین مسئله تبیین گفتمان و اندیشه امام راحل است.

سخنگوی دولت احمدی‌نژاد در دولت دهم تأکید کرد: این مسئله فراتر و ارزشمندتر از انتخابات بوده، چراکه بناست کسانی که حکومت می‌کنند براساس بنیان کار کنند و اگر این بنیان ضعیف شده باشد، کارگزاران توانمندی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در این صورت این کارگزاران در برابر استکبار و تضییع حقوق ملت از سوی آن‌ها عاجز خواهند ماند.

الهام درخصوص توافق‌نامه هسته‌ای گفت: به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم این توافق نقطه بسیار حساس در سرنوشت سیاسی کشور و استقلال کشور است.

سخنگوی دولت احمدی‌نژاد متذکر شد: نباید در این مورد با احساسات و غلبه فشار تبلیغاتی موضوع را ضعیف کرد و باید راه حقوقی آن را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری طی کرد.

الهام تبیین کرد: راه حقوقی این است که مجلس شورای اسلامی مفاد این موافقنامه و همه ضمائمی که برای کشور تعهدآور است را به صورت دقیق بررسی کند و اگر براساس منافع ملت و جامعه باشد تأیید می‌شود؛ درغیراینصورت باید قاطعانه آن را رد کند.

سخنگوی دولت دهم بیان کرد: با اجماع عمومی، ابهامات و قرائت‌های ما و آنها و اختلافات کنونی نمی‌شود مشکل را برطرف کرد و این مسائل تهدیدی برای کشور است و حتماً باید برای مردم شفاف اعلام شود.

الهام یادآور شد: به هر حال این توافق به سندی بین‌المللی تبدیل می‌شود و ما باید از نظر حقوقی به این توافق نگاه کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اظهار تمایل بسیاری از مردم برای بازگشت احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم در اظهار نظر آزاد هستند.

الهام در خصوص اینکه آیا اختلا‌س‌های صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم واقعیت داشته یا توطئه است، بیان کرد: اولاً اینکه اعلام می‌کنید اختلاس‌های صورت گرفته اسناد یک جرم به یک دولت است، در صورتی که قوه قضائیه شما را تحت تعقیب قرار دهد، کاری از دست من برنمی‌آید.

استاد دانشگاه تهران افزود: این مسائل از آن دست مسائلی بوده که باید دستگاه قضایی مو را از ماست بیرون بکشد و هرکس متهم به اختلاس باشد باید اسناد اختلاس وی تهیه شود و دستگاه قضایی بدون مماشات و دقیق و علنی این موضوع را پیگیری کند.

الهام در پایان اضافه کرد: ایجاد این فضا غیراخلاقی بوده و پیامدهای منفی دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president