آوای جنوب

سایت های ساماندهی گردشگران جنگل های زاگرس مرکزی راه اندازی شد

زاگرسمدیرپروژه بین المللی زاگرس مرکزی گفت: سایت های ساماندهی گردشگران برای راهنمایی مسافران و گردشگران و نگهداری از محیط زیست، در جنگل های زاگرس راه اندازی شد.

آوای جنوب؛

شیرین ابوالقاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سایت ها در مناطق گردشگری دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گمشده در استان فارس، چشمه ناز در استان اصفهان و چند منطقه گردشگری نظیر تالاب ها ، کوهپایه ها و رودخانه های استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در این سایت ها گردشگران پس از مراجعه به کارشناسان و آموزش کوتاه مدت در مورد گونه های گیاهی یا حیات وحش موجود در آن منطقه، در مورد انتخاب مسیر گرشگری تصمیم می گیرند.

وی تصریح کرد: جذب گردشگران بین المللی و ملی، معرفی اهمیت گونه های گیاهی و جانوری از سویی و نحوه بهره برداری از آنها ازسوی دیگر مهمترین اهداف این طرح است.

مدیر پروژه بین المللی زاگرس مرکزی از در حال مطالعه بودن طرح ساماندهی تعدادی کارشناس راهنما برای حضور در تورهای گردشگری در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری خبر داد و افزود: این کارشناسان، گردشگران را به مناطقی که گونه های حیات وحش یا گیاهان مورد علاقه آنها وجود دارد راهنمایی و هدایت می کنند.

وی ابرازامیدواری کرد که این طرح بتواند نقش اثرگذاری در بهره وری بهینه از جنگل های زاگرس داشته باشد.

ابوالقاسمی، استفاده بی رویه از برخی گونه های گیاهی و جانوری،کشاورزی ناپایدار و ساخت و سازها را از مهمترین عوامل تهدیدکننده جنگل های زاگرس مرکزی ذکر کرد.

ابوالقاسمی بومی سازی بهره وری از جنگل های زاگرس را از مهمترین نیازهای احیا و پیشگیری از تخریب جنگل ها بیان کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president