آوای جنوب

ساکنان ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان در معرض آسیب هستند

این واحدهای مسکونی که بیشتر در محلات لبنان، سادات و رادک قرار دارند به دلیل ساختمان های غیرمقاوم

زینل زاده شهردارشهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه این شهر صنعتی یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دارد گفت: ساکنان ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در معرض آسیب جدی به ویژه در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده هستند.

آوای جنوب؛

اردلان زینل زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این واحدهای مسکونی که بیشتر در محلات لبنان، سادات و رادک قرار دارند به دلیل ساختمان های غیرمقاوم، معابر تنگ، قرار گرفتن در شیب های تند و جنس خاک و سنگ زمین تهدید زا و نیازمند توجه ویژه دولتمردان و مشارکت مردمی برای جابه جایی به نقاط دیگر شهر هستند.

وی اظهار کرد: اختصاص بودجه های کلان، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی برای تعریض معابر با بهره گیری از عقب نشینی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و نوسازی خانه های قابل سکونت از راهکارهای کمک به سلامت ساکنان بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی بیان کرد: تنگی و شیب تند معابر برخی بخش های بافت فرسوده امکان خدمات رسانی شهرداری در زمان عادی و امدادرسانی در صورت بروز بحران هایی مانند زلزله یا آتش سوزی در ۱۶۷ هکتار از فضای شهری دوگنبدان ازدیگر مشکلات سکونت دراین مناطق است.

شهردار دوگنبدان ابراز داشت: خرید برخی از واحدها برای توسعه خدمات شهری مانند فضای سبز و مجتمع های فرهنگی وایجاد تسهیلاتی برای تعریض معابر از برنامه های دولت برای کمک به توسعه در این بخش شهر است که به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می رود.

زینل زاده بیان کرد: با اعتبارات اختصاص یافته ملی که از چهار سال پیش تاکنون برای خرید واحدهای بافت فرسوده شهر دوگنبدان تخصیص داده می شود تنها می توان سالانه۲۰ واحد مسکونی را خریداری کرد.

وی گفت: نوسازی آسفالت ۷۰ درصد از بافت فرسوده در مناطق محله سادات و رادک از برنامه های اجرا شده دولت یازدهم برای رونق و توسعه در این بخش محروم شهر دوگنبدان است.

وی با یادآوری برنامه های دیگر بافت فرسوده در اتصال جاده رادک به محور بی بی حکیمه گفت: این طرح راهکار مناسبی برای تحول در این بخش در حال توسعه شهر است.

شهر یکصدهزار نفری نفت خیز دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president