آوای جنوب

روایت خواندنی از حماسه خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع مقدس

شیرمردان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ آفریدند و توانستند نام خود را در دفتر زرین مجاهدت‌ها ثبت کنند

۱۳۹۳۰۶۲۷۰۰۰۳۵۴_PhotoAدر نشست خبری بنیاد نشر ارزش‌ها، خاطره‌ای خواندنی از حماسه خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع مقدس روایت شد.

آوای جنوب؛

شیرمردان کهگیلویه و بویراحمدی در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ آفریدند و توانستند نام خود را در دفتر زرین مجاهدت‌ها ثبت کنند.

یکی از این حماسه‌آفرینان روان‌بخش صادقی تنها خبرنگار استان در آن دوران بود و نمی‌توان کسی را در کهگیلویه و بویراحمد یافت که با نام و صدای ماندگار روان‌بخش صادقی آشنا نباشد.

صادقی پس از این که دوران خدمت در هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشت، مدتی به عنوان مجری برنامه‌های سیمای استانی دنا انجام وظیفه کرد و اکنون در صدا و سیمای استان فارس به عنوان یکی از مجریان توانمند آن دیار خدمت می‌کند.

در همین خصوص سرهنگ امرالله درفشی ظهر امروز و در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته آزادسازی خرمشهر با یادی از این خبرنگار برجسته و ایثارگر دفاع مقدس نقش وی را همچون حاج صادق آهنگران برای رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی دانست که هر کجا با میکروفون خبرنگاری حاضر می‌شد، هیجان و شور انقلابی رزمندگان استان را دو برابر می‌کرد.

وی در همین خصوص با ذکر خاطره‌ای از این خبرنگار هشت سال دفاع مقدس گفت: او به‌غیر از تهیه اخبار و ایجاد روحیه نشاط در خط مقدم و حتی در میان خانواده‌ها در پشت جبهه با تهیه اخبار این خبرنگار انقلابی روحیه رزمندگان را دو چندان می‌کرد.

درفشی با ذکر این مقدمه گفت: به یاد دارم که سردار عظیم‌فر فرمانده آن دوران دفاع مقدس و معاون کنونی فرماندهی نیروی زمینی سپاه به دلیل جانبازی تکلم خود را برای مدتی از دست داده بود.

وی گفت: صادقی خبرنگار متعهد ما برای ایجاد روحیه به نزد این فرمانده رفت و با حرارت از وی در خصوص موقعیت رزمندگان و وضعیت دشمن سؤال کرد و سردار عظیم‌فر هم که نمی‌توانست صحبت کند با سنگ به‌ دنبال این خبرنگار افتاد و رزمندگان حاضر در خط با این کار کلی خندیدند و تجدید روحیه کردند.

این مسئول با اظهار تأسف از اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم مراسم تجلیلی از این حماسه‌آفرین دفاع مقدس داشته باشیم از مسئولان خواست تا در این خصوص برای تجلیل از صادقی مشارکت داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president