آوای جنوب

روایتی از بیان درد و رنج مردم محروم زیلایی در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی:وقتی مردم زیلایی مورد تمسخر قرار می‌گیرند

۱۳۹۴۰۷۰۹۰۰۰۰۵۲_PhotoLمردم محروم زیلایی در دیدار با آیت‌الله ملک‌حسینی بخشی از مشکلات خود را بیان کردند که جانسوزتر از همه به تمسخر مردم این منطقه با لباس‌های خاک خورده برمی‌گشت.

آوای جنوب؛

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی صبح امروز در حالی به منطقه محروم زیلایی سفر کرد که در این میان شاید یک غایب بزرگ در میان مسئولان وجود داشت و آن هم مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

به گزارش فارس، غیبت مدیرکل راه و شهرسازی به این دلیل احساس می‌شد که عمده مشکلات این منطقه بسیار محروم در خصوص راه و جاده‌های نامناسب بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی با حضور در مناطقی همچون بردپهن، موشمی‌ها و چاهن از نزدیک با مشکلات مردم این مناطق آشنا شد و از مسئولان خواست تا پیگیر این مشکلات عدیده باشند.

مردم هم با دیدن نماینده ولی‌فقیه با دود کردن اسفند و سر دادن شعارهایی انقلابی که نشأت گرفته از روحیه پنجاه و هفتی مردم این منطقه بود به استقبال مسئولان رفتند.

در موشمی سفلی آیت‌الله و مسئولان به پای درد و دل مردم نشستند که در این بین جوانی به نام علی آزاده دهیار موشمی به بیان مشکلات مردم پرداخت.

دهیار موشمی گفت: جمعیت دهستان زیلایی ۱۱ هزار نفر است که نزدیک به ۷۰ کبوتر سفید بال تقدیم اسلام و انقلاب کرده و از این حیث یکی از مناطق شاخص از لحاظ ایثارگری و جانبازی در هشت سال دفاع مقدس است.

این جوان اهل زیلایی که در جمع کثیری از مردم این منطقه با مسئولان و مردم سخن می‌گفت، افزود: درست است که در جنگ با همه وجود پدران ما شرکت کردند اما هیچ گاه بعد از جنگ به دنبال تقسیم غنائم نبودیم.

وی افزود: جوانان زیلایی در کنار بخاری‌های هیزمی و با فانوس‌های نفتی درس خواندند و مدارج بالای عملی را طی کردند به نحوی که اکنون ۲۰ درصد از این جمعیت ۱۲ هزار نفری منطقه زیلایی را جوانانی تشکیل می‌دهند که تحصیلات عالیه دارند.

دهیار موشمی در جمع مسئولان استانی و نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: این ۲۰ درصد از جوان جویای کار اکنون در زیلایی بیکار هستند و کسی هم به فکر رفع مشکل بیکاری آن‌ها نیست.

وی در ادامه اظهارات خود از بایکوت بودن دهستان محروم زیلایی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان لب به گلایه گشود و گفت: نمی‌دانیم که برای رفع مشکلات خود به کجا مراجعه کنیم و اکنون به دلیل عدم ارتقای منطقه از دهستان به بخش، سرگردان میان کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری هستیم.

وی با انتقاد بسیار شدید از وضعیت راه‌های روستایی در دهستان زیلایی بیان کرد: وضعیت ما هب گونه‌ای شده که وقتی از این راه‌ها برای رسیدن به شهر عبور می‌کنیم گرفتار چنان گرد و خاکی می‌شویم که پس از رسیدن به شهر گاه مورد تمسخر خاص و عام قرار می‌گیریم.

این جوان اهل موشمی به سایر مشکلاتی که اکنون در زیلایی وجود دارد اشاره کرد و گفت: سالن‌های ورزشی ما که نیمه کاره مانده اکنون تنها تبدیل به آثار باستانی شده‌اند.

به گزارش فارس، منطقه زیلایی یکی از دهستان‌های بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد است که از محروم‌ترین مناطق کشور به شمار می‌رود.

این منطقه در بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال واقع شده که مردم برای انجام بسیاری از کارهای شخصی و غیر اداری به لردگان در استان چهارمحال و بختیاری مراجعه می‌کنند.

همین مردم همچنین برای پیگیری کارهای اداری باید راه پر پیچ و خمی را طی کرده و به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president