آوای جنوب

آیت الله ملک حسینی :

رسانه ها صداقت و امانت را همراه با یکدیگر رعایت کنند/ درتایید کامنت ها دقت کنید

هرگاه رسانه در مسیر حق حرکت کند چنانچه هدف و مسیر آن صحیح باشد حتی در صورت مواجه شدن با شکست نیز پیروز است

 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه ها و سایت های محلی این استان صداقت و امانت را همراه با یکدیگر رعایت کرده و مد نظر قرار دهند.

آوای جنوب؛

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر چهارشنبه در نشست بصیرتی و تحلیلی با اصحاب بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صداقت و امانت دو گوهر گرانبها در فطرت انسانها است، افزود: چنانچه در رسانه ای صداقت نباشد راه و مسیر گم می شود و در صورت نبود امانت نیز ایفای مسوولیت در آن شکل نگرفته و به سوی سقوط و سکون می رود.

وی بیان کرد: در رسانه باصداقت شجاعت و صراحت نیز موج می زند و در صورت وجود صداقت و فقدان امانت خبر ناقص است.

ملک حسینی اظهار کرد: صداقت رسانه شجاعت و صراحت آن را می طلبد و امانت نیز شرافت و درایت رسانه را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: افرادی که ادعای رسانه ای بودن می کنند و سکان هدایت یک رسانه را بر عهده می گیرند باید رفتار خود را با صدق و امانت هماهنگ کنند.

ملک حسینی ابراز داشت: ساختار رسانه شبیه یک شمشیر است زیرا چنانچه در دست افراد فاسد قرار گیرد جامعه را به فساد و نابودی می کشاند و در صورتی که در اختیار اشخاص صالح باشد سعادت، شکوفایی و بالندگی جامعه را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تحریف بنیان های فکری یک جامعه از رسانه فاسد شکل می گیرد، افزود: هدف گذاری ها، ارایه راه ها و شیوه عبور نشان دهنده صالح بودن یا فساد یک رسانه است.

ملک حسینی گفت: رسانه می تواند مبدا آبادگری یا مبدا فتنه گری و شرارت در یک جامعه باشد

وی بیان کرد: رسانه ها و سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد از انتشار خبرهای منطقه ای، سرحدی، قومی، قبیله ای، حزبی، باندی، جناحی و گروهی بپرهیزند بلکه باید اخبار آنها دارای دو عنصر مهم جامعیت و کاملیت باشد.

ملک حسینی اظهار کرد: هرگاه رسانه در مسیر حق حرکت کند چنانچه هدف و مسیر آن صحیح باشد حتی در صورت مواجه شدن با شکست نیز پیروز است.

وی عنوان کرد: برخی سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد با حساسیت و دقت خاصی کامنت گذاری کنند تا موجب تخریب شخصیت یا آبروریزی سایر افراد نشود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خلاء هر کدام از صفات صداقت و امانت را برای رسانه یک آفت دانست و افزود: بازگو کردن برخی اخبار و نگفتن برخی اخبار دیگر ناشی از همین خلا است.

این استاد حوزه با بیان این که اگر قرار است با تبعیض و بی‌عدالتی مبارزه کرد باید این پرچم به دست افراد فهیم سپرده شود، تصریح کرد: رسانه اگر بخواهد چنین ردا و لباسی را بر تن کند باید به سلاح شجاعت، امانت، صداقت و درایت خود را مجهز کند.

ملک‌حسینی در ادامه با اظهار نگرانی از برخی اقدامات در رسانه‌ها تصریح کرد: این که کامنتی در خبری زده شود و ناسزا باشد و سپس برای توجیه این گونه گفته شود که این حرف دیگران است نه رسانه، کار نادرستی است.

وی بیان داشت: برخی مواقع در رسانه‌ها ناسزا نوشته می‌شود و لذا کسی نمی‌تواند بگوید که مسئولیتی در قبال این خبر ندارم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی را با فتنه خلط نکنیم زیرا ارتقای سطح فکری جامعه و ایجاد نشاط ساز و کار دیگری دارد.

خبردادن حزبی و قومی موجب باندبازی و قومگرایی می شود

وی افزود: اگر ما منطقه ای، سرحدی و گرمسیری، حزبی و باندی خبر بدهیم، هیچ گاه از سیاست زدگی و قوم گرایی فاصله نمی گیریم.

آیت الله ملک حسینی همچنین اظهار داشت: برخی از ما خیال می کنیم اگر کسی باندبازی کند، سیاسی عمل کرده است در صورتی که اینطور نیست و بازی داده ایم یا بازی خورده ایم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سکوت از اخباری و برجسته کردن اخباری دیگر، امانت داری در عرصه رسانه نیست و شاید کسی نفهمد و رقیب سیاسی شما مغلوب حرکت ژورنالیستی شما شود اما ذره ذره رفتارمان در رصد خداوند تبارک و تعالی است و از مسیرهایی که انسان احساس می کند بر خصمش غلبه می کند در همان نقطه شکست می خورد و این سنت خداوند است.

وی بیان داشت: تنها حرکتی به متحرک ضربه وارد نمی کند و شکست در آن نیست، که برپایه حق و با نیست صالح باشد.

وی گفت: مرحوم آیت الله بروجردی ۶۰ سال پیش به برخی روزنامه نگاران نصیحتی کرده بود که در دنیای امروز روزنامه ها را مثل کتابها می بینند و کتابها را مثل کتابهای مقدس و به او آدرس و رفرنس می دهند و بعد نصیحت کرد که مبادا در روزنامه ها کاری کنید که مثل کتاب دیده نشود و در کتابها کاری کنید که نشود به آنها اعتماد کرد و در این صورت هیچ تکیه گاهی برای فکر اندیشه پیدا نمی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president